Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، دکتر کورش مودت در جلسه ستاد خشکسالی هندیجان گفت: هندیجان یکی از مناطق مهم کشاورزی و دامداری در کشور و استان خوزستان است و با توجه به اینکه 36 هکتار از زمینهای زارعی هندیجان دچار خشکسالی شدند؛ بی آبی مشکل مردم هندیجان است

وی افزود: با توجه دکتر شریعتی استاندار خوزستان به شهرستان هندیجان و شادگان در خصوص کشاورزی و آب شرب و مکاتباتی که بنده و استاندار خوزستان در حوزه آب داشتیم باید امیدوار بود که امسال شاهد بی آبی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در هندیجان اظهار کرد: روستاهای چم مراد و کوت مهنا در بخش چم خلف عیسی و مرکزی مشکل دارند و در طی 2 ماه که با اهالی روستاها در فرمانداری جلسات را برگزار کردیم باید نیاز آب شرب بهداشتی شرایط لازم فراهم شود. در بحث رودخانه زهره و دسی مشکل جدی آب در بخش کشاورزی و دامداری  وجود دارد.

مودت با تاکید بر اینکه دستگاهای اجرایی باید فرهنگ بهینه سازی آب را به وجود آورند؛ بیان کرد: با توجه به نامه ی استاندار خوزستان و تاکید وی برای رهاسازی آب بالادست رودخانه زهره متاسفانه مسئولان بالادست رودخانه توجهی به نامه استاندار نکرده و مدیریت منابع آب و نوبت بندی را رعایت نکردند.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی در بخش منابع آب به مشکلات کشاورزی توجه کند.چنانچه صلاح باشد دادستان به این امر وارد شود. پمپ هایی که در بالادست رودخانه بدون مجوز کار می کنند جمع آوری شوند و کمیته هایی در خصوص بحران آب در فرمانداری تشکیل شود.

فرماندار هندیجان عنوان کرد: رودخانه زهره و کشاورزی هندیجان با مشکل جدی آب روبرو هستند. طی تماسی که با استاندار خوزستان داشتم مطالبات مردم رهاسازی است. اصل مشکل رودخانه زهره نوبت بندی از سوی مدیریت سازمان آب است. باید توجه به این امر شود.

  مودت در ادامه تصریح کرد: کشاورزان هندیجان برای کشت نیاز به وام دارند اما توانایی بازپرداخت وام خود را ندارند ما با جدیت تمام پیگیر مطالبات مردم و کشاورزان هندیجان هستیم و در این خصوص کوتاهی نخواهیم کرد.

 

 

خبرنگار: ناصر حکیمی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود


به گزارش تابناک براساس این هشدار، از امشب در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و تگرگ رخ خواهد داد.

چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و پنج‌شنبه هم استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بروز این پدیده خواهند بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامد‌های احمالی این سامانه است.

احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

همچنین اصغری، کارشناس هواشناسی تاکید کرد: مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند؛ بارندگی در غرب کشور شدید خواهد بود.

دیگر خبرها

  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند