Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@08:54:21 GMT

برخورد قاطع با تخریب کنندگان زیستگاه خفاشها

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۵۰۵۵

برخورد قاطع با تخریب کنندگان زیستگاه خفاشها

جهانگیر امیری رئیس اداره محیط زیست ثلاث باباجانی گفت:‌ شایعات در خصوص ارزش دار بودن لانه خفاش ها صحت ندارد و با تخریب کنندگان زیستگاه خفاش ها برخورد خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاخ شمیران، این روزها بازار اخبار کذب در خصوص لانه خفاش ها در فضای مجازی پیچیده است و هر روز داغ تر می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش عده ای سودجو در در مناطقی از کشور به دنبال شایعه گرانبها بودن لانه خفاش ها ،‌بدنبال تخریب زیستگاه خفاشها به بهانه جمع آوری فضله آنها و فروش با قیمت های هنگفت به دلالان جهت مصارف پزشکی و غیره هستند که این جریان توسط دشمنان محیط زیست به راه انداخته شده و اصولاً هیچ مبنا و حقیقتی ندارد.

 

جهانگیر امیری در گفتگو با شاخ شمیران، اظهار داشت :‌ مبنای این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و کذب محض است .

 

امیری افزود :‌ خفاش ها شب کور و از راسته بال دستان و تنها پستانداری است که بال دارد و قادر به پرواز است.

 

وی بیان داشت :‌ بسیاری از جانورشناسان تاکید بر منفعت این پستانداران در زندگی بشر دارند، زیرا آنها به مقدار زیادی از پشه هاو حشرات موذی تغذیه می‌کنند حشراتی که هر سال میلیاردها دلار به کشاورزان وجنگلبانی ضررمی‌رسانند .

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی در ادامه گفت :‌ تولید مثل خفاش ها در مقایسه با پستانداران کوچک دیگر بسیار کمتر است و بیشتر ماده ها فقط یک بار در سال یک بچه به دنیا می آورند و در فصل زمستان به خواب زمستانی فرو می روند .

 

جهانگیر امیری خاطرنشان ساخت :‌ حتی کاوشگران بی آزار هم باعث بیدار شدن آنها از خواب زمستانی می شوند و هر دفعه که آنها از خواب بیدار شوند چربی ذخیره شده در عرض ۲ ماه خود را از دست می دهند که ممکن است تا بهار دوام نیاورند.

این مقام مسئول گفت :‌ این جانوران ناقل بیماری هاری در طبیعت و حیات وحش نیز هستند وخطر انتقال این بیماری خطرناک به متخلفین وجود دارد .

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی گفت : این اداره بصورت ویژه پیگیر موضوع بوده و در صورت مشاهده  این سوداگران حیات وحش برخورد قاطعی خواهد داشت .

 

وی در پایان از عموم مردم و دوستداران طبیعت استدعا دارد جهت حمایت وحفاظت زیستمندان به محض مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را از طریق شماره تماس 08346724955 به این اداره گزارش نمایند .

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان پروژه حفاظت مشارکتی میش مرغ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  متن این فراخوان به شرح زیر است:

به اطلاع عموم کشاورزان منطقه علی‌الخصوص کشاورزان پناهگاه حیات وحش دشت سووتاو  می‌رساند که اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان قصد دارد در قالب پروژه حفاظت مشارکتی ابلاغ شده از طرف سازمان محیط زیست برای حفاظت و احیای گونه‌های شاخص و در خطر انقراض جانوری از قبیل  میش مرغ، مقدار ۲۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی تحت تملک سازمان را در قالب طرح مذکور بمدت یکسال زراعی و برای کاشت نخود واگذار نماید.

 لذا از کشاورزانی که مایل به مشارکت در طرح مذکور هستند تقاضا می‌شود از شروع وقت اداری مورخه ۲۶ اسفندماه لغايت پایان وقت اداری  ۲۸ اسفند ماه به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان واقع در خیابان دولت، مجتمع ادارات ،جنب اداره آب و فاضلاب مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایند.

۰۴۴۴۶۲۲۱۲۲۰-۰۹۳۹۱۸۰۱۶۸۱

 

دیگر خبرها

  • پایش شبانه روزی حفاظت از محیط زیست در گیلان
  • حضور ناخواسته سمندر لرستانی بر سفره هفت سین
  • آماده‌باش محیط‌زیستی‌های دماوند در ایام نوروز
  • تشدید گشت‌های نوروزی محیط زیست در گیلان
  • تشدید گشت های جلوگیری از خرید و فروش غیر مجاز آبزیان در پردیس
  • شکارچی گراز در رضوانشهر به جریمه نقدی محکوم شد
  • کاشت نهال در محل خانه محیط زیست شهرستان خرامه
  • انتشار فراخوان پروژه حفاظت مشارکتی میش مرغ
  • با تخریب کنندگان محیط زیست در ایام تعطیلات برخورد می شود
  • اجرای پویش ملی مسیر سبز-ایران پاک در چالدران