Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-30@16:35:11 GMT

بچه چطور به دنیا می‌آید؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۳۰۲۱

برترین‌ها- ترجمه از الهام مظفری: عکاس «لنارت نیلسون» ده سال از عمرش را صرف عکاسی از رشد جنین انسان کرده است. نیلسون اولین بار در سال ۱۹۶۵ شناخته شد، زمانی که مجله لایف ۱۶ صفحه از عکس های او از جنین انسان را منتشر کرد. این عکس‌ها فورا در مجلات دیگر هم به نمایش درآمدند.     دوربین و میکروسکوپ از علاقمندی‌های اصلی نیلسون حتی در کودکی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با گذشت زمان علاقمند شد که زیبایی بدن انسان در سطح میکرو را به دنیا نشان دهد. نیلسون توانست دقیق‌ترین عکس هایش را با کمک دستگاه سیستوکوپی بگیرد و با آن هزاران عکس از جنین در رحم مادرش گرفت. برای اولین بار، مردم می‌توانستند با چشم هایشان مراحل اولیه رشد انسان را ببینند.

اسپرم در لوله رحم به سمت تخمک حرکت می‌کند   تخمک   لحظه بسیار مهم   یکی از ۲۰۰ میلیون اسپرم پدر وارد تخمک می‌شود   سر اسپرم حاوی تمام مواد /زنتیکی است.   یک هفته بعد جنین از طریق لوله رحم به سمت رحم می‌رود   یک هفته بعد، جنین به دیواره رحم می‌چسبد   جنین در ۲۲ روزگی، منطقه خاکستری مغز کودک خواهد شد     در ۱۸ روزگی، قلب جنین شروع به تپیدن می‌کند   ۲۸ روز بعد از باروری   در پنج هفتگی، جنین ۹ میلیمتر می‌شود. در این لحظه صورت جنین را با حفره‌های دهان، بینی و چشم‌ها می‌توان دید.   ۴۰ روزگی، سلول‌های بیرونی جنین به سطح دیواره رحم متصل می‌شود تا جفت را تشکیل دهد   ۸ هفتگی   ۱۰ هفتگی، پلک‌ها نیمه بازند. چند روز بعد کاملا شکل می‌گیرند.

۱۰ هفتگی، جنین از دست هایش برای بررسی محیط استفاده می‌کند   ۱۶ هفتگی   خطوط رگ‌ها از طریق پوست قابل مشاهده هستند   ۱۸ هفتگی، جنین می‌تواند صدا‌های دنیای بیرون را تشخیص دهد   ۲۰ هفتگی، جنین ۲۰ سانتیمتر شده و مو‌های سرش کم کم ظاهر می‌شوند   ۶ ماهگی   ۳۶ هفتگی، یک ماه بعد بچه به دنیا می‌آید   true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا

عکاس: زهرا فراست

دیگر خبرها

  • ویدیو/ روزی که فوتسال ایران سوم دنیا شد
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • آشنایی با روش میکرواینجکشن در لقاح مصنوعی
  • (تصاویر) بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا
  • افتتاح بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است