Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@20:30:48 GMT

مقایسه گلکسی S9 با آی‌فون X اپل +عکس

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۷۰۲۴

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ در این مطلب به مقایسه دو غول گوشی هوشمند سامونگ و اپل پرداخته شده است و از جهات گوناگون آن ها را ارزیابی کرده ایم:
بالاخره آن روزی که طرفداران سامسونگ منتظرش بودند فرا رسید. گلکسی اس ۹ برای هوادارانش رخ نمایاند. اس ۹ آمده است که با اسطوره اپل یعنی آی‌فون X رقابت کند، پس باید حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن‌جایی که نمایشگاه MWC در حال برگزاری است، تصمیم گرفتیم که نگاه کوتاه و مختصری به دو غول فن‌آوری حوزه موبایل یعنی اس ۹ که امروز معرفی شد و آی‌فون X بی‌اندازیم.


طراحی

در بخش طراحی همان‌طور که انتظار می‌رود هر دو اسمارت‌فون‌ از فلز و شیشه در بدنه استفاده کرده‌اند. همان گونه که می‌بینید در بخش جلویی اس ۹ کاملا یک دست و بدون هیچ تورفتگی ساخته شده است و در مقابل آی‌فون X به خاطر استفاده از فولاد کاملا ضد زنگ پزشکی در فریم بدنه، حس مقاوم‌تری را به کاربر می‌دهد. علاوه بر این استفاده از بدنه ضخیم‌تر در نماینده اپل باعث می‌شود که این هندست در این میان مقاوم‌تر به نظر برسد. اس ۹ در سطح همچنان بسیار ظریف و البته مثل قبل شکننده به نظر می‌رسد.

طراحی دو گوشی آی‌فون X اپل و گلکسی اس ۹ سامسونگ غیر از تفاوت‌های ظاهری، این دو پرچمدار شباهت‌هایی هم دارند. مثلا هر دو مجهز به دو اسپیکر هستند، دکمه‌های پاور و صدا در یک جای مشابه تعبیه شده‌اند و هر دو در برابر آب به یک اندازه مقاومت دارند. البته باید در این‌جا به سامسونگ به خاطر حفظ جک استاندارد هدفون یک امتیاز مثبت داد.


صفحه‌نمایش

غیر از ویژگی‌هایی که پیش از این درباره صفحه‌نمایش اس ۹ شنیده بودیم، موارد دوست‌داشتنی‌تر دیگری هم وجود دارند. هر چند در این قسمت تفاوت زیادی با نسخه پیشین این هندست یعنی گلکسی اس ۸ دیده نمی‌شود. سوپر آمولد ۵.۸ اینچی با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل توانسته نسبت به سوپر رتینای ۵.۸ اینچی آی‌فون با رزولوشن ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل چگالی پیکسلی بیش‌تری را ارایه دهد. البته این تفاوت قطعا برای کاربر قابل تشخیص نیست و با توجه به این‌که هر دو از فن‌آوری OLED بهره می‌برند، نتیجه بدست آمده در بخش زوایای دید و اشباع رنگ‌ها هم شبیه خواهد بود.
خوشبختانه همان‌طور که پیش از این هم گفتیم بر خلاف آی‌فون X روی بخش جلویی اس ۹ هیچ فرورفتگی وجود ندارد و حتی بخش خمیده دو سمت نمایشگر به کلاس کلی گوشی افزوده است.
رابط کاربری

هر دو هندست‌ با تبعیت از استایل مینیمال و سادگی توانسته‌اند کار با رابط را برای کاربر به آسان‌ترین شکل ممکن فراهم کنند. حرکت در بین منوها بسیار ساده است، هر چند با نگاهی عمیق‌تر در این بخش سامسونگ توانسته سادگی و راحتی بیش‌تری را برای کاربر به ارمغان بیاورد.
آی‌فون X با وجود قابلیت جالب انیموجی که با دوربین TrueDepth آن همراه شده، باعث شد که اس ۹ هم روشی مشابه را پیش بگیرد و با ویژگی تحت عنوان AR Emoji کاربرانش را خوشحال کند. البته سامسونگ با کمک دوربین جلو در ابتدا از شما عکس می‌گیرد و سپس یک آواتار سه بعدی را که تقریبا شبیه شماست، می‌سازد. روشی که این کمپانی انتخاب کرده است به شما این امکان را می‌دهد که از استیکر تولید شده هر جایی که می‌خواهید مثل پیام‌ها یا فیس‌بوک بهره ببرید. هر چند ظاهرا توانایی ردیابی حالت‌های صورتی چندان تمیز و درست عمل نمی‌کند.

مقایسه دو غول سامسونگ و اپل

با این‌که جا برای پیشرفت AR Emoji هنوز وجود دارد، از غول کره‌ای انتظار داریم که کاربری‌های بیش‌تری مثل ترجمه زنده را به دید بیکسبی اضافه کند.
افزون بر این‌ها به DeX نیز تونایی‌های بیش‌تری اضافه شده است: یک پد جدید با خروجی ویدئو ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، اتصال به جک صدا و تبدیل هندست به تاچ‌پد.
دوربین

به بخش دوربین رسیدیم، همان جایی که حرف‌های جالبی برای گفتن وجود دارد. آی‌فون X به خاطر توانایی خارق‌العاده‌اش در تصویربردرای پرتره با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و دوگانه‌اش شهرت دارد اما گلکسی اس ۹ با تک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مسلما نمی‌تواند به اندازه دوربین رقیبش عمل کند.
در واقع اس ۹ تصمیم گرفته که تمرکزش را روی عملکردش در نور کم بگذارد و با ارایه دو اپرچر f/1.5 و f/2.4 بتواند نسبت به هندست پیشین خود ۲۸ درصد روشن‌تر و با ۳۰ درصد نویز کمتر عکس بگیرد.

دوربین دو گوشی البته باید منتظر بود و دید که آیا این ادعاها در دنیای واقعی هم صحت دارند یا خیر. در رابطه با دوربین‌های جلو، اس ۹ یک نوع ۸ مگاپیکسلی را انتخاب کرده و آی‌فون X یک نوع ۷ مگاپیکسلی را برگزیده است. تا به امروز دوربین آی‌فون X به ویژه در مود پرتره ثابت شده است، ولی باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا نماینده سامسونگ هم می‌تواند نتایج مشابه یا حتی برتر ارایه دهد.
هر دو دوربین قادرند با کیفیت ۴K به ضبط تصاویر بپردازند اما دوربین اس ۹ در بخش اسلوموشن پا را فراتر گذاشته است. این هندست با توانایی تصویربرداری ۹۶۰fps با کیفیت اچ‌دی می‌تواند تصاویر را نسبت به آی‌فون X آهسته‌تر ضبط کند.
بیشتر بخوانید:

با ۹ قابلیت جدید گلکسی اس ۹ آشنا شوید

باتری

باتری در اس ۹ همان ۳۰۰۰ میلی‌آمپری است، هر چند مسلما از باتری ۲۷۱۶ میلی‌آمپری نماینده اپل بزرگ‌تر است. هر دو مجهز به شارژ سریع و بی‌سیم‌ هستند، چیزی که قطعا از هندست‌هایی در این سطح انتظار می‌رود.


حرف آخر

اس ۸ سال گذشته یک هندست تمام عیار بود، اما اس ۹ بهتر است! با وجود پیشرفت‌های فراوانی که در اس ۹ می‌بینیم، آی‌فون X هم چیزی کم ندارد و همین دستگاه با وجود قیمت بالایش توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد. خوشحالیم که سامسونگ بر خلاف اپل فعلا عادت به قیمت‌های نجومی ندارد و حدس می‌زنیم که پرچمدارش قیمت کم‌تری نسبت به پرچمدار اپل داشته باشد.

منبع:مشرق 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟

کی ام سی ایگل به‌عنوان خودروی فیس لیفت شده داخلی رونمایی شد؛ با مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل همراه ما باشد.

به گزارش گجت نیوز، هنگامی که بحث خرید خودروی زیر یک میلیارد تومان مونتاژی مطرح می‌شود، نام محصولاتی همچون جک J۴ و ام وی ام X۲۲ Pro بر سر زبان‌ها می‌افتد. جک J۴ محصول شرکت کرمان موتور بوده که به‌دلیل ظاهر نه‌چندان دلچسب آن، خریداران را دو به شک می‌کرد.

از یک سو این محصول در رده قیمتی خود کیفیت ساخت بهتری را به نسبت خودرو‌های داخلی به خریداران تقدیم می‌کرد و از سوی دیگر به‌دلیل ظاهر زشت خود نمی‌توانست قشر جوان جامعه را مجاب به پرداخت هزینه کند.

چند سالی می‌شود جک J۴ به‌عنوان یک محصول با تیراژ بالا در کارخانجات کرمان موتور مونتاژ شده و در بازار به فروش می‌رسد. کرمان موتور برای حفظ جایگاه و محبوبیت فروش این محصول در بازار‌های داخلی و افزایش توانایی رقابت این محصول با mvm x۲۲ pro پلتفرم این خودرو چینی را از شرکت مبدا خریداری کرده است تا با ایجاد تغییراتی در المان‌های ظاهری این خودرو، آن را به محصولی جذاب تبدیل کند و نتیجه کار نیز منجر به تولید خودرویی با نام ایگل شده است.

اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید می‌دانید که ایگل محصول جدید شرکت کرمان موتور بوده که مهندسان ایرانی با ایجاد تغییراتی بر روی ساختار جک j۴ آن را تولید کرده‌اند؛ اما این تغییرات شامل چه مواردی می‌شوند؟

برسی تفاوت‌های جک J۴ و گی ام سی ایگل

در ادامه این مطلب به تغییراتی که مهندسان شرکت کرمان موتور روی خودروی جک J۴ انجام داده‌اند، می‌پردازیم.

با وجود یکسان بودن پلتفرم دو خودرو، ایگل را می‌توان نسخه فیس لیفت شده جک J۴ به‌حساب آورد. هر دو خودرو در تمای نما‌ها دارای شمای نسبتا یکسانی هستند؛ اما تغییرات در هر سمت خودرو ایگل وجود دارد که این محصول را به خودرویی جذاب و جوان‌پسند تبدیل کرده است.

بازطراحی چهره جک J۴ توسط مهندسان ایرانی سبب شده تا نمای ساده و زمخت این خودرو تغییر کند و ظاهر بیش از حد ساده این محصول به‌مراتب بهتر شود. برای طراحی چراغ‌های نمای جلویی ایگل، از خودرو جک J۷ الهام گرفته شده است. چراغ‌ها در ایگل به‌صورت کشیده طراحی شده و در جلوپنجره خودرو شاهد کروم‌کاری‌های متعدد هستیم. کروم‌کاری‌ها در این محصول به‌صورت لانه زنبوری نبوده و دارای طراحی کشیده هستند و چراغ‌های جانبی خودرو را به یک‌دیگر مرتبط می‌سازند.

طراحی نمای عقب خودرو نیز مدرن‌تر شده و شاهد طراحی به‌روزتری هستیم. البته مهندسان کرمان موتور، طراحی چراغ‌های عقب این خودرو را تغییر نداده‌اند و تنها گرافیک داخلی چراغ‌ها دستخوش تغییرات شده است.

مقایسه کابین جک J۴ با کی ام سی ایگل

تفاوت‌های ایجاد شده در کابین خودرو ایگل، به دو مورد بسیار ساده محدود می‌شود. اولین تغییر مربوط به برداشته شدن لوگوی جک از روی غربیلک فرمان و جایگزین شدن آن با لوگوی KMC می‌شود و مورد دوم به اضافه شدن تریم دو رنگ رودری‌ها و صندلی محدود می‌شود.

در واقع در بازطراحی جک J۴ تغییر خاصی در کابین این محصول نیفتاده و شاهد همان طراحی گذشته هستیم. در بخش میانی داشبورد شاهد کرو‌م‌کاری U شکل هستیم که مانیتور و دریچه‌های میانی سیستم تهویه را در خود جای داده است. در بخش پایینی این قسمت هم شاهد دکمه‌های کنترلی سیستم تهویه نیمه اتومات این خودرو هستیم.

مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل در بخش پیشرانه

قلب تپنده محصول جدید کرمان موتور از لحاظ مشخصات فنی با نمونه قبلی هیچ تفاوتی ندارد و شاهد همان پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری با توان تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور هستیم.

البته از لحاظ نرم افزاری شاهد ری‌مپ شدن خودرو با نرم‌افزار شرکت کرمان موتور هستیم؛ مهندسان کرمان موتور مدعی شده‌اند که ایگل به نسبت نمونه پیشین، سازگاری بهتری با بنزین داخلی دارد و می‌تواند فرآیند احتراق را کامل‌تر به انجام برساند.

جعبه‌دنده ایگل همانند J۴ از نوع CVT بوده که توان تولید شده توسط موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته مهندسان کرمان موتور برای کاهش قیمت و ایجاد تنوع در محصولات خود، قول عرضه ایگل با دنده دستی را نیز داده‌اند که به‌زودی شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود.

ایمنی و امکانات رفاهی

مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به ما نشان می‌دهد که نسخه پایه محصول جدید کرمان موتور تفاوتی با نمونه پیشین ندارد؛ اما نسخه فول ایگل قرار است به سانروف برقی و استارت دکمه‌ای نیز مجهز شود.

از امکانات پایه کی ام سی ایگل می‌توان به چراغ‌های LED جلو، فرمان برقی مهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، شیشه‌ها و تنظیم آینه‌های بغل برقی، روکش‌های چرمی صندلی‌ها با تریم دو رنگ جدید، کروز کنترل و قابلیت محدود کردن سرعت، کامپیوتر سفری در وسط کلاستر آنالوگ، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل کابین، سنسور نور، چراغ بدرقه، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، کیسه هوا برای راننده و شاگرد، ترمز‌های ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • مقایسه جالب میزان هوش حیوانات مختلف با انسان
  • مقایسه گوشی‌های شیائومی 14 و S24 سامسونگ + قیمت و مشخصات
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت ارزان‌ترین گوشی هوشمند
  • هوش مصنوعی عمر باتری سامسونگ گلکسی S25 را افزایش می‌دهد
  • رقابت جدید غول ها در قیمت تلویزیون
  • آیفون ۱۵پرومکس، پرفروش‌ترین گوشی جهان شد
  • قیمت گوشی سامسونگ a54 امروز (۱۸ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a54 Samsung
  • هوش مصنوعی عمر باتری گوشی گلکسیS۲۵ را بیشتر می‌کند
  • پاوربانک‌های جدید سامسونگ معرفی شد
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