Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال ۱۳۸۲ و در زمان حاکمیت دولت اصلاحات به بهانه خصوصی سازی بسیاری از شرکت ها اختصاصی سازی شد، یکی از معروف ترین آنها کارخانه قدیمی رشت الکتریک بود که در ۱۳ قسط به همسران ۴ فعال سیاسی اصلاحطلب که دو نفر از آنها از اقوام نزدیک آقای کرباسچی بودند فروخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از واران، در سال ۱۳۸۲، ۷۲ درصد از سهام یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولیدی دولتی در رشت و باسابقه ۵۰ ساله، به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به تاراج کارگزارانی‌ها رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارخانه در وسعتی به میزان ۱۲ هکتار با مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان(قیمت واقعی آن زمان، ۹۰ میلیارد تومان بود) به‌صورت اقساط ۱۳ ماهه، به:
خیرالنساء عسگریان(همسر غلامحسین کرباسچی)
فاطمه صدیقیان(همسر عبدالله نوری)
گیتا شاه‌نواز(همسر غلامرضا قبه)
سوده جبلی(دختر باجناق کرباسچی)
فروخته شد..

این ۴ نفر به عنوان صاحبان بیش از ۷۰ درصد از سهام کارخانه، پس از یک ماه، بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی اقدام به تخریب و فروش تجهیزات کرده و قسط اول کارخانه را با فروش دستگاه‌های کارخانه پرداخت کردند. “این اقدام منجر به تعطیلی این کارخانه با سابقه و بیکار شدن ۵۴۰ کارگر آن شد. پس از تعطیلی ۱۲ هکتار از زمین‌های آن قطعه بندی شد که به دلیل کاربری غیرمجاز و عدم امکان ثبت پلاک، به مشکل فروش برخورد کرد.

اگرچه چراغ کارخانه رشت الکتریک ۱۴ سالی است که خاموش شده اما شنیده ها حکایت از آن دارد که لقمه “رشت الکتریک” در گلوی صاحبان جدید آن گیر کرده و این افراد برای نزدیک کردن زمین کارخانه به پول، مذاکراتی را با یکی از مسئولان ارشد اجرایی کشور جهت مبادله آن با ۶۰ آپارتمان لوکس انجام داده‌اند. در این مبادله احتمالی پای یک وزارت خانه در میان است تا به معامله، ظاهری طبیعی دهد. با این هدف که بدون ایجاد حساسیت در نهادهای نظارتی، این کارخانه که قرار بود بعد از خصوصی سازی رونق بگیرد را به صورت ویرانه، مجددا به دولت بازگردانند و در ازای آن تعدادی آپارتمان فوق لوکس در یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران، در اختیار این ۴ زن اصلاح طلب قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت ماجرای فروش گوسفند با کارت ملی چیست؟

گویا پس از خرید و فروش خودرو و دلار با کارت ملی حالا نوبت به معامله گوسفند رسیده است. با این همه نکته قابل توجه در این تبلیغات آن است که قصاب هم به صورت رایگان برای کشتار گوسفند ارسال می‌شود.

فروش گوسفند با کارت ملی صحت ندارد

به نظر می‌رسد کلاهبردارن برای دسترسی به کد ملی افراد از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و حالا پس از بلوای بازار خودرو به گوسفندفروشی رسیده‌اند. در همین زمینه مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فروش گوسفند با کارت ملی صحت ندارد. 

مسعود امراللهی به مهر گفت که اکنون فروش دام به طور معمول در حال انجام است. اگر مبادله‌ای با کارت ملی صورت گرفته باید گزارش شود تا با آن برخورد لازم انجام شود.

حال پرسش این است که اصل ماجرا چیست؟ به نظر می‌رسد کلاهبردان برای دستیابی به کد ملی افراد از هر راهی وارد می‌شوند. در این مدت بار‌ها مسئولان اعلام کرده‌اند که افراد به هیچ عنوان کد ملی و اطلاعات هویتی‌شان در اختیار کسی نگذارند.

منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، در رابطه با خرید گوسفند با کارت ملی به تجارت نیوز گفت: چنین خبری را هنوز ندیده‌ام و قصد چنین کاری معلوم نیست. متاسفانه در فضای مجازی تبلیغات عجیبی دیده می‌شود، اما چنین جیزی وجود ندارد. در حال حاضر حجم زیادی از گوسفند در بازار وجود دارد و نیازی به خرید گوسفند با کارت ملی نیست. شاید از کارت ملی برای مقاصد دیگری استفاده می‌شود.

او در ادامه با اشاره به وزن دام‌های سبک و حدود قیمتی آنها توضیح داد: در حال حاضر بره‌ها در وزن‌های مختلفی در بازار موجود هستند. بره‌های شیری وزنی حدود پنج تا هشت کیلوگرم دارند. بره‌های علف‌خور وزنی حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم دارند. پس از آن بره‌ها مناسب کشتار وزنی میان ۴۰ تا ۵۵ کیلوگرم دارند. بره کوچک نیز بین ۲۵ تا ۳۵ کیلوگرم است و بره نر کشتاری که بیشترین استفاده را دارد وزنی بین ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم دارد. اگر بره به صورت گله‌ای خریداری شود قیمتی بین ۱۹۵ تا ۲۰۰ تومان دارد. متاسفانه زمانی که بره‌ها وارد میادین بار می‌شوند در آنجا افراد با هر قیمتی که دوست داشته باشند، آنها را می‌فروشند. معمولا قیمت یک بره ۴۰ کیلوگرمی با احتساب هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار تومان برای دامدار، حدود ۸ میلیون قیمت دارد، اما میدان بار هر راس را بیشتر از این قیمت می‌فروشد.

وی در پایان با اشاره به ازدیاد جمعیت دامی کشور تشریح کرد: به طور کلی در حال حاضر جمعیت دامی کشور یک میلیون راس است که عدد بالایی محسوب می‌شود. باید در سال جاری ۱۸ میلیون از این جمعیت کشتار شود. اگر میزان کشتار کم باشد، برای تولیدکننده داخلی مشکل ایجاد خواهد شد. دولت باید به این موضوع ورود کند و با خرید حمایتی و اعطای مجوز صادرات این دام‌ها این مشکل را برطرف کند.

آنطور که به نظر می‌رسد مسئولان باید به‌طور جدی‌تر باید با کلاهبرداری‌های اخیر برخورد کنند؛ چرا که کلاهبردان به‌تازگی از هر محصولی که برای مخاطبان جداب است استفاده می‌کنند تا بتوانند اطلاعات هویتی آنها را در اختیار داشته باشند و آزادانه نیز در حال فعالیت هستند.

منبع: تجارت نیوز

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • پشت ماجرای فروش گوسفند با کارت ملی چیست؟
  • موسوی گرمارودی؛ فلسطینیزه کردن خاطرۀ زندان سیاسی بی‌اشاره به ماجرای خودکشی در زندان
  • ماجرای چند نوجوان شیرازی که حساب و کتاب سیاسی‌شان درست بود
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد+ عکس
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است + فیلم
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است
  • فروش فوری ایران خودرو با تحویل ۳ ماهه + جزئیات و جدول