Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@10:34:08 GMT

کارگردان یوسف پیامبر؛ دو سال بعد از عروج

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۲۰۵۵

کارگردان یوسف پیامبر؛ دو سال بعد از عروج

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، فرج‌الله سلحشور متولد سال ۱۳۳۱ بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده و کارگردان ارزشی ایرانی است که در تاریخ 8 اسفند ۱۳۹۴ در اثر بیماری سرطان درگذشت.

سلحشور در سال 1361 با فیلم «توبه نصوح» به عنوان بازیگر فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او پس از بازی در فیلم «توبه نصوح»، در سال ۱۳۶۳در فیلم «گورکن»، بازیگر و چهره پرداز و در سال 1365 در فیلم «پرواز در شب» بازیگر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند ارزشی در سال 1367 به عنوان بازیگر و تهیه کننده فیلم «انسان و اسلحه»، در سال 1372 در فیلم «ایوب پیامبر» به عنوان بازیگر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، «دنیای وارونه» در سال 1367 به عنوان بازیگر و در فیلم «مردان آنجلس» به عنوان کارگردان و در نهایت در سال 1386 در فیلم «یوسف پیامبر» به عنوان کارگردان، تهیه کننده و نویسنده فعالیت کرده است.

سلحشور با عرضه آثار بسیاری در حوزه تاریخی- مذهبی و دفاع مقدس تاثیر بسیاری در سینمای این حوزه داشته است.

«یوسف پیامبر» آخرین یادگار سلحشور در تلویزیون به مردم بود که در بیشتر جشنواره های داخلی و خارجی حضور داشت و پس از آن نیز قصد ساخت فیلم حضرت موسی را داشت که به دیار باقی شتافت.

فرج الله سلحشور در تاریخ 8 اسفند 1394 در اثر سرطان ریه درگذشت و با حضور بسیاری از چهره های مطرح سیاسی و سینمایی در امام زاده سید جعفر باغ فیض تهران به خاک سپرده شد.

503

سلحشور فرج اله سلحشور محسن مخملباف توبه نصوح کارگردان ارزشی نویسنده چهره پرداز

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی عروج شهادت گونۀ سردار سرتیپ «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت.   متن پیام به شرح زیر است:   بسم الله الرحمن الرحیم من المؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه ۖ فمنهم من قضیٰ نحبه ومنهم من ینتظر ۖ وما بدّلوا تبدیلًا   عروج شهادت‌گونه سردار رشید اسلام و جانباز سرافراز، سرتیپ‌پاسدار سیدمجید ایافت موجب تاسف و تاثر گردید. ایشان رزمنده‌ای مجاهد، فرماندهی بااخلاص، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و هم‌رزم وفادار سردار شهید محمود کاوه بودند که پس از دوران دفاع‌مقدس نیز با مجاهدت و تعهد، مسئولیت‌های متعددی را در عرصه‌های مختلف سپاه از جمله جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و ۲۳ هزار شهید خراسان را برعهده داشتند که به‌طور یقین خدماتشان در گنجینه افتخارات این کشور به یادگار باقی خواهد ماند.   ضمن تجلیل از رشادت‌های سردار مخلص و باصفا سید مجید ایافت و عرض تسلیت به مردم ولایتمدار خراسان و شهر مقدس مشهد، هم‌رزمان، دوستان و خانواده صبور وگرانقدر، برای آن مجاهد فقید، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.   محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • چهره بازیگر سریال خانه‌به‌دوش بعد از ۲۰ سال | تصاویر
  • تغییر چهره بازیگر نقش اصلان «خانه به دوش» بعد از ۲۰ سال
  • (تصاویر) تغییر چهره بازیگر «خانه‌به‌دوش» بعد از ۲۰ سال
  • تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • قالیباف عروج سردار «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت
  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس