Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:59:33 GMT

ساماندهی میادین عرضه میوه و تره بار شهر اراک ضروری است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۱۷۹۲

ساماندهی میادین عرضه میوه و تره بار شهر اراک ضروری است

اراک- شهردار اراک گفت: ساماندهی مراکز توزیع میوه و تره بار شهر اراک ضروری است و این صنف باید به مکان های مناسب و بازارچه های معین انتقال داده شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، داود تاجران پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان مرکزی در اراک، با اشاره به بی سر و سامانی میادین توزیع میوه در سطح شهر اراک اظهار داشت: مسئولیت میدان تره بار در تمامی شهرها بر عهده شهرداری است اما متاسفانه میدان مادر تره بار شهر اراک در یک بازه از زمان به بخش دیگری واگذار شده که درخواست داریم در روند تولی گری آن تجدید نظر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در میدان تره بار مادر شهر اراک زون صنعتی مورد مطالعه و پیش بینی قرار نگرفته، در صورتی که این مسئله برای سایر شهرهای کشور یکی از اصلی ترین موارد بوده است به گونه ای که اگر میوه فروشان اقلام خریداری شده را ظرف مدت مجاز سلامت کالا به فروش نرسانند، این اقلام را عودت داده و سریعا توسط صنایع تبدیلی تحویل گرفته می شوند.

شهردار کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: کشورهای اسپانیا، فرانسه و انگلیس در روند توزیع اقلام مصرفی مانند میوه و پروتئین مراکز عرضه ساماندهی شده ای دارند که ما نیز می توانیم از آنها الگوبرداری کنیم، خوشبختانه توانسته ایم برای پنج منطقه از شهر اراک تفاهم نامه ای منعقد کنیم و براساس آن مراکز عرضه میوه را در مکان های مذکور ساماندهی کنیم.

تاجران تصریح کرد: مراکز توزیع میوه ای که برای ساماندهی آنها قرارداد منعقد شده دارای فضای مناسب برای اسکان مراکز توزیع و همچنین فضای پارک ماشین هستند و همچنین در گره های ترافیکی شهر قرار ندارند.

وی ادامه داد: برای ساماندهی فضای شهری و اماکن توزیع میوه درحال تهیه طرح هستیم و امیدواریم که هرچه سریعتر به مرحله عملیاتی شدن برسد، همچنین استقرار کیوسک ها برای تامین مایحتاج مسافران در میدان ورودی شهر بسیار نامناسب است و در حال رسیدگی و ساماندهی به اینگونه اماکن بی اصول هستیم.

شهردار کلانشهر اراک عنوان کرد: تحقق حقوق شهروندی نیازمند هماهنگی بین دستگاهی است، به طور مثال ساماندهی مراکز توزیع میوه خیابان امام خمینی(ره)، با همکاری بین بخشی میان شهرداری و میراث فرهنگی انجام شدنی است.

تاجران اضافه کرد: در صورت بازسازی مراکز توزیع میوه خیابان امام خمینی(ره) اراک، دیگر مجوز فعالیت میوه فروشی در آن داده نمی شود و این مراکز به بازارچه هایی معین تغییر مکان می دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار