Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: برای ارتکاب سرقت، سه عامل، سارق بالقوه با انگیزه، بزه دیدگان بالقوه مناسب و محیط، اوضاع و احوال مساعد ارتکاب سرقت لازم است که عوامل مذکور در روزهای پایانی سال با هم جمع و مقدمات وقوع سرقت را فراهم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ماه های آخر سال، مراجعه شهروندان به مراکز تجاری و بازارها برای انجام خرید آخر سال افزایش می یابد، افزود: در اینگونه مواقع سارقان به ارتکاب انواع سرقت نظیر زورگیری، کیف قاپی، سرقت های تحت پوشش مسافر و مسافربر و یا تحت پوشش ماموران انتظامی و... مبادرت می ورزند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه گروه های در معرض سرقت، بیشتر زنان، کودکان و افراد کهنسال هستند، گفت: شهروندان می توانند با رعایت توصیه های پلیسی، از جمع شدن عوامل موثر در سرقت جلوگیری کرده و با ناکام گذاشتن سارقان از ارتکاب سرقت، خود را در مقابل آسیب های مادی و جانی حفظ کنند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر وقوع سرقت اماکن و منازل در این روزها به لحاظ شرایط خاص همانند خالی از سکنه بودن و ... افزایش پیدا می کند برهمین اساس هموطنان عزیز باید برای جلوگیری از سرقت، توصیه و هشدارهای پلیس را مد نظر خود قرار دهند.

سرهنگ موذن از تقویت و حضور فعال گشت های خودرویی و پیاده پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در مقابل اماکن تجاری، طلافروشی ها، صرافی ها، بانک ها، و مناطق آلوده و جرم خیز در سراسر کشور خبر داد و گفت: براساس هماهنگی های انجام شده با مقامات قضائی سراسر کشور خصوصا در تهران ترتیبی اتخاذ خواهد شد که از آزادی سارقان دستگیر شده در این ایام خودداری شود.

وی از شهروندان خواست تا حد ممکن از همراه داشتن پول نقد و اشيای قيمتی اسناد و مدارك با ارزش و غير ضروری به هنگام حضور در اماکن عمومی خودداری و بیشتر از کارت های بانکی در خرید ها استفاده کنند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا به حمل نکردن زیورآلات و وسايل گران قيمت و یا نمایش ندادن آن در انظار عموم اشاره و به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان از وسائط نقليه عمومی استفاده کرده و در صورت استفاده از خودروهای شخصی به هنگام خرید، خودروی خود را در پارکینگ عمومی قرار دهند و از قرار دادن اشیای با ارزش روی صندلی ها خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان در صورت  دسترسی نداشتن به پارکینگ، خودروی خود را در محل ­های قابل ديد و جاهای مطمئن با نور کافی پارك کرده و از تجهيزات ايمنی و تأخيری همانند قفل پدال و فرمان استفاده کنید .

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان هنگام خريد در مراكز فروش از كارت­ های اعتباری و عابر بانك برای خريد استفاده کرده و از قرار دادن رمز در کنار آن خودداری کنند، گفت: در فروشگاه هايی كه امكان پرداخت الكترونيكی وجود دارد، از دادن اطلاعات كارت به فروشنده خودداری و شخصاً رمز عبور و مبلغ پرداختی را وارد کنید.

کلاهبرداری با اطلاعات کارت و حساب بانکی

وی یادآور شد: ساده‌ترین راه کلاهبرداری از کارت شما، دسترسی به اطلاعات حساب شماست. پس به هیچ‌عنوان اطلاعات حساب، شماره و رمز کارت خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید. همچنین به هیچ عنوان کارت خود را به این افراد نسپارید. از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر خودداری کنيد.

این مقام انتظامی به کلاهبرداری از اطلاعات کارت و حساب بانکی اشاره و بیان کرد: شهروندان به هیچ عنوان کارت و رمز بانکی خود را به افراد غریبه که با هدف کمک کردن قصد کلاهبرداری از آنها را دارند، خودداری کنند.

وی گفت: شهروندان بيشتر از نياز روزانه وجه نقد به همراه نداشته باشند و از به همراه داشتن طلا و جواهر و اشياء غير ضروری و گرانقيمت پرهيز کنند.

سرهنگ موذن با بیان اینکه در اماكن پرتردد مراقب تماس بدنی افراد ناشناس با خود باشيد، گفت: شهروندان باید كيف­ خود را نزديك بدن­شان و يا در دستی كه آزاد است، نگه دارند، در مجموع سعی شود زمان خرید را مدیریت کرده و حتی الامکان در مواقع ازدحام و شلوغی بازار و معابر اقدام به خرید نکنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقی که تحت پوشش خدمتکار منزل اقدام به سرقت طلاجات زن سالمند اصفهانی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت طلاجات یک زن سالمند اصفهانی، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل وقوع سرقت و بررسی‌های انجام شده متوجه شدند سارق که از طریق درج آگهی در یکی از سایت‌های اینترنتی به عنوان خدمتکار در منزل مالباخته استخدام شده بود، در فرصت مناسب از غفلت صاحب‌خانه استفاده و اقدام به سرقت طلاجات وی می‌کند و از محل متواری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در این راستا کارآگاهان با تلاش شبانه روزی مخفی‌گاه سارق را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

ترکیان تصریح کرد: سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه به بزه ارتکابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که در صورتی که قصد دارند فردی را جهت انجام امورات منزل و مراقبت از افراد سالمند به‌کارگیری کنند، از طریق مبادی قابل اعتماد و رسمی در این خصوص استفاده و از استخدام افراد ناشناس خودداری کنند.

کد خبر 747017

دیگر خبرها

  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد
  • شناسایی مخفیگاه سارقان در میبد
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و به عنف
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان