Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@19:22:57 GMT

فرمانده ای که به «عباس خمینی» معروف بود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۴۷۳۷

فرمانده ای که به «عباس خمینی» معروف بود

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سردار رشید سپاه اسلام شهید حسین خرازی در سال 1336 در اصفهان به دنیا آمد. وی پس از اتمام دوران دبیرستان، در سال 1355 به خدمت سربازی اعزام شد و با فرمان امام خمینی مبنی بر فرار سربازان از پادگان‏ها، به سیل خروشان مردم پیوست.

شهید خرازی درابتدای پیروزی انقلاب، با عضویت در کمیته دفاع شهری اصفهان به حراست از جاده‏ های حساس شهر مشغول بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس یک سال پس از انقلاب، همزمان با توطئه گروهک ‏های ضد انقلاب در گنبد و ترکمن صحرا، به آن منطقه اعزام شد و به فرماندهی نیروها در یکی ازمحورهای منطقه پرداخت و سپس چندین ماه در منطقه کردستان در راه دفاع از کیان اسلامی جانفشانی نمود.

شهید حسین خرازی،همزمان با آغاز جنگ و سقوط خرمشهر، به خوزستان اعزام شد و در منطقه خط شیر، فرماندهی نیروهای بسیج در مقابله با قوای متجاوز بعث را برعهده گرفت. عملیات‏ های فرمانده کل قوا، ثامن الائمه، فتح المبین، بیت المقدس، خیبر، بدر، والفجر8 و کربلای 4 و 5، صحنه‏ های فراوانی از رشادت‏ها، ابتکار، خلاقیت و حسن فرماندهی این سردار رشید اسلام بود، ضمن آنکه وی در عملیات خیبر در اسفند 1362 نیز، دستِ راست خود را در راه خدا تقدیم کرد.

سرانجام شهید حسین خرازی این سردار رشید سپاه اسلام در جریان عملیات بزرگ و غرورآفرین کربلای 5 در حالی که فرماندهی لشکر 14 امام حسین(ع) را برعهده داشت، در 8 اسفند 1365 به فیض عظمای شهادت نائل آمد و این عملیات، آخرین وداع با جهان مادی و آغاز حیات ابدی او را رقم زد. پیکر مطهر این شهید والا مقام پس از تشییعی با شکوه، در گلستان شهدای اصفهان (تخت فولاد) به خاک سپرده شد.

                                                                                              انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان شهید خرازی باز شد

بنا بر اعلام شهردار منطقه ۲۲ تهران، اتوبان شهید خرازی دقایقی پیش باز شد. - اخبار اجتماعی -

مسعود نصرتی شهردار منطقه 22 تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: از ساعت دو نیم بامداد گذشته، در پی بارش باران، بخشی از کوهی که در محدوده اتوبان شهید خرازی قرار دارد، ریزش کرده و گل و لای به وسط اتوبان سرازیر شده بود.

وی گفت: به علت بارش شب گذشته، متأسفانه حجم بسیار زیادی از گل و لای دیواره کوه معبر اتوبان شهید خرازی به معبر اصلی نفوذ کرده بود.

گرفتار شدن خودروها در گل و لای در بزرگراه خرازی

نصرتی ادامه داد: با تلاش نیروهای شهرداری تهران و راهوار، اتوبان شهید خرازی  دقایقی پیش باز شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد
  • مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید درگذشت
  • رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت
  • پیام قالیباف برای درگذشت «مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید»
  • قالیباف عروج سردار «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • اتوبان شهید خرازی باز شد
  • اولین فرمانده گردان در تیپ ۲۷ محمدرسول الله (ص) که بود؟