Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: مسائل اجتماعی را باید خود اجتماع حل کند، دولت باید تسهیل‌گر باشد و شرایط و زمینه‌ها را مهیا و مسیر را هموار کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست صمیمی ۱۱۰ سازمان مردم نهاد ملی، سطح یک و عضو کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: باور داشته باشیم خداوند غنی است و ما همواره نیازمند او هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انسان ذاتا کمال‌گرا و غایت‌اندیش است، اگر غایت اصلی را خوب نشناسد متوجه کمالات دیگری می‌شود که هیچ کدام کمال و هدف اصلی نخواهد بود.

دبیرکل ستاد گفت: عبودیت پرودگار یعنی آزادی؛ در واقع وقتی انسان از همه چیز به جز خداوند آزاد می‌شود، این عین آزادی است. خداوند الگوی انسان کامل در عالم هستی را معرفی کرده که پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار هستند.

رحمانی فضلی گفت: ما علی‌رغم برخورداری از این مواهب و الگوها باز دچار غفلت می‌شویم و این به ذات انسان برمی‌گردد. انسان در مسیر زندگی‌اش در معرض امتحانات و انتخاب‌های بزرگی قرار می‌گیرد که در برابر آنها مختار است.

وی در ادامه بهترین راه پیشگیری در همه انحرافات، کج‌روی‌ها و غفلت‌ها را مراجعه به عقل و دل دانست و افزود: ابزار شناخت و تاثیرگذاری بر افراد و جامعه یا دل است و یا عقل؛ برای آنکه مسیر را اشتباه نرویم باید هدف و غایت کمال را نشانه برویم. در این وامصیبت‌های عالم مادی، زیبایی‌ها، جلوه‌های لذت، خوشی‌ها، ناامیدی‌ها و... انسان به عنوان موجود برگزیده در معرض هزاران انتخاب قرار می‌گیرد. اگر به عرصه ای وارد شدیم و خواستیم اثرگذار باشیم باید بدانیم با چه موجود عجیب، پرقدرت، پیچیده و غایت گرایی روبه‌رو هستیم.

وزیر کشور به موهبت سلامتی به عنوان حق انسان‌ها اشاره کرد و گفت: باید کمک کنیم فردی که دارای مشکل می‌شود به مسیر سلامت خود برگردد. هرچه شرایط و مسائل در جوامع سخت‌تر می‌شود، تربیت و مدیریت در جامعه مشکل‌تر می‌شود. در تربیت‌های کلاسیک خودمان در آموزش و پرورش و خانواده‌ها با روش تفکر منطقی و آشنایی با ادبیات دل و عشق و دوستی غریب هستیم، حال وقتی نوجوانی در جامعه قرار می‌گیرد چگونه انتظار داریم خود را حفظ کند، این کار بسیار سخت است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه باید مربیان جامعه که اولین آنها خانواده و دوم مدرسه است امر تعلیم و تربیت را با توجه به همین موارد انجام دهند، گفت: باید همه تلاش را بر روح، دل، جان و عقل نوجوانان مجتمع کنیم. اگر انسان ارزش خود را بداند، خودش را در معرض غفلت قرار نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به داده‌ها و اطلاعاتی که از روش‌های درمان داریم، بالاترین میزان موفقیت کشورها در بهترین حالت پس از پاکی ۲۰ درصد است پس بهترین راه مبارزه با اعتیاد معتاد نشدن است.

رحمانی‌فضلی گفت: معتقدیم مسائل اجتماعی را باید خود اجتماع حل کند، دولت باید تسهیلگر باشد و شرایط و زمینه‌ها را مهیا و مسیر را هموار کند.

دبیرکل ستاد ادامه داد: در نشست امروز به سخت‌گیری‌های بی مورد و مقاومت‌هایی از سوی برخی دستگاه‌ها با سمن‌ها اشاره شد که حتما باید با سمن‌ها جلسه‌ای ترتیب داده شود و پیشنهادات آنان مدون شوند تا پیگیری شوند و اگر لازم بود در دولت مطرح شود. بارها اعلام کرده‌ایم صدور مجوز سمن ها نباید بیشتر از یک ماه طول بکشد آن هم به دلیل اینکه مراحل استعلام حدود ۲۰ روز تا یک ماه زمان می‌برد. در مواردی که صدور این گونه مجوزها بیش از یک ماه به طول انجامید می‌توانید به ما اطلاع دهید.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه مصوبه‌ای را با هدف حمایت و توانمندسازی سمن ها به دولت بردیم که مصوبه خوبی است و دارد اجرا می‌شود، اظهار کرد: البته نمایندگان سمن‌ها گفتند قانون می‌خواهند و شاید مصوبه چندان راهگشا نباشد. اخیرا جلساتی برگزار شد تا این مصوبه در قالب لایحه به مجلس برود.

وی بیان کرد: در جلسه اخیری که با مقام معظم رهبری (مدظله‌ا‌لعالی) داشتیم ایشان تاکید فرمودند که اگر بیش از ۵۰ درصد منابع را صرف پیشگیری کنیم باز هم کم است و این صحبت صحیحی است. لذا مقرر کردیم روش بودجه ریزی در سال آینده در ستاد طوری باشد که بیشترین بودجه را صرف پیشگیری کنیم. البته سمن‌ها هم باید برنامه داشته باشند و ستاد بعد نظارتی‌اش را تقویت کند.

وزیر کشور ادامه داد: طبق گزارش اخیر سازمان ملل ۹ هزار تن محصول تریاک در افغانستان تولید شده است که این میزان محصول به دنبال بازار مصرفی است. حتما تنوع هم در محصولات شان خواهند داشت، تبلیغات خود را بیشتر می‌کنند و قیمت را پایین می آورند و ما در مقابل آنها باید خود را تجهیز کنیم.

رحمانی‌فضلی گفت: معتقدیم در حوزه سمن ها کسی نباید مالیات بدهد مگر فعالیت اقتصادی خاصی داشته باشد من هم مخالف پرداخت مالیات از سوی سمن ها هستم که برای حل موضوع با وزیر اقتصاد صحبت خواهم کرد.

وی ادامه داد: در گذشته بودجه‌ها ملی بود اما اخیرا بودجه ها استانی شده‌اند، بین ما و استان‌ها موافقت نامه‌ای تدوین خواهد شد. باید دبیران استانی را در نحوه توزیع و تخصیص بودجه فعال تر کنیم.

رحمانی‌فضلی در پایان خاطرنشان کرد : سمن‌های زیادی در حوزه مواد مخدر فعال هستند اما فقط ۱۰ الی ۱۵ درصد آنها فعالیت مناسبی دارند و بقیه آنها از مسیر اصلی دور هستند که باید باقی آنها جدی‌تر پای کار بیایند، همچنین باید سمن ها خانه‌ای را تشکیل دهند و مسائل صنفی خود را در آن حل کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور

مردم ولایت پذیر و غیور بندرعباس در حمایت از طرح نور(طرح عفاف و حجاب) در حوزه علمیه این شهرستان اجتماع کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077404 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • ضرورت توجه به حقوق و مسائل مادی معلمان
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • گزارشی از نمایشگاه یک قرن اصالت و ماندگاری سنندج‌ + فیلم
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • اجتماع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور