Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه امروزه اشتغال دولتی در کشور تقریبا محال است گفت: تشکیل شرکت‌های تعاونی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دستور کار است. ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، منصور زاینده‌رودی امروز در آئین افتتاح کلینیک اشتغال و کارآفرینی استان کرمان اظهارداشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی اقتصاد ایران به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها رکن دوم اقتصاد کشور هستند و نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند گفت: بنا به نظر بسیاری از کارشناسان رفتن به سمت تشکیل تعاونی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه هنوز در جامعه معنای واقعی تشکیل تعاونی جا نیافتاده است افزود: مردم تعاونی را فقط در حد یک فروشگاه عرضه محصولات با قیمت ارزان می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه در اداره کل تعاون استان اتاق فکری در جهت حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی راه‌اندازی شده است خاطرنشان کرد: از ایده و تحقیقات دانشجویان که منجر به اشتغال‌زایی شود، حمایت می‌کنیم.

زاینده‌رودی با بیان اینکه تشکیل شرکت‌های تعاونی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دستور کار است گفت: تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان را با جدیت پیگیری و حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های دانش‌بنیان با دریافت مجوز از وزارت علوم می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره و حمایت‌های مالی نیز بهره‌مند شوند افزود: امروزه اشتغال با کار دولتی تقریبا محال است.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه اگر در فکر اشتغال در ادارات دولتی هستند، اشتباه است تصریح کرد: از سال آینده کرسی‌های تعاون و کارآفرینی در دانشگاه‌ها با هدف آشنایی دانشجویان با کارآفرینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م 

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

اشرفی با بیان هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی و … از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم که مراسم تجلیل از این بزرگواران را خواهیم داشت و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت به کارگر در نظام جمهوری اسلامی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات نظارت مستمر بر موضوع حقوق معوقه کارگران است، یادآور شد: یکی از معیارهای ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

کد خبر 6086066

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی