Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@09:49:23 GMT

نام تیم ملی فوتبال ایران در کتاب گینس ثبت شد +عکس

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۶۸۵۷

نام تیم ملی فوتبال ایران در کتاب گینس ثبت شد +عکس

مسئول ثبت رکوردهای ایران در کتاب گینس گفت: نام تیم ملی فوتبال ایران با بیشترین کلین شیت (بسته نگهداشتن دروازه ) وارد کتاب رکوردهای جهان (گینس) شد.

به گزارش مشرق، روح الله دشمن زیاری روز سه شنبه افزود: این رکورد جزو رکوردهای پرمخاطب گینس است که برای شرکت گینس و مردم جهان حایز اهمیت فراوانی است.
وی بیان کرد: چندی پیش از دفتر گینس ایمیلی دریافت شد مبنی بر اینکه کشور ایران قادر است چنین رکورد جاودانه ای را در گینس به نام خود ثبت کند که در این ارتباط پیگیری های لازم برای تحقق آن صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دشمن زیاری یادآور شد: مدت زمان بسته نگهداشتن دروازه تیم ایران از 17نوامبر 2015 با تیم گوام (با نتیجه 6بر صفر)شروع و تا 31 آگوست 2017 با تیم کره جنوبی(صفر_صفر) به پایان رسید.
وی گفت: در این مدت زمان، ایران با 12بازی بدون گل خورده رکوردار بیشترین کلین شیت مقدماتی جام های جهانی شد.

دشمن زیاری اظهارکرد: این رکورد از بازی با تیم گوام، هند و عمان در مرحله اول مقدماتی شروع و در مرحله دوم بازی های رفت تیم های قطر، چین، ازبکستان، کره جنوبی، سوریه و با بازی های برگشت مرحله دوم با تیم های قطر، چین، ازبکستان، کره جنوبی پایان یافت.


وی یادآور شد: تاکنون تیم های زیادی موفق به بسته نگهداشتن دروازه های خود بوده اند اما خلق چنین رکوردی تاکنون بی سابقه بوده و این رکورد ارزشمند نتیجه تلاش و تعامل فدراسیون، مربیان و بازیکنان تیم ملی فوتبال و حمایت همه جانبه مردم بوده است.

منبع: ایرنا ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست

شناگر ایرانی در رقابت‌های قهرمانی کشور آلمان موفق به جابه‌جایی رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند شد.

به گزارش ایرنا، در جریان مسابقات قهرمانی کشور آلمان ۲۰۲۴، سامیار عبدلی شناگر ایرانی ساکن آلمان موفق به جابه‌جایی رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند شد.

عبدلی که سریع‌ترین شناگر ایران محسوب می‌شود، ۱۰۰ متر را در مدت زمان ۰۰:۵۰.۷۰ ثانیه شنا کرد و رکورد این ماده را به نام خود به ثبت رساند. پیش از این سینا غلامپور برای نخستین بار ۱۰۰ متر آزاد را کمتر ۵۱ ثانیه شنا کرده و زمان ۵۰.۸۴ ثانیه به را به ثبت رسانده بود.

عبدلی در این رقابت ها دو بار هم رکورد ۱۰۰ متر کرال سینه را بهبود بخشید. تاییدیه این رکورد که در کشور آلمان به ثبت رسید و پس از استعلام توسط کمیته فنی، در سوابق رکوردهای ملی ورزشکاران ثبت شد.

ماده ۱۰۰ متر آزاد:‌

رکورد جدید:‌ سامیار عبدلی ۵۰.۷۰ – مسابقات قهرمانی کشور آلمان ۲۰۲۴

رکورد پیشین: سینا غلامپور ۵۰.۸۴ – مرحله نخست هجدهمین دوره لیگ شنا

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شناگر ایرانی ركورد گینس را شكست رکوردشکنی شناگر زن ایرانی در گینس

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز
  • مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست