Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از کاهش ۱۳ درصدی تصادفات منجر به فوت از آغاز امسال تاکنون  در استان خبر داد.

وی گفت: بهره گیری از روش‌های جدید و منطبق با وضعیت استان در راستای اصلاح فرهنگ رانندگی اجرای طرح‌های ترافیکی موقت و ساماندهی علائم افقی و عمودی و ایمن سازی گذرگاه‌های عابران پیاده در معابر شهری از راهکار‌های اجرایی پلیس برای ساماندهی وضعیت ترافیک در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ باقری با تاکید بر برخورد با تخلفات حادثه ساز، استفاده نکردن از کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان خودرو را از مهمترین عوامل بروز و ایجاد نقص عضو، جراحت یا مرگ و میر راننده و سرنشینان خودرو‌ها و راکبان موتورسیکلت‌ها عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به افزایش ۹ درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز، گفت: در این مدت کاهش ۳ درصدی آمار مجروحان ناشی از تصادفات رانندگی بوده ایم که در این راستا بیشترین آمار تصادفات جرحی مربوط به عابر پیاده، راکبان موتورسیکلت‌ها و ترک نشینان آن بوده است.

وی توجه نکردن به جلو، عدم رعایت حق تقدم، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، تغییرمسیر ناگهانی و تجاوز به چپ را از بیشترین علل وقوع تصادفات در سطح استان عنوان کرد و افزود: ساماندهی تابلو و علائم از طریق مبادی ذیربط، اقدامات موثر برای کاهش سرعت وسایل نقلیه و انجام اقدامات فرهنگی برای ارتقای سطح فرهنگی رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها از مهمترین طرح‌های پلیس راهنمایی و رانندگی برای کاهش تخلفات و حوادث رانندگی در استان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران از رانندگان خودرو‌ها و راکبان موتورسیکلت‌ها خواست: برای حفظ سلامت خود و خانواده، ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند چون، تفاوت رانندگی شتابزده و رانندگی با سرعت مطمئن، فاصله‌ی بین مرگ و زندگی یا نقص عضو و سلامتی است.

انتهای پیام/ر

افزایش برخورد با تخلفات حادثه ساز در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی

تین نیوز

کاربران شبکه های اجتماعی از شایعاتی که در مورد تبعات عدم پرداخت جریمه های راهنمایی و رانندگی منتشر شده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش تین نیوز، این کاربران با اشاره به ارسال پیامک خلافی برای رانندگان برابر ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان،  عنوان کردند: پیش از این برداشت این بود که راهنمایی و رانندگی با ارسال این پیامک سعی می کند رانندگان را از تعداد و مقدار جریمه های خلافی مطلع و آگاه سازد.

آنان افزودند: برای رانندگان انواع قبض جریمه در طول سال صادر می شود که ممکن است نوعی از قبض جریمه باشد که در صورت تاخیر در پرداخت آن، مبلغ جریمه مذکور دو برابر نشود.

آنان با برشمردن انواع قبض های جریمه شامل قبض جریمه تسلیمی، قبض جریمه دو برگی، قبض جریمه الصاقی، قبض جریمه خودداری و قبض جریمه دوربینی، عنوان کردند: شایعه شده در سال جاری با ارسال این پیامک، راهنمایی و رانندگی دنبال تصویب طرح و قانونی است که از تاریخ ارسال این پیامک ها به صاحب خودرو و اطلاع رسانی در مورد تعداد تخلفات و مبلغ کل جریمه، در صورت بی اعتنایی راننده نسبت به پرداخت در زمان معین و قانونی (دو ماه) ، همه این جریمه ها شامل جریمه پرداخت نکردن شوند که به معنی  دو برابر شدن مبلغ همه این جریمه ها خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که از صحت و سقم آن اطلاعی در دست نیست اما پیش از این و در اسفند ماه سال گذشته، رئیس پلیس راهور فراجا  در سخنانی که ایرنا منتشر کرد، گفته بود: عامل انسانی بیشترین علت را در بروز حوادث جاده ای دارد.

سردار سید تیمور حسینی با بیان این مطلب که سیاست های تنبیه و تشویق در کاهش آمار حوادث رانندگی اثر گذار است، ادامه داده بود: باید به گونه ای عمل شود که ارتکاب به جرم مقرون به صرفه نباشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده