Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - مهر نوشت:رئیس مجلس گفت: فداکاری های سردار سلیمانی در عرصه های مختلف دفاع و مجاهدت عظیم است و تاثیرات خدمات او برای حال و آینده کشور جنبه راهبردی دارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیامی خطاب به همایش ادبی «سوختگان وصل» ویژه گرامیداشت و تجلیل از سردار سرلشکر قاسم سلیمانی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سالهای طولانی است که با سردار سلیمانی آشنایی و حشر و نشر دارم و از خدمات ایشان مطلع هستم. ایشان که از همان جوانی برای حفظ انقلاب اسلامی به سپاه وارد شدند و به دفاع از کشور در دفاع مقدس پرداختند، یکسره در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب گام برداشته اند و همیشه در صف مقدم مجاهدت در راه انقلاب، امام و رهبری بوده اند.

امروز از انسانی دردمند و آشنا به مسائل کشور، خوشفکر، باهوش و دوراندیش ستایش می شود که حق هم هست.

اما بعید است از که از همه تلاش های ارزشمند او برای انقلاب پرده برداری گردد؛ چراکه فداکاری های ایشان در عرصه های مختلف دفاع و مجاهدت عظیم است و تاثیرات خدمات او برای حال و آینده کشور جنبه راهبردی دارد.

برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون دارم و یاد شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی را گرامی میداریم.

از دست اندرکاران این اقدام ستودنی که در تجلیل از یک انسان فرهیخته و مجاهد انجام می شود سپاسگذاری می نماییم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی»

روایت رضایی از اختلاف بر سر انتخاب قاسم سلیمانی

همچنین میزان نوشت: سرلشکر "محسن رضایی" در همایش "سلام سردار" در دانشگاه تهران، اظهار کرد: در بهمن و اسفند سال ٦٠ آماده برگزاری عملیات فتح المبین بودیم؛ سپاه باید با ١١ تیپ در این عملیات شرکت می‌کرد درحالیکه آن زمان سپاه تنها ٣ تیپ داشت؛ تشکیل تیپ نظامی ظرف یک یا دو ماه کاری بسیار دشوار و غیرقابل تصور بود و سپاه باید ظرف این مدت ٨ تیپ را تشکیل می‌داد و ساماندهی می‌کرد.

وی ادامه داد: به دنبال آدم‌هایی می‌گشتیم که توانایی تشکیل و ساماندهی این تیپ‌ها را داشته باشند. احمد متوسلیان، ابراهیم همت، علی فضلی و قاسم سلیمانی، از جمله افرادی بودند که برای فرماندهی تیپ مدنظر بودند؛ من (محسن رضایی)، شهید باقری، امیر شمخانی و سرلشکر رشید، مسئولیت بررسی سوابق این افراد را بر عهده داشتیم.

رضایی تصریح کرد: وقتی به قاسم سلیمانی رسیدیم کمی اختلاف شد و شهید باقری گفت "برادر محسن، عجله نکن. فعلا یک گروه رزمی به قاسم بدهیم و بعد از آن، او فرمانده تیپ شود"؛ یکم فروردین ٦١ عملیات موفقیت آمیز فتح المبین آغاز شد و طی آن ٩ هزار اسیر گرفتیم و حقیقتا یکی از قهرمانان اصلی قصه واقعی، حاج قاسم سلیمانی بود.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران، افزود: قاسم سلیمانی خودش را در گمنامی یافته و به همین دلیل می‌خواهد در گمنامی پرواز کند.

وی با اشاره به هزینه های جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومت، گفت: هزینه‌هایی در سوریه شده است اما به همان مقدار را از معادن فسفات سوریه تامین کرده‌ایم. کمک‌های ما جنبه اسلامی و معنوی دارد اما جنبه امنیتی و تامین امنیت ملی نیز دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر صنعت و کشاورزی ما پشت سر رزمندگان ما که در دریای مدیترانه هستند قرار بگیرد از همین مسیر میلیاردها دلار عاید ما می‌شود. امروز کسانی خواستار خروج ایران از عراق و سوریه هستند که ما را تحریم کردند. اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز سراسر اروپا صحنه بمب‌گذاری و انفجار بود. زمانی سفیر آلمان از من خواست که فرماندهان سپاه را به آنجا ببریم تا به آنها بگویند چگونه با داعش مبارزه کرده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه داعش بدترین نوع تروریست های ضد بشری است، اظهار داشت: من زمانی به سفیر فرانسه گفتم شما باید هزینه‌هایی را که ما در جنگ سوریه کرده‌ایم به ما بدهید زیرا با این اقدام امنیت اروپا تامین شده است درحالیکه آنها نه تنها کمکی به ما نمی‌کنند بلکه حاضر نیستند بگویند ایران چه اقداماتی در سوریه انجام داده است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از سرزمینمان دفاع کردیم، گفت: امروز هم در عراق و سوریه و لبنان در حال دفاع از سرزمینمان هستیم و اگر مشورتی به آنها می دهیم برای امنیت کشورمان است. تبلیغات زیادی صورت می گیرد که ایران پول های خود را در کشورهای منطقه هزینه می کند؛ اما اگر اقتدار به هزینه زیاد باشد، عربستان باید مقتدر ترین کشور منطقه باشد که امروز چنین نیست.

29216

کلید واژه‌ها : قاسم سلیمانی - محسن رضایی - علی لاریجانی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر، «ابراهیم الامین» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در گفت و گو با شبکه المیادین تاکید کرد: مهم‌ترین مساله در واکنش ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری خود در دمشق این بود که عملیات وعده صادق بخشی از جنگ کنونی علیه تل آویو به شمار می‌رود.

وی افزود: تلاش شد از طریق این عملیات اعلام شود معادله میان ایران و رژیم صهیونیستی ترسیم شده است. صهیونیست‌ها، سردار شهید محمدرضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از ستون‌های اتاق عملیات مشترک که جبهه‌های مختلف را مدیریت می‌کند می‌شناختند. ترور وی برای صهیونیست‌ها به مثابه ترور یکی از فرماندهان حماس یا حزب الله بود.

الامین تصریح کرد: عملیات وعده صادق به این دلیل اجرا شد تا صهیونیست‌ها بفهمند که ایران می‌تواند وارد درگیری شود و این کشور بخشی از نبرد کنونی است. در خصوص عملیات طوفان الاقصی نیز باید بگویم که صهیونیست‌ها این عملیات را نتیجه همکاری و آموزش میان نیروهای ایران، حماس و حزب الله می‌دانند. آنچه که در تاریخ هفت اکتبر رخ داد این قاعده قدیمی را مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها مورد حمله قرار نمی‌گیرند شکست.

وی اضافه کرد: قدرت مقاومت ملت فلسطین ما فوق تصور است و محال است صهیونیست‌ها هر چقدر هم که خشونت و قساوت به خرج دهند در این جنگ پیروز شوند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به مصر و قطر فشار آوردند تا آنها با اعمال فشار بر حماس، این جنبش را مجبور به پذیرش شروط تل آویو کنند.

الامین تاکید کرد: یک جریان قدرتمند در داخل رژیم صهیونیستی و آمریکا با حمایت امارات و دشمنان قطر وجود دارد که اینطور جلوه می‌دهند که قطر فشار کافی و لازم بر جنبش حماس اعمال نکرده است و این مساله ممکن است در نهایت به ضرر دوحه تمام شود.

وی در خصوص حزب الله لبنان گفت: آموس هوکشتاین میانجی گر آمریکایی در لبنان متوجه این نکته شده که حزب الله قبل از پایان یافتن جنگ در نوار غزه حمله‌های خود را متوقف نمی‌کند. جنگ در نوار غزه نیز جز با تغییر کامل مواضع آمریکا یا تغییر کلی در کابینه رژیم صهیونیستی متوقف نمی‌شود.

الامین اضافه کرد: ارتباط شهید عماد مغنیه با نیروهای مقاومت از فلسطین و به صورت مشخص از جنبش فتح آغاز شد. سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه برای افزایش توان نیروهای مقاومت و حرکت آنها به سمت تولید موشک‌هایی مانند آنچه ارتش‌های جهان تولید می‌کنند تلاش کردند.

وی بیان کرد: در لبنان یک جو کلی در حمایت از ملت فلسطین وجود دارد و کسانی که می‌گویند جنگ غزه به ما ربطی ندارد کم هستند. محور مقاومت در برابر یک چالش بزرگ برای اثبات اهمیت وجود خود قرار داشت تا نشان دهد حمایت از این محور تا چه میزان اهمیت دارد. تحولات غزه بر تمام جریان‌ها در جهان تأثیرگذار خواهد بود. اگر جنگ غزه نبود تمایلات نزدیک به صهیونیست‌ها در کشورهای غربی و شکاف در میان ملت‌های عربی تا این حد بروز پیدا نمی‌کرد.

کد خبر 6087399

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت