Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:33:49 GMT

قم| ۱۴۴ مدرسه در استان قم مقاوم‌سازی شده است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۴۲۴۴

قم| ۱۴۴ مدرسه در استان قم مقاوم‌سازی شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به کسری ۱۵۰۰ معلم در استان قم گفت: ۱۴۴ مدرسه در استان قم مقاوم‌سازی و نوسازی شده است، و دیگر مدرسه سه شیفت در منطقه پردیسان قم نداریم. ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد، با اشاره به رسالت اصحاب رسانه در عرصه خبری اظهار داشت: اگر مدیران ارشد نظام در عرصه‌های مختلف موردانتقاد قرار نگیرند پیشرفتی در جامعه شاهد نخواهیم شد بنابراین با رسالتی که خبرنگاران و اصحاب رسانه دارند سبب شده که تصمیمات مدیران در عرصه مدیریتی با نگاهی کارشناسانه و تخصصی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند درصد امید به زندگی را در کشور افزایش دهند، گفت: شاخص‌های توسعه امید به زندگی، درآمد سرانه و سومین شاخص آموزش و پرورش است اگر می‌خواهیم امید به زندگی و درآمد سرانه را افزایش دهیم باید آموزش‌وپرورشی پویا داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خانه دوم دانش آموزان را مدرسه بیان و تصریح کرد: واقعیت‌هایی در اذعان عمومی مردم دیده می‌شود که انجام درست رسالت اصحاب رسانه سبب می‌شود تا جامعه دچار ناهمگونی نشود، اگر مدیر جزء کشور کاری که می‌خواهد انجام دهد اگر خداوند را مدنظر قرار دهد قاعدتاً جامعه با مشکلات کمتری مواجه خواهد شد و توفیقات بسیاری نصیب فرد خواهد شد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه امروز شعار حاکمیت در نظام کوچک شدن دولت است، اظهار داشت: در استان قم بیش از 240 هزار دانش‌آموز داریم در ناحیه یک 30 هزار و در ناحیه 4 نیز 75 هزار دانش‌آموز در سال 95 داشتیم.

وی ادامه داد: هر ناحیه قریب به صد نیروی اجرایی و مدیریتی دارد جلسات متعددی گذاشته شد و نتیجه کار به شورای آموزش و پرورش کشیده شد امروز به لطف خداوند در هر ناحیه 50 هزار دانش‌آموز داریم و این توازنی است که در نواحی ایجادشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به کسری 1500 معلم در استان قم گفت: در سال 65 تا 73، 560 هزار نفر استخدام معلم داشتیم که در سال 1400 این نیرو به جمعیت بازنشستگان اضافه خواهند شد، سالانه 5 میلیارد تومان صرفه‌جویی و توازن در نواحی استان ایجادشده است و این‌ها کارهایی بود که در آموزش و پرورش استان قم صورت گرفته است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه امروز نزدیک به 500 هزار مهمان و زائر در مدارس استان اسکان پیدا می‌کنند، ادامه داد: 144 مدرسه در استان قم مقاوم‌سازی و نوسازی شده است، و دیگر مدرسه سه شیفت در منطقه پردیسان قم نداریم.

وی با بیان اینکه تنها استانی هستیم در کشور که 235 هزار دانش‌آموز در سطح شهر داشته است، ابراز کرد: تعداد بسیاری از دانش آموزان دوره متوسطه ما 2 تا 4 ساعت آموزش آگاه‌سازی دانش آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: رشته شیرینی‌پزی و رشته آسانسور در مدارس استان ایجادشده اما باید زیرساخت‌ها درست شود تا بتوان از توان و ظرفیت دانش آموزان به نحو احسن استفاده کرد.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه 180 مدرسه تحت پوشش طرح امین داریم، ابزار کرد: این طرح بازتاب بسیار خوب و ارزشمندی در سطح استان داشته است، همچنین طرح انس و معرفت در سطح مدارس استان فعال است.

انتهای پیام/

R7854/P1494/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان درسالجاری، با تأکید برآگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی گفت: باتوجه به تأثیر مستقیم نمرات امتحانات نهایی در کنکور، لازم است آزمون در فضایی آرام و مناسب برگزار شود.

حسن عباسی، با اشاره به اینکه با همکاری دستگاههای اجرایی باید شرایط مناسب و فضایی آرام برای برگزاری امتحانات نهایی در سطح شهرستان مهیا شود، افزود: تجهیزات و امکانات لازم ازجمله تهیه کاغذ از طرف فرمانداری تأمین شده و از این بابت جای نگرانی نیست.

عباسی، با اشاره به برنامه ریزی برای بزرگداشت هفته معلم هم گفت: آموزش و پرورش زمینه ساز رشد و توسعه اجتماعی در جامعه بوده که این امر در سایه تلاش معلمان امکانپذیر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد هم در این جلسه گفت: بیش از پنج هزار دانش آموز این شهرستان در سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می کنند.

اسعد رسولی افزود: تاکنون نسبت به تهیه ۱۰۰ کارتن برگه امتحانی اقدام شده و به ۱۰۰ کارتن دیگرهم برای برگزاری امتحانات نیاز است و از دستگاههای مختلف انتظار داریم در این زمینه کمک کنند.

رسولی، در ادامه از اداره های خدمات رسان خواست در هنگام برگزاری امتحانات از قطعی آب و برق جلوگیری کنند.

مهراب پوراکبر، دادستان شهرستان مهاباد هم گفت: در عصر کنونی که دانش آموزان با انواع تهدیدهای فضای مجازی مواجه هستند، باید مهارتهای زندگی به دانش آموزان ارائه شود تا آسیب نبینند.

در این جلسه همچنین از برگزاری همایش استانی هوش مصنوعی با هدف بررسی فرصتها و چالشها و جهت گیریهای آینده در آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران خبر داده و اعلام شد 13 خرداد، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش و 15 تیر، زمان برگزاری همایش خواهد بود.

امتحانات نهایی از 27 اردیبهشت آغاز می شود و تا سی ام خرداد ماذه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود