Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون نخستین فرمانده بهداری سپاه صبح ۹ اسفندماه در آبادان آغاز می‌شود.
این کنگره از سال ۱۳۹۰ به همت معاونت بهداشت، امداد و درمان آموزش پزشکی سپاه، با طراحی جایزه ملی شهید دکتر رهنمون در راستای پاسداشت شهدای والامقام عرصه بهداری دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های آنها، امکانی بر معرفی و تقدیر از الگو‌های برتر جامعه پزشکی و ترویج ارزش‌های انقلابی در جامعه پزشکی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ششمین جایزه شهید دکتر رهنمون قرار است با حضور سردار عراقی زاده، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار عبداللهی فرمانده بهداشت و درمان سپاه پاسداران و جلیل عرب خردمند همرزم این شهید در بیمارستان صحرایی علی‌بن ابی طالب (ع) برگزار شود. جوایزه ششمین دوره کنگره شهید رهنمون قرار است به 25 خانواده شهید از شهدای جامعه پزشکی، شامل پزشک، پرستار و امدادگر، دانشجوی علوم پزشکی و فرمانده بهداری شهید اعطا می‌شود. شهیدی که در نماز صبح به معبود وصال شتافت
به گزارش ایکنا، شهید دکتر محمدعلی رهنمون در روز هفتم مردادماه ۱۳۳۴ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شهر یزد دیده به جهان گشود. وی در سال ۱۳۵۲ در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه اهواز پذیرفته شد. شهید رهنمون در شکل گیری نهضت انقلاب مردمی استان یزد نقش بسزایی داشت و اعلامیه تحریم جشن عید نوروز ۱۳۵۷ به مناسبت چهلمین روز کشتار مردم تبریز و قم با خط زیبای او مقدمه‌ای بر قیام دهم فروردین سال ۱۳۵۷ مردم یزد گردید. او در اواخر شهریور ۱۳۵۷ که زلزله، شهرستان طبس را ویران کرد از اولین کسانی بود که در قالب گروه درمان و امداد کمک رسانی که به دستور شهید محراب آیت الله صدوقی تشکیل یافته بود عازم آن خطه گردید و مسئولیت کمیته امداد و درمان امام خمینی رضون الله تعالی علیه را به عهده گرفت و چهار ماه تمام در کنار بزرگوارانی همچون رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای، شهید آیت الله هاشمی‌نژاد و مرحوم حجت الاسلام شیخ محمدعلی صدوقی به خدمت زلزله زدگان طبس پرداخت.
در اواخر بهمن ماه ۱۳۵۷ در روز‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی به دانشگاه اهواز بازگشت و دوره جدیدی از مبارزات خویش را در برابر گروهک‌های الحادی و التقاطی که پیشنهاد تعطیلی دانشگاه‌ها را مطرح می‌نمودند آغاز کرد.
در جریان سیل خوزستان در سال ۱۳۵۸ کمیته بهداشت و درمان جهاد سازندگی خوزستان به همت و تلاش او تشکیل و مسئولیت آنرا پذیرفت. هنوز خستگی واقعه سیل خوزستان بر دوش او سنگینی می‌کرد که جنگ تحمیلی رژیم عراق علیه ملت ایران در شهریور ۱۳۵۹ آغاز شد و شعله‌های سوزانش بر پهنه وسیعی از خاک کشور عزیزمان ایران سایه انداخت. در آن‌زمان رسالت جدید شهید دکتر رهنمون آغاز گشت و با اینکه چندماهی به پایان تکمیل تحصیلات دوره پزشکی عمومی او باقی نمانده بود مجدداً دست از ادامه تحصیل کشید و با سازماندهی و ساماندهی مجدد کمیته امداد و درمان جهاد سازندگی خوزستان، پایگاهی برای جذب نیرو‌های پزشکی و امدادی منطقه جنوب فراهم آورد.
شهید رهنمون بطور خستگی ناپذیر، شبانه روزش را در جبهه‌های جنوب وقف درمان مجروحان کرد، در اوایل سال ۱۳۶۰ با کمک جمعی کوچک از فارغ التحصیلان پزشکی همفکر و همسنگر خود در تهران به عضویت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و از همان روز‌های نخست در تشکیل و ساماندهی این نهاد همت گماشت و در راه اندازی و تجهیز و پذیرش مسئولیت اولین بیمارستان متعلق به سپاه پاسداران که هم اکنون بعنوان یکی از مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) است نقش بسزایی داشت.
در اوایل سال ۱۳۶۱ به منطقه جنوب بازگشت و در اداره و تجهیز بیمارستان صحرایی شهید کلانتری در منطقه اندیمشک و بیمارستان شهید بقایی اهواز همت گماشت. شهید دکتر رهنمون، در عملیات‌های جنوب و غرب کشور مسئولیت بیمارستان‌های صحرایی را در آن مناطق عهده دار بود و سرانجام در سپیده دم روز ششم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در عملیات غرورآفرین خیبر در سنگر همیشگی خود در بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء (ص) در منطقه طلائیه در حال ادای فریضه نماز صبح به شهادت رسید. انتهای خبر

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • اهدای جهیزیه به ۲۰۰۰ زوج کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد