Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:51:51 GMT

تبدیل خانه طبیب شوشتری به اقامتگاه سنتی و گردشگری

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۲۷۰۳

تبدیل خانه طبیب شوشتری به اقامتگاه سنتی و گردشگری

مرمت خانه طبیب شوشتری با قدمت حدود 200 سال، پس از گذشت چهار سال با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان و مالک خصوصی به پایان رسیده و تبدیل به نخستین اقامتگاه سنتی در دل بافت تاریخی شوشتر شده است.

 به گزارش ایلنا، علیرضا طبیب شوشتری مالک این بنای تاریخی امروز سه‌شنبه ۸ اسفند ۹۶ با اعلام پایان مرمت این بنای تاریخی اظهار داشت: «خانه طبیب شوشتری یکی از بنا‌های باارزش استان خوزستان و شهرستان شوشتر به‌شمار می‌رود که مرمت آن پیش از آن‌که در فهرست آثار ملی قرار گیرد آغاز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
 
وی افزود: با این وجود پس از ثبت این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان مرمت آن که مشتمل بر چهار طبقه همکف، طبقه اول، شبستان و شوادان است انجام شد و هم‌اکنون با اخذ پروانه بهره‌برداری با درجه یک تبدیل به اقامتگاه سنتی شده است.
 
مالک خانه طبیب شوشتری تأکید کرد: اقامتگاه طبیب شوشتری به‌عنوان نخستین اقامتگاه سنتی شهرستان شوشتر هم‌اکنون با ۱۰ اتاق و ظرفیت پذیرش ۳۹ نفر در مرکز بافت تاریخی شوشتر و در نزدیکی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر آماده ارائه خدمات به گردشگران است.
 
وی افزود: سازه‌های آبی تاریخی شوشتر ظرفیت تاریخی ارزشمند استان خوزستان و شهرستان شوشتر به‌شمار می‌رود، اما از آنجایی که شوشتر فاقد اقامتگاه مناسب برای گردشگران بود به‌ ندرت گردشگران در این شهر اقامت داشتند که امید می‌رود با احیای این بنای تاریخی و تبدیل آن به اقامتگاه سنتی فضا و خدمات بهتری برای گردشگران فراهم آید.
 
خانه طبیب شوشتری یکی از بنا‌های ارزشمند دوره قاجار است. این بنای تاریخی نزدیک به ۲۰۰ سال قدمت دارد و در تاریخ ۹۳/۴/۴ با شماره ملی ۳۱۰۸۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مرتضی احمدی نجات مسئول روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت: گردشگران و علاقه‌مندان به بازدید از بنا‌ها و جاذبه تاریخی می‌توانند از روز یکشنبه 16 اردیبهشت از بنا‌های تاریخی شهرستان کاشان بازدید کنند.


مجموعه جهانی باغ تاریخی فین، محوطه باستانی سیلک، خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی و عباسیان، حمام سلطان امیراحمد از جمله بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان کاشان هستند

دیگر خبرها

  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود