Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:51:34 GMT

فرهنگسرای شهرداری اهر در حد سرای فرهنگ نیست

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۶۸۶۳

فرهنگسرای شهرداری اهر در حد سرای فرهنگ نیست

اهر - مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به ساختمان فعلی فرهنگسرای شهرداری اهر، افزود: این ساختمان و نمایش در حد نام گذاری بعنوان فرهنگسرا نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر شجاعی عصر امروز سه شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به برداشت غلط در نوع انتخاب تجلیل شوندگان نکوداشت ها، اظهار داشت: برداشت غلطی در جامعه و حتی متولیان امر وجود دارد که احساس می شود آیین های نکوداشت باید برای تجلیل از چهره های فرهیخته ای برگزار شود که سنی از آن ها گذشته، در حالی که جوانان و کسانی که در مدت کم درخشش های افتخارآفرین داشته اند، می توانند در آیین های نکوداشت مورد تجلیل واقع شوند و نوعی دلگرمی در این عزیزان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به ساختمان فعلی فرهنگسرای شهرداری اهر، افزود: این ساختمان و نمایش در حد نام گذاری بعنوان فرهنگسرا نیست. ساختمان فرهنگسرا هیچ سنخیتی با نام آن ندارد و نمی توان آن را سرای فرهنگ یک شهر فرهنگی دانست.

وی همچنین با ابراز تشکر از ورود شهرداری اهر برای ساخت دیوار مدرسه زینب کبری(س) اهر، نسبت به تاخیر در ساخت این دیوار انتقاد کرد و گفت: ساخت این دیوار که به سبک تاریخی و سنتی ساخته می شود و شهرداری اهر ساخت آن را به جهت قرارگیری در معرض دید مسافران ورودی شهر تقبل نموده، بیش از حد مورد تاخیر واقع شد و اگر از زمان شروع ساخت دیوار تا الان در نظر بگیریم ما چندین ساختمان مدرسه را ساخته و مورد افتتاح قرار داده ایم.

چیزی بنام مدیریت حوزه گردشگری در اهر وجود ندارد

جعفر خضوعی؛ از اهالی فرهنگ و رسانه اهر در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهر با انتقاد از ضعف حوزه گردشگری در این شهرستان، گفت: چیزی بنام مدیریت حوزه گردشگری در اهر وجود ندارد و اداره مربوطه درک صحیح و علمی از مقوله مربوط به گردشگری ندارد. برای مدیریت گردشگری باید تیم تخصصی و فنی وجود داشته باشد که بصورت علمی و با استفاده از اندوخته های علمی و مطالعاتی حوزه گردشگری نظریه پردازی کند.

وی با اشاره به میزان کم موفقیت طرح های گردشگری در اهر، ادامه داد: اکثر طرح های گردشگری در اهر ابتر مانده و تنها جایی که بصورت اتوماتیک بر ریل تخصصی قرار گرفته و حدود ۲۰ درصد در آن موفقیت قابل قبول گردشگری دیده می شود، پارک جنگلی فندقلو است.

سردبیر دوهفته نامه گویا همچنین با انتقاد از ساخت غیر اصولی بازارچه های محلی که بجای دستفروشی های وانت بار در اهر ایجاد شد، ابراز داشت: شهرداری اهر بر خلاف قانون و حقوق شهروندی پیاده روها و حتی جاهایی که تملک آن نامشخص بود به بازارچه و کانکس های فروشگاهی تبدیل کرد. از این جهت ساماندهی دستفروشی علنا بطوری اتفاق افتاد که شهرداری اهر با ساخت این بازارپه ها بجای ساماندهی، دستفروشی را رسمیت داد.

نابودکنندگان فرهنگ سنتی اهر مجرم اند/ توسعه اهر در گرو همت مردم است

راضیه عباسی معروفان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهر اظهار داشت: مسائل فرهنگی سالیان سال است که مطرح می شود اما متاسفانه تصمیم گیری و اجرای مناسبی صورت نمی گیرد ولی در مجموع حرکت هایی صورت می گیرد و آنطور که رشد شایسته ای در شان و شایسته شهر اهر اتفاق نمی افتد.

وی افزود: وقتی می گوییم شهر اهر برابر با کرج است اما کرج کجا و اهر کجا! استان البرز در اوج قله پیشرفت و توسعه قرار دارد ولی متاسفانه شهر اهر هنوز توسعه را آنطور که باید و شاید تجربه نکرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه ریشه توسعه و رشد هر شهر و استان و شهرستان به مردمان آن باز می گردد، گفت: ضعف در فکر و مدیریت از مشکلات اصلی شهر اهر بوده که مانع از توسعه و پیشرفت می شود در حالی که زمینه برای توسعه وجود دارد اما تا به حال آیا توانسته ایم از این زمینه ها بهره لازم را ببریم.

عباسی معروفان اضافه کرد: مردم شهر اهر تنها کسانی هستند که هویت و اصالت خود را می توانند حفظ کنند ولیکن اگر منتظر بمانیم تا فردی از جای دیگری بیاید و فرهنگ و سنت های اهر را احیاء کند کاملاً تفکر اشتباه است و اکنون که هویتمان را خدشه دار کرده ایم و نشسته ایم تا احیاء کنیم اما در عین حال باز هم نمی توانیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه نام محلات قدیمی شهر اهر اکنون فراموش شده و نام های جدیدی برای آنها تعیین می شود، بیان کرد: مردم نمی خواهند سلیقه افراد بر آنها تحمیل شود به طوری که باید به خواسته های به حق مردم توجه داشت تا اینکه سلایق خود را به آنها تحمیل کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر ابراز داشت: کسانی که فرهنگ سنتی اهر را نابود کرده اند به نوعی مجرم هستند.

