Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش ادبي «سلام سردار» در تالار فردوسي دانشکده ادبيات دانشگاه تهران گفت: سلام بر سردار، سلام بر رهبري و سلام بر مدافعان حرم است. نکوداشت قاسم سليماني نکوداشت مجاهدين في سبيل الله است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، محسن رضايي عصر سه شنبه در همايش ادبي سوختگان وصل که با عنوان «سلام سردار» در تجليل از سردار قاسم سليماني برگزار شد، از برگزار کنندگان اين همايش باشکوه تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضايي افزود: اينکه براي قهرمان ملي کشور، همت کرده اند و از دانشجويان و اساتيد و هنرمندان و مسوولان دعوت شده براي نکوداشت برادر عزيزم، از طرف همسنگران برادرم قاسم سليماني از هنرمندان و شاعراني که آثار ارزنده اي را در سيماي قاسم سليماني به رشته تحرير درآورده اند، تشکر مي کنم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: من هم مطمئن هستم که برادرم قاسم سليماني راضي به برگزاري همايش هايي براي تجليل از او نيست زيرا که همه شهدا و جانبازان ما براي رضاي خدا و براي دعوت به حق به صحنه آمده اند.
رضايي بيان کرد: من و شما وظيفه داريم که در معرفي اين چهره ها تلاش کنيم. سي و شش سال پيش در بهمن و اسفند سال 60 آماده فتح المبين مي شديم که در غرب خوزستان طراحي شده بود. سپاه از يازده تيپ عمل کننده فقط سه تيپ داشت. ساختن هشت تيپ با ده ها هزار رزمنده و تجهيزات در دو سه ماه، غير قابل تصور بود. دنبال آدم هايي مي گشتيم که تيپ بسازند و چند هزار نفر را به سرعت براي يک جنگ مهم فرماندهي کنند. حاج احمد متوسليان و حاج ابراهيم همت از مريوان و پاوه در منطقه خوزستان مستقر شدند. همين برادر فضلي جزو کشف شده هاي فتح المبين است. حاج قاسم هم در فتح المبين پيدا شد تا تيپ بسازد. من و شهيد حسن باقري و سردار رشيد و علي شمخاني، مشغول انتخاب فرماندهان تيپ بوديم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان کرد: در بين ما در موضوع توانايي هاي قاسم سليماني اختلاف شد. شهيد باقري گفت عجله نکنيم و به جاي تيپ از او بخواهيم که گروه رزمي درست کند، اما با تحقيق بيشتر ديدم که قاسم سليماني از عهده کار بر مي آيد. يک جوان هجده نوزده ساله براي تشکيل يک تيپ انتخاب شد و در اولين عمليات به دشمن حمله کرد. در ارديبهشت 61 عمليات فتح المبين اجرا شد و 9000 اسير عراقي گرفتيم. يکي از قهرمانان اين قصه واقعي قاسم سليماني بود.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با ذکر خاطره ديگري از مجاهدت هاي سردار سليماني گفت: يکي از عمليات هاي سخت ما کربلاي پنج بود. ما در کربلاي 4 شکست خورديم اما از دل آن کشف کرديم و 12 روز بعد کربلاي پنج را بر پا کرديم. اينکه بلافاصله عمليات کنيم، آدم هاي با روحيه مي خواست. راوي مي نويسد ساعت 7ونيم شب قاسم نامه اي به غلامپور نوشت که تکليف مهتاب را پرسيد. غواصان ما بايد از يک آب گرفتگي عبور مي کردند و قاسم تکليف خود را مي پرسد. من جواب نامه را تقريبا يک ساعت بعد دادم. پاسخ اين بود: «بسمه تعالي... با قدرت به دشمن يورش بريد. نفرات غواص از سيم خاردارها رد شوند. تک را شروع کنيد...» هنوز آفتاب در نيامده بود که حاج قاسم فرياد مي زد که در فتح المبين هستيم و رفتيم براي بصره.
رضايي تصريح کرد: از اين دو خاطره به شخصيت حاج قاسم پي مي بريم. قاسم سليماني يک انساني است که خودش را در گمنامي يافته و مي خواهد در گمنامي پرواز کند. در سرزمين انسان هاي بي ادعا و خدايي. انرژي 40 سال مبارزه قاسم از چنين ايماني در آمده است. ايشان چهل سال است که مبارزه مي کند. با اخلاص و متعهد و وفادار به امام و مقام معظم رهبري است در مسير اسلام و انسانيت. او در مسير اقتدار مقدسي مي جنگد که امنيت و صلح را مي سازد. درلبنان و عراق اگر مشورت مي دهيم براي رهايي از ظلم است و دفاع از حريم انسان هاي بي گناه است. مثل برادران شهيدش حاج همت، خرازي، باکري و طهراني مقدم براي اقتدار مقدس تلاش مي کند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به انتقادهايي که از گوشه و کنار و بي خبرانه از حضور مستشاري ايران در کشورهاي منطقه مي شود اشاره کرد و ادامه داد: برخي مدام مي گويند چرا در سوريه هستيم؟ يا چرا ايران پول هايش را براي سوريه و عراق و لبنان و فلسطين هزينه مي کند. پيروزي ما با پول پديد نيامده است اگر با پول، ما داعش را از بين برده بوديم بايد عربستان بغداد را مي گرفت. دهها کشور پشت سر تروريست هاي مسلح بودند. ما با ايمان الهي پيش رفتيم با تجربه اي که از دفاع مقدس به دست آورديم. ما سرمايه اي بالاتر از جنگ انقلابي نداريم. هر جا اين سرمايه به دست فرماندهان ما پياده شده پيروزي هاي شگفت انگيزي را پديد آورده. ايمان و خلاقيت قاسم سليماني باعث شده که از همه موانع عبور کند.
** در کل جنگ از 120 ميليارد دلار درآمد ارزي، فقط 22 ميليارد دلار صرف دفاع خودمان کرديم
وي افزود: دفاع ما پولي نبوده بلکه ايماني بوده است، در کل جنگ از 120 ميليارد دلار درآمد ارزي، فقط 22 ميليارد دلار صرف دفاع خودمان کرديم. حالا در جنگ در سوريه و عراق پشتيباني ما انتقال تجارب ودانش نظامي ومستشاري است. البته کمک هايي کرده ايم اما منافع خودمان را هم در کنار مسائل انساني دنبال کرده ايم. ما اگر يک دلار به کسي بدهيم درمقابل آن برابرش را مي آوريم، جا پاي خودمان را محکم کرده ايم. حمايت ما جنبه انساني و ملي دارد. متاسفم که بگويم که رزمندگان ما در آنجا هستند اما صنعت و اقتصاد ما آنجا نيست. ما بايد اقتصاد را به آنجا برسانيم. چرا تجارت ما پا به پاي قاسم سليماني نمي رود کساني که مي گويند که ايران از سوريه و عراق برگردد. اينها همان هايي هستند که ما را محاصره اقتصادي کردند.
استاد دانشگاه جامع امام حسين افزود: سه هدف مهم است که شهداي مدافع حرم دنبال کرده اند در اين موارد خلاصه مي شود، اسلام که نماد اين يعني زينب(س) و دفاع از حرم، دفاع از انسانيت و مبارزه با تروريست هاي داعش. چندي پيش سفير آلمان از ما مي خواست که فرمانده هاي شما بيايند به اروپا و بگويند که کارهايي در مبارزه با تروريست ها کرده اند. در ديدار ديگري به سفير فرانسه گفتم که شما بايد هزينه هاي ما را در جنگ با تروريست ها را بدهيد. هر چند هزينه هاي انساني ما با معيارهاي مادي قابل اندازه گيري نيست. واقعيت اين است که آنها حتي حاضر نيستند که بگويند ايران چه کرده است. سومين دليل مجاهدت مدافعان حرم، ايجاد امنيت براي کشور خودمان است. داعش در مقطعي تا 20کيلومتري فرودگاه بغداد آمده بودند. اين افتخار بزرگي براي ملت ماست که پرچم دار مبارزه با بدترين آدم کش ها وتروريست هاي تاريخ شده است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با قدرداني از هدايت هاي حکيمانه مقام معظم رهبري گفت: سلام بر سردار، سلام بر رهبري و سلام بر مدافعان حرم است. نکوداشت قاسم سليماني نکوداشت مجاهدين في سبيل الله است.
در اين مراسم با حضور محسن رضايي دبير مجمع تشخيص نظام، حجت الاسلام ابوترابي امام جمعه موقت تهران، سردار علي فضلي سردار شيرازي و علي اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي، از برگزيدگان بخش داستان و شعر شانزدهم همايش سوختگان وصل تجليل شد.
اين همايش باشکوه به ميزباني دفتر ادبيات و هنر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران با حضور خانواده هاي معزز شهيدان مدافع حرم، چهره هاي ادبي و هنري کشور، فرماندهان نظامي، سفراي برخي از کشورهاي منطقه، اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران عصر سه شنبه در تالار فردوسي دانشکده ادبيات دانشگاه تهران برگزار شد.
سيام*3061*1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه‌ مظاهر فساد و تباهی»³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_سوره‌ آل عمران آیه ۱۰۴

۲_بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد