Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق بیجندی روز سه شنبه در آیین افتتاح دفتر مرکز رشد واحدهای فناور محلات و نیم ور، افزود: اگرچه دانشگاه های دنیا در حال حرکت به سمت نسل پنجم هستند اما در ایران این حوزه متناسب با تغییرات رشد نکرده و به همت کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت و نگاه خاص به این مقوله مهم، نهضت پژوهش محوری و ایده آفرینی به عنوان کانون تحول دانشگاهی رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: دانشگاه ها کانون تربیت نیروی انسانی ماهر، متعهد و تحول آفرین هستند و دوره تربیت نیروی انسانی پشت میز نشین به سرآمده و باید هر کرسی درسی در دانشگاه با ارزش افزوده در جامعه، تولید علم ، پیشبرد مرزهای دانشی و ایده های کارآفرین گره بخورد.
رئیس سازمان‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به نقش پارک و مراکز رشد در توسعه کشور، اظهارکرد: اقدامات موثری در این زمینه در دانشگا‌ه ها انجام شده و باید با بومی سازی تجربیات کشورهای موفق در راستای رشد و توسعه کشور حرکت کرد.
بیجندی توضیح داد: پارک‌ها و مراکز رشد بال‌های حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی هستند اما این اتفاق منحصر به دانشگاه ها نیست بلکه باید توان سایر بخش ها در خدمت این هدف متعالی باشد تا در برنامه‌ هفتم توسعه دانشگاه‌های نسل پنجم محقق شود.
وی گفت: جهاد دانشگاهی پلی بین دانشگاه، صنعت و جامعه است و وظیفه دارد با رصد نیازهای جامعه و صنعت توانمندی دانشگاه را به سمت پاسخگویی علمی به نیازها هدایتگری کند.
بیجندی اظهارکرد: دانشگاه، صنعت و جامعه جزایر جدا از هم نیستند و همگرایی میان آن ها و نقش آفرینی پارک‌ها و مراکز رشد است که توسعه متوازن را رقم می زند.
رئیس سازمان ‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور گفت: پارک‌ها و مراکز رشد می توانند ارزش‌های مختلف را به دانش‌آموختگان معرفی کنند و برای مثال تولید هر سه زالو معادل یک بشکه نفت ارزش ریالی دارد که شرکت‌هایی در این راستا در کشور فعال هستند.
بیجندی اضافه کرد: همچنین هر گرم زهر زنبور 80 دلار ارزش دارد و در حال حاضر چهار شرکت دانش‌بنیان در کشور در این حوزه فعالیت دارند که باعث ارزش افزوده، درآمدزایی، اشتغال و ماندگاری افراد در مناطق و جلوگیری از مهاجرت شده اند.
وی گفت: پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی و مرکز تحقیقات ماهیان زینتی در محلات ظرفیتی است که می‌توان مراکز رشد را در کنار آن توسعه داد.
رئیس سازمان تجاری سازی و فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: استان مرکزی در زمره استان‌های کم مشکل در امر بیکاری است اما در نقطه مقابل پدیده مهاجرفرستی را دارد که امید است پارک‌ها و مراکز رشد به گونه ای عمل کنند که این روند تغییر یابد.
بیجندی با تاکید بر اینکه برخی تسهیلات به درستی مدیریت و تزریق نمی‌شود، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در هشت استان کشور به صورت نمونه طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی را اجرا می کند.
وی تاکید کرد : یک و نیم میلیارد دلار در بحث توسعه اشتغال روستایی و عشایر اختصاص یافته است اما بر اساس گزارش ها این رقم به درستی هزینه نمی شود و به سمت تسهیلات زودبازده و خود اشتغالی می رود.
رئیس سازمان‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور، افزود: لازم است که این منابع مالی در قالب‌های دیگر همچون حوزه پارک‌ها و مراکز رشد و دانشگاه‌ها هدایتگری شود چرا که دانشگاه‌ها معادن الماس هستند.
بیجندی با تاکید براینکه دانش آموخته دانشگاه باید کارآفرین و مولد باشد، افزود: این امر زمانی میسر می شود که دستگاه های اجرایی در قالب گفتمان اصولی با هم همکاری کنند.
وی اظهار کرد: دانشجویان ایرانی با استعداد هستند و می طلبد از این مهم به بهترین شکل در حوزه اقتصادی و کسب و کار بهره گرفته شود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی قطب تولید سنگ نما ، ماهیان زینتی و گل و گیاهان زینتی کشور محسوب می شود که دارای 55 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم گرامیداشت روز معلم در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تأکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست، اظهار کرد: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنان مشغول تحصیل هستند، به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند، ادامه داد: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها، بیان کرد: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی، محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق، مأموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

رحمتی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی، ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاورد‌های خوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند و گفت: دستاورد‌های دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

به گزارش آنا، مراسم روز معلم با حضور جمع کثیری از استادان و همچنین دانشجویان ورودی سال ۷۲ واحد تبریز در رشته علوم اجتماعی (۳۱ سال پیش) و دانشجویان و مسئولان کشوری و با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، محمدقربانی گلشن‌آباد، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

در پایان مراسم از استادان، مدیران گروه و رئیس دانشکده نمونه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور