Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «سپنتا مجتهدزاده» در چهارمين تک‌آهنگ خود سراغ اجراي قطعه‌ جاودانه‌اي از زنده‌ياد «همايون خرم» رفت. او در قطعه «گمشده» يکي از ساخته‌هاي اين آهنگساز فقيد با ترانه مرحوم تورج نگهبان را اجرا کرده است. اين اثر توسط «فردين خلعتبري» ارکستراسيون و در ارکستر متروپوليتن پراگ اجرا شده است. چهارمين آهنگ سپنتا مجتهدزاده در حالي منتشر مي‌شود که اين خواننده در تدارک انتشار آلبوم شخصي خودش هم هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلبومي که مراحل توليدش در جريان است و شنيده‌هاي خبرنگار «موسيقي ما» حکايت از انتشار آن در نيمه اول سال 97 دارد.
اين خواننده از خرداد سال جاري تا کنون قطعات ز من مي‌گريزي، حصار و غريبگي را منتشر کرده احتمالاً در سال 97 هم تا پيش از انتشار آلبومش، قطعات ديگري را هم به مخاطبانش ارائه کند. او همچنين براي تک‌آهنگ‌هاي ز من مي‌گريزي با بازي بهاره کيان‌افشار و غريبگي موزيک‌ويدئوهايي هم توليد و منتشر کرد که بازخورد خوبي برايش در ميان مخاطبان داشت.
قطعه «گمشده» با صداي سپنتا مجتهدزاده را از اينجا مي‌توانيد بشنويد و دانلود کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار یک کتاب موسیقایی در روزهای پایانی سال

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «موسیقی یارسان» مشتمل سرودهای آیینی و ته‌رزهای باستانی تنبور به روایت علی اکبرمرادی، آوانگاری آموزشی، تحلیلی حیدر کاکی توسط انتشارات سرانه منتشر شد.

در توضیحات تکمیلی این کتاب آمده است:

«کتاب موسیقی یارسان آوا نگاری سرودها و ته‌رزهای باستانی تنبور، به عنوان یک فرهنگ موسیقایی است، که تاکنون به صورت سینه به سینه آموزش داده شده و هم اکنون برای نخستین بار مکتوب و از مضراب ها و نشانه‌هایی که ویژه نوازندگی این ساز است، استفاده شده است.

این نشانه‌ها هنگام فراگیری کاربردی عملی دارند و باعث آسانی در اجرای ساز شده و متناسب با فرهنگ خاص موسیقایی آن هستند.

در کتاب «موسیقی یارسان-سرودها و ته‌رزهای باستانی تنبور» همه مقام‌های کلام و مجلسی و گوشه‌های مختلف آن با روش تقریری و دقیق، و نه به صورت توصیفی، نت‌نویسی شده‌اند.

این کتاب برابر اثر صوتی علی اکبر مرادی، که در قالب چهار لوح فشرده ابتدا توسط خانه فرهنگ‌های جهان در پاریس و سپس توسط انتشارات ماهور منتشر شده است.

کد خبر 6056942 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تازه ترین تک آهنگ حجت اشرف‌زاده منتشر شد/ هدیه نوروزی به طرفداران
  • رونمایی WWE از فیلم مستندی جدید درباره بری وایت فقید+ عکس
  • ساری آقجیک یا دامن کشان با صدای آراز داره منتشر شد
  • «ساری آقجیک» با صدای «آراز داره» منتشر شد
  • بشنوید/ بازخوانی قطعه «دامن‌کشان» در آستانه نوروز
  • تک‌آهنگ «ساری آقجیک» پیش روی مخاطبان قرار گرفت
  • آهنگ‌هایی که در روزهای آخر منتشر شدند/ تلخ و شیرین‌های شنیدنی!
  • انتشار شعر و داستان‌هایی جدید از نویسنده فلسطینی
  • انتشار شعر و داستان‌هایی جدید از نویسنده محبوب فلسطینی
  • انتشار یک کتاب موسیقایی در روزهای پایانی سال