عباسی معروفان بابیان اینکه مردم در عصر تکنولوژی و پیشرفت رفته رفته به سمت سنت های قدمی سوق می یابند، گفت: مثلاً در بحث غذا مردم بیشتر به سمت غذاهای سنتی گرایش پیدا می کنند ولی با توجه به غذاهای سنتی ارسباران، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در راستای احیای سنت های دیرینه ضرورت دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مقام‌های ایالات متحده ساخت بلندترین ساختمان آمریکا را تأیید کرده‌اند و برخلاف انتظارها، این آسمان‌خراش در نیویورک یا شیکاگو ساخته نخواهد شد؛ بلکه محل ساخت آن، اکلاهما سیتی، منطقه‌ای مستعد گردباد با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر است. اکلاهما سیتی مرکز ایالت اکلاهما و بیست‌ونهمین شهر بزرگ آمریکا است.

براساس گزارش زومیت، پروژه‌ی جسورانه‌ی ساخت آسمان‌خراش در اکلاهما سیتی، در ابتدا به عنوان دومین آسمان‌خراش بلند ایالات متحده مطرح شد. پس از ارائه‌ی طرح پیشنهادی، طراحان و سازندگان تصمیم گرفتند که دوباره بر سر میز نقشه‌کشی بنشینند و بهتر از قبل پیش بروند. برنامه‌ها در نهایت برای تبدیل طرح پیشنهادی به بلندترین ساختمان این کشور به‌روز شد و از آن زمان تاکنون، جزئیات تکمیلی بیشتری از طرح ارائه شده است.

برج لجندز، ۳۹ متر از مرکز تجارت جهانی یک در منهتن نیویورک بلندتر خواهد بود

محل ساخت آسمان‌خراش جدید که «برج لجندز» نام گرفته است، در محل پارکینگی در نزدیکی مسیر راه‌آهن و تأسیسات شرکت اجاره ماشین‌آلات آمریکایی یو-هاول قرار دارد. این برج ۵۸۱ متر یا ۱۹۰۷ فوت ارتفاع خواهد داشت. عدد نمادین ۱۹۰۷ به سالی اشاره دارد که اکلاهما رسماً عنوان چهل‌وششمین ایالت در ایالات متحده را به خود اختصاص داد.

برج لجندز ۳۹ متر از «مرکز تجارت جهانی یک»، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش فعلی ایالات متحده در جنوب منهتن نیویورک، بلندتر خواهد بود و پس از «مرکز تجارت جهانی پینگ ان» در شنژن، گوانگ‌دونگ چین، در رتبه‌ی ششم فهرست بلندترین ساختمان‌های دنیا قرار خواهد گرفت.

سه برج کوچک‌تر نیز در کنار ساختمان اصلی قرار می‌گیرد که هر یک ۱۰۵ متر ارتفاع خواهند داشت. این چهار ساختمان ۱٬۷۷۶ واحد مسکونی، مراکز خرید، مراکز تفریحی و همچنین، هتلی لوکس را میزبانی خواهند کرد.

سه برج کوچک‌تر در کنار برج اصلی لجندز

مراکز خرید و مراکز تفریحی برج لجندز

البته نگرانی‌هایی نیز وجود دارد. به نظر می‌رسد که ساختن آسمان‌خراشی با این ارتفاع در شهری که کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد (اگر کل منطقه‌ی شهری اکلاهما سیتی را در نظر بگیریم، حداکثر جمعیت حدود ۱٫۴ میلیون نفر است) از لحاظ اقتصادی آنقدرها هم منطقی نیست. بااین‌حال، اسکات متسون، طراح پروژه اخیراً اعلام کرده است که بودجه‌ی مورد نیاز برای تامین پروژه به ارزش ۱٫۶ میلیارد دلار را دریافت کرده است.

علاوه بر این، وال‌استریت ژورنال گزارش می‌دهد که در جلسه‌ی اخیر برنامه‌ریزی شهری، نگرانی مبرم و مهم‌تر دیگری نیز مطرح شده است: آب و هوا. اکلاهما سیتی به بزرگی و شدت گردبادهای بی‌شمارش معروف است و طرح ساخت چنین آسمان‌خراش مرتفعی، انواع سناریوهای کابوس‌وار را به ذهن متبادر می‌کند.

راب بودتی، مدیر ارشد در شرکت معماری AO که مسئولیت طراحی پروژه‌ی برج لجندز را برعهده دارد، با در نظر گرفتن این نکته اطمینان‌خاطر داد که مهندسان برای پایداری بیشتر، مغزه‌ی بتنی حجیمی را در محیط چاه آسانسور نصب خواهند کرد و پنجره‌های آسمان‌خراش نیز می‌توانند بدون هیچ آسیبی در برابر نیروی گردباد مقاومت کنند. در واقع، بودتی معتقد است که برج لجندز در صورت وقوع گردباد، یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای پناه‌گرفتن در اکلاهما سیتی خواهد بود.

سازندگان و طراحان امید دارند که پروژه‌ی جسورانه‌ی بلندترین آسمان‌خراش آمریکا، گامی بلند به سمت آینده باشد و اکلاهما سیتی را به یکی از مقاصد گردشگری جهانی تبدیل کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898798

دیگر خبرها

  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود