Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@19:17:53 GMT

ماهواره روسی کمکی به یافتن ATR آسمان نکرد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۵۴۸۶

به گزارش تسنیم،‌ محمدسعید شرفی در گفت‌وگویی در واکنش به اظهارات یکی از مدیران اسبق سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر پیدا کردن لاشه هواپیما با استفاده از اطلاعات ماهواره‌های روسی،‌ اظهار کرد: طی هفته اخیر اظهارات عجیبی از سوی برخی مدیران کنونی و اسبق حمل‌ونقل هوایی در رابطه با نحوه پیدا کردن لاشه هواپیمای ATR آسمان مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این‌که فردی گفته بود اطلاعات یک چوپان باعث یافتن لاشه هواپیما شد، تصریح کرد: به‌تازگی نیز گفته می‌شود ماهواره‌های روسی به پیدا کردن لاشه هواپیما کمک کرده است.

وی ادامه داد: وزارت مدیریت بحران و شرایط اضطراری روسیه فقط موقعیت ماهواره‌هایی را که از محل سانحه رد شده به ایران داده است نه محل سقوط هواپیما را.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این‌که مستندات این اطلاعات موجود است، اظهار کرد:‌ روس‌ها به ما اعلام کردند که فلان ماهواره آنها روز یکشنبه از محل سقوط رد شده و روز دوشنبه ماهواره‌ای رد نشده و...، آن چیزی که باعث شد تا بتوانیم لاشه هواپیما را پیدا کنیم استفاده از امکانات داخلی کشور از جمله سپاه، ارتش، وزارت ارتباطات، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و BTS همراه اول و ایرانسل بوده است.

وی با اشاره به کنوانسیون شیکاگو گفت: بر اساس ضمائم 12 و 13 این کنوانسیون اظهارنظر در ارتباط با محل پیدا کردن، تجهیزات مورد استفاده شده و بررسی دلایل سانحه فقط به‌عهده سازمان هواپیمایی کشوری است. این مقررات ملی و بین‌المللی است و اظهارات یک فرد به‌صرف این‌که زمانی در سازمان هواپیمایی کشوری کار کرده، نمی‌تواند مصداق باشد.

وی با بیان این‌که این چنین افراد بیرون از سازمان هستند و ضرورتی برای ارائه سند ندارند، تصریح کرد:‌ این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری درباره هر اظهارنظری باید سند داشته باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی دال بر مداخله دولت یا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور یافت نکرده‌اند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌ای)، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و همچنین معاونت اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین «به احتمال زیاد دستور قتل ناوالنی را صادر نکرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نظر آمریکا دراین‌باره به برخی نهادهای اطلاعاتی اروپایی منتقل شده است.

پوتین اندکی پس از مرگ ناوالنی در زندان گفت که غربی‌ها به او پیشنهاد داده بودند تا چند نفر از زندانیان روس محسوب در زندان‌های غرب را با ناوالنی معاوضه کند. به گفته رییس جمهور روسیه، او بدون شنیدن کامل صحبت‌های طرف مذاکره‌کننده، با این پیشنهاد موافقت و تاکید کرده که تنها شرط این معاوضه این است که ناوالنی هرگز به روسیه برنگردد.

معاونت ندامتگاه ناحیه یامالو-نِنتس زیر نظر سازمان زندان‌های فدرال روسیه ۱۶ فوریه اعلام کرد که ناوالنی در این زندان مرده است. براساس اعلام مقامات، او پس از پیاده‌روی روزانه دچار ضعف شد و غش کرد و به‌رغم تلاش کادر پزشکی و بیش از ۳۰ دقیقه عملیات احیا، چهره مشهور اپوزیسیون روسیه، جان خود را از دست داد.

کد خبر 6089813

دیگر خبرها

  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌ از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • ببینید | تصاویری از نبرد پهپادهای اوکراینی و روسی در آسمان
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان