Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، از ابتدای هفته در بازار تهران شاهد افت قیمت 3 تا 40 میلیون تومان در برخی از مدل‌ها بودیم.


فربد زاوه کارشناس خودرو اظهار کرد: تاثیرات نرخ ارز است به دلیل اینکه افزایش نرخ ارز بهای قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

 

وی افزود: از طرفی به دلیل اینکه تعرفه‌ها افزایش یافته و به قول معروف بالای بازار فضا پیدا کرده این انتظار را ایجاد کرده که قیمت‌ها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناس خودرو درباره خودرو‌های وارداتی نیز گفت: افزایش تعرفه، افزایش قیمت دلار و افزایش اسقاط خودرو سه عامل اصلی افزایش قیمت خودرو‌های وارداتی است که با توجه به کاهش قیمت خودرو فعلا بازار در رکود به سر می‌برد.


زاوه در پاسخ به این سئوال که آیا با افزایش قیمت خودرو‌های چینی همچنان مشتریان برای خرید این خودرو‌ها تمایل نشان خواهند داد، تصریح کرد: زمایکه تعرفه شدید افزایش می‌یابد خریداران ناچار می‌شوند به سمت محصولات جایگزین بروند که بیشتر CKD چینی یا یکسری از محصولات هستند که شاید زیاد به روز هم نباشند.

وی ادامه داد: اینکه خریداران به دنبال جایگزینی محصولات دیگر باشند طبیعی است به دلیل اینکه با افزایش ناگهانی تعرفه قدرت خرید خریداران به همان سرعت افزایش نمی‌یابد به سمت خودرو‌های چینی می‌روند و، چون با افزایش تقاضا مواجه می‌شوند قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

کارشناس خودرو افزود: از طرفی، چون فاصله افزایش تعرفه زیاد شده، شرکت‌های مادر به دلیل اینکه خیالشان از تعرفه راحت است وسوسه می‌شوند که قیمت CKD محصول خود را افزایش دهند و این یک روند غلطی است که ایجاد می‌شود.

زاوه خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نرخ ارز بازار خودرو‌های وارداتی در رکود قرار دارد و خریداران به دلیل اینکه احتمال می‌دهند قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد خرید نمی‌کنند.

وی درباره پیش بینی خود از بازار خودرو در روز‌های پایانی سال گفت: در خودرو‌های داخلی که وابستگی به نرخ ارز کمتر است خریداران خود را دارند و بازار آن‌ها رونق خواهد داشت اما، در خودرو‌های گران قیمت این اتفاق نخواهد افتاد و خودرو‌های وارداتی با کاهش خرید و فروش و قیمت همراه خواهند بود.

دانشجو

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز

مدیر سامانه یکپارچه خودروها از آغاز اولین طرح فروش خودروهای برقی وارداتی و هیربدی از عصر امروز (یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه) خبر داد و تاکید کرد که این دور از فروش چهار خودروی وارداتی شامل دو خودروی برقی، یک خودروی هیبریدی و یک خودروی بنزینی، صرفاً برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۴٠١ ثبت‌نام کرده بودند، خواهد بود و ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.   مهدی تقدسی از آغاز اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز (یکشنبه) به ایسنا خبر داد.   این چهار خودروی وارد شده صرفاً برای متقاضیان دور اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١) عرضه خواهد شد.   طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه خودروها، این مرحله از فروش خودروهای وارداتی که اولین دور از فروش خودروهای برقی است، صرفاً برای متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۵٠١ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، امکان ثبت درخواست یک خودرو از چهار خودروی عرضه شده وجود خواهد داشت.   در این دور از فروش خودروهای وارداتی،  دو خودروی برقی شامل هیوندای برقی (وارد شده توسط معین‌خودرو) و ‌ خودروی برقی وارداتی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، یک خودروی هیبریدی (لاماری) و یک خودروی نیسان سانی (وارد شده توسط معین‌خودرو) عرضه شده است.   متقاضیان از عصر امروز (یکشنبه) تا پایان روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) فرصت دارند از بین چهار خودروی وارد شده، یک محصول را انتخاب کنند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وجه مسدودی متقاضیان جدید خودرو های وارداتی آزاد شد وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم «خالی فروشی» حواله خودرو

دیگر خبرها

  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی + سایت فروش، قیمت و زمان ثبت نام اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول