Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@14:26:24 GMT

کشف 1 تن و 300 کیلو مواد مخدر در فارس

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۴۹۹۰

کشف 1 تن و 300 کیلو مواد مخدر در فارس

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،سردار "احمد علی گودرزی" در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: مأموران انتظامی استان از خبری مبنی بر فعالیت اعضای باندی به صورت گسترده در امر تهیه و توزیع مواد مخدر، مطلع شدند . وی ادامه داد: در این راستا پس از کارهای اطلاعاتی و فنی مشخص شد افراد قاچاقچی قصد دارند یک محموله سنگین مواد مخدر را از استانهای شرقی کشور به شهر شیراز انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این راستا مأموران با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی محل تردد خودروهای حامل مواد مخدر شامل دو دستگاه خودرو وانت نیسان و وانت پیکان را در محورهای مواصلاتی مورد شناسایی قرار دادند. سردار گودرزی با بیان اینکه مأموران با مشاهده این دو خودرو دستور ایست دادند ولی رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند،‌افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه در نهایت هر دو خودرو توقیف و در بازرسی از آنها یک تن و 300 کیلوگرم مواد مخدر شامل 655 کیلو تریاک و 645 کیلو حشیش کشف شد. وی با اشاره به اینکه در این عملیات یک دستگاه خودرو پژو 405 که به عنوان اسکورت محموله مواد مخدر عمل می کرد نیز توقیف شد، گفت: در این راستا پنج نفر قاچاقچی دستگیر و از آنها دو قبضه سلاح کلاشینکف به همراه پنج تیغه خشاب کشف شد. فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به کشف نزدیک به 41 تن انواع مواد از ابتدای سال جاری تا کنون در استان، تصریح کرد: کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است. کشف 230 میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس سردار گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف 230 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق طی 11 ماه سال جاری در سطح استان فارس خبر داد و گفت: در این راستا چهار هزار و 218 دستگاه خودرو توقیف و شش هزار و 249 نفر متهم دستگیر شدند. به گفته وی، کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 24 درصدی روبرو بوده است. فرمانده انتظامی استان فارس افزود: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان فارس با همکاری مأموران انتظامی استان همدان، یک دستگاه خودرو تریلر را در یکی از محورهای مواصلاتی توقیف کردند. سردار گودرزی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو مقادیر زیادی اسباب بازی های موزیکال و ظروف سفالی با ارزشی بالغ بر پنج میلیارد ریال کشف شد؛ در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پرونده مقدماتی تشکیل شد. دستگیری کلاهبردار یک میلیارد و 300 میلیونی توسط پلیس آگاهی فارس سردار گودرزی گفت: پرونده ای به پلیس آگاهی استان واصل می گردد که مفاد آن حاکی از آن بود که شخصی با معرفی خود به عنوان کارمند دادگستری مبلغی بالغ بر 500 میلیون ریال را با شگردهای اخذ کارت معافیت سربازی و دریافت وام کم بهره از شاکی پرونده طی چندین مرحله دریافت کرده و متواری شده است. وی افزود: با بکارگیری شگردهای پلیسی و اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از خودرو وی تعدادی اسناد و مدارک کشف شد. فرمانده انتظامی استان فارس افزود: متهم در تحقیقات به 10 فقره جعل عنوان و کلاهبرداری به مبلغ حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال اقرار و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان گردید. کشف پرونده 4 میلیاردی توسط پلیس فتا سردار گودرزی در تشریح اقدامات پلیس فتا استان فارس گفت: در پی وصول شکوائیه فردی مبنی بر کلاهبرداری تلفنی و برداشت اینترنتی از طریق رمز دوم ، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات اولیه، شاکی اظهار داشت اخیراً شخص یا اشخاصی از طریق دو شماره تلفن اقدام به برقراری تماس با اینجانب مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی کرده و از طریق خودپرداز حدود چهار میلیارد ریال از حسابم برداشت کرده است. فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی فراوان در این خصوص، دو نفر متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته بر اثر سقوط خودروبه دره/ کشف مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در محدوده روستای ککجین یک دستگاه خودروی سمند به دره سقوط کرد و سرنشین آن جان باخت.

سرهنگ ذاکری منش با بیان اینکه علت حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است، خاطر نشان کرد: رانندگان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را با جدیت مورد توجه قرار داده تا از وقوع اینگونه حوادث پیشگیری شود.

کام قاچاقچیان شکلات تلخ شد

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران یگان امداد شهرستان قزوین حین کنترل خودرو‌های عبوری درمحور‌های مواصلاتی استان به ۲ دستگاه خودرو ایسوزو و وانت نیسان مشکوک و برای بررسی بیشتر دستور توقف آنها را صادر کردند.

سردار علی ابراهیمی ادامه داد:  در بازرسی ازخودرو‌ها ۲ هزارو ۸۹۲ قوطی نوشابه انرژی زا و بیش از یک تن و ۱۰۷ کیلو گرم شکلات خارجی قاچاق کشف و ۲ دستگاه خودرو وانت نیسان و کامیونت ایسوزو توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف برابر نظر کارشناسان مربوطه حدود ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف مواد مخدر درشهرستان البرز

فرمانده انتظامی شهرستان البرز گفت: درپی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت فردی در امر توزیع مواد مخدر در سطح شریف آباد شناسایی و دستگیری این سوداگران در دستور کارماموران کلانتری شریفیه این شهرستان قرار گرفت.

 سرهنگ منصوری افزود: مأموران با هماهنگی قضائی در بازرسی از خودرو فرد مورد نظر موفق به کشف حدود ۳ کیلو ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری یک نفر در این راستا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز با بیان اینکه متهم به همراه مواد مکشوفه تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست تا به منظور برقراری نظم و امنیت و پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر در صورت اطلاع از هر نوع تولید، خرید و فروش مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

پژو پارس حامل کالای قاچاق در توقیف پلیس قزوین

فرمانده انتظامی تاکستان گفت:  ماموران پلیس آگاهی شهرستان تاکستان حین گشت زنی در آزادراه"قزوین-زنجان" به یک دستگاه سواری پژو پارس مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

سرهنگ کوروش عزیزی افزود: راننده خودرو که بدون توجه به دستور ایست ماموران با افزایش سرعت قصد متواری شدن از محل را داشت در تعقیب و گریز صورت گرفته متوقف و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان بیان کرد: پس از توقف خودرو ودر بازرسی به عمل آمده توسط ماموران، ۳ هزارو ۱۴۷ قلم انواع لوازم آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده قاچاق کشف کردند.

سرهنگ عزیزی با اشاره به اینکه ارزش تقریبی کالای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر یک میلیارد ریال برآوردشده است، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • کشف ۳۹ کیلو تریاک از منزل یک قاچاقچی در فردوسیه شهریار
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند
  • یک کشته بر اثر سقوط خودروبه دره/ کشف مواد مخدر
  • زمین گیر شدن سوداگران مرگ با ۲۶۰ کیلو تریاک
  • از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر تا پلمب واحد‌های صنفی متخلف در فارس