Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-19@20:55:59 GMT

رنگ پریدگی خودرویتان را در خانه بر طرف کنید

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۷۲۸۲

رنگ پریدگی خودرویتان را در خانه بر طرف کنید

بسیاری از افراد هستند که هنوز علاقه زیادی نسبت به اتومبیل‌های قدیمی خود دارند. اما همانطور که می‌دانید هر چقدر عمر ماشین بیشتر شود درصد خط خوردگی و رنگ پریدگی برخی از نواحی ماشین بیشتر نیز می‌شود، این امر به نوبه خود باعث بد فرم و زشت شدن نمای ظاهری خودرو می‌شود. در ادامه این گزارش شما را با روش هایی آشنا می کنیم تا با پیروی از آن ها بتوانید رنگ پریدگی خودروی‌تان را در خانه به خوبی بر طرف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ، بشیر قلی زاده سرچشمه: بسیاری از افراد هستند که هنوز علاقه زیادی نسبت به اتومبیل‌های قدیمی خود دارند. اما همانطور که می‌دانید هر چقدر عمر ماشین بیشتر شود درصد خط خوردگی و رنگ پریدگی برخی از نواحی ماشین بیشتر نیز می‌شود، این امر به نوبه خود باعث بد فرم و زشت شدن نمای ظاهری خودرو می‌شود. شاید صافکاری دوباره و رنگ زدن خودروی قدیمی شما بسیار پر هزینه باشد. اما خوشبختانه شما با استفاده از برخی وسایل حرفه‌ای در نقاشی که امروزه به وفور در بازار یافت می‌شوند استفاده کنید نکته جالب این است که قیمت تمام شده آن‌ها نسبت به هزینه صافکاری و نقاشی ماشین بسیار پایین‌تر استف از این رو می‌ارزد که شما با خریدن این گونه وسایل در پارکینگ خانه خود رنگ پریدگی‌های خودروی خود را برطرف کنید و با استفاده از کد رنگ ماشین خود جای رنگ پریدگی را رنگ کنید. فقط برای انجام این کار باید مراحل را با نظم وحوصله، به دقت انجام دهید تا بتوانید در پایان کار با یک رنگ یک دست که تفاوتی با رنگ اصلی ماشین تان ندارد روبرو شوید. در ادامه این گزارش شما را با روش هایی آشنا می کنیم تا با پیروی از آن ها بتوانید رنگ پریدگی خودروی‌تان را در خانه به خوبی بر طرف کنید.   
سمباده زدن محل رنگ پریدگی
برای شروع ابتدا با استفاده از یک سمباده نرم محل مورد نظر که دچار رنگ پریدگی شده است را به خوبی سمباده بزنید. از یاد نبرید این گونه تعمیرات برای مواردی است که بدنه ماشین فرورفتگی نداشته باشد چرا که فرورفتگی و یا خرد شدن بدنه ماشین با استفاده از رنگ زدن برطرف نمی‌شود. سنباده زدن را تا جایی ادامه دهید که سطح مورد نظر به خوبی صیقلی شود. البته در هنگام سمباده زدن سعی کنید هر چند دقیقه با استفاده از یک اسفنج نرم و یا یک تکه پارچه نخی خشک بقایای رنگ و سمباده بجا مانده روی ماشین را پاک کنید.
نکته: در هنگام استفاده از سمباده سعی کنید آن را نسبت به مرکز رنگ پریدگی بدنه ماشین به شکل دایره‌ای سمباده کنید این روش برای سمباده زدن کارایی بیشتری از خود نشان می‌دهد در چنین شرایطی سطوح مورد نظر به صورت یکنواخت سمباده می‌شود.
استفاده از یک سمباده سفت‌تر و آب
پس از استفاده از سمباده نرم این بار استفاده از یک سمباده سفت‌تر و مقداری آب است تا سطح مورد نظر را سمباده بزنید تا بقایای باقی مانده رنگ از روی سطوح مورد نظر به خوبی پاک شود. استفاده از آب این امکان را می‌دهد که سمباده آسیب جدی به سطوح ماشین وارد نکند. البته استفاده از این روش باعث می‌شود تا بقایای رنگ مانده روی بدنه ماشین با استفاده از یک پارچه به خوبی پاک شود. از یاد نبرید قبل از شروع کار سمباده را به مدت یک ساعت در آب قرار دهید تا کاملا خیس شود. در چنین شرایطی در هنگام کار اگر احساس می‌کنید که سمباده شما سفت شده است با کمی آب آن را دوباره خیس کنید.
تمیز کردن ناخالصی‌های باقی مانده با استفاده از یک حلال
شما می‌توانید برای خلاصی از شر ناخالصی‌های بجا مانده از یک حلال بر پایه الکل، مثل شیشه پاک کن استفاده کنید. البته استفاده از برخی رنگ بر‌ها هم می‌تواند به کمک تان بیاید به شرط آن که در موقع استفاده نواحی سالم ماشین را عیب دار نکنید. در موقع استفاده از رنگ بر‌ها ابتدا با استفاده از چسب‌های پهن حاشیه مکان را که می‌خواهید از آن استفاده کنید را به خوبی بپوشانید تا نواحی رنگ پریده به وسیله حلال رنگ، از بین نرود.
اسپری آئرسول روشی برای پاک کردن سطوح سمباده زده شده
وقتی حاشیه نقطه‌ای از ماشین را که قبلا سمباده زده‌اید را به خوبی با استفاده از یک پوشش پلاستیکی پوشاندید نوبت به اسپری کردن می‌رسد. سعی کنید در هنگام اسپری کردن با زاویه ۴۵ درجه این کار را انجام دهید وقتی یک لایه روی سطوح ایجاد شد ۵ دقیقه صبر کنید تا اسپری باقی مانده روی سطوح به خوبی خشک شود سپس مراحل بالا را دوباره تکرار کنید. البته پس از این روش شاید لازم باشد باز هم از سمباده استفاده کنید. پس از سمباده زدن می‌توانید سطوح را با پارچه خشک و تمیز به خوبی پاک کنید.

یک لایه دیگر روی بدنه مورد نظر اسپری کنید
وقتی مراحل بالا را انجام دادید، یک بار دیگر منطقه مورد نظر را با اسپری آئرسول اسپری کنید، اما این بار سعی کنید در جهت مخالف سری قبل اسپری کنید. پس از اینکه سطح مورد نظر به خوبی اسپری شد ۵ دقیقه صبر کنید تا خشک شود البته در صورت نیاز می‌توانید یک بار دیگر روی سطح را اسپری کنید. پس از خشک شدن اسپری ائرسول نوار پلاستیکی محافظی که در حاشیه نقطه مورد نظر وصل کرده اید را جمع کنید و یک شب منتظر بمانید تا مواد در سر جای خود تثبیت شوند و سپس اقدام به رنگ کردن کنید.
پیدا کردن کد رنگ مورد نظر ماشین
ابتدا قبل از خرید اسپری رنگ خودروی خود، باید بدانید که هر ماشینی برای خود یک نوع کد رنگ مخصوص را دارد در چنین شرایطی معمولا در برچسبی که روی ماشین نصب می‌شود کد رنگ را نیز درج می‌کنند این نوع برچسب‌ها ترجیحا فلزی بودی و در قسمتی از ماشت که زیاد هم در دید نیست چسبانده می‌شوند. البته شما با یک سرچ ساده نیز می‌تواند به کد رنگ ماشین مورد نظر خود دست یابید، فقط کافی است مدل ماشین خود را به فروشنده رنگ بگوید آن‌ها با توجه به تجربه‌ای که دارند به راحتی می‌توانند اسپری رنگ مورد نظر ماشین تان را دراختیارتان قرار دهند.
نکته: معمولا برچسب فلزی مشخصات ماشین را در زیر پاگیر صندلی عقب و یا زیر کاپوت جلوی ماشین نصب می‌کنند البته این مورد برای ماشین‌های مختلف فرق دارد.
مطالعه نحوی صحیح، استفاده از اسپری رنگ خریداری شده
در هنگام خرید از تطابق کد اسپری خریداری شده با کد رنگ ماشین خود مطمئن شدید. حتما دفترچه راهنما و یا مواردی که روی آن نوشته شده است را مطالعه کنید چرا که هشدار‌ها و نکات روی برچسب اسپری رنگ در بیشتر موارد بکارتان می‌آید و به شما کمک فراوانی می‌کند تا در هنگام رنگ زدن با اسپری کمتر دچار مشکل شوید.
تست رنگ خریداری شده
از یاد نبرید خوب است قبل از بکار گیری اسپری آن را روی یک جسم و یا یک تکه کاغذ تست کنید تا مطمئن شوید که کارکرد اسپری خوب است. البته با این روش می‌توانید رنگ خریداری شده را به صورت چشمی با رنگ ماشین خود نیز مقایسه کنید. در برخی از موارد دیده شده است که اسپری‌ها در هنگام پاشیدن رنگ خوب عمل نمی‌کنند این خرابی در عمل کرد اسپری می‌تواند، تاثیرات بسیار نامطلوبی روی سطحی که قرار است رنگ شود داشته باشد از این رو امتحان کردن قبلا از رنگ زدن با اسپری کاری بسیار هوشمندانه خواهد بود.
بستر را برای رنگ زدن آماده کنید
از آنجای که موقع اسپری کردن ممکن است مقداری از رنگ اسپری شده به سایر نقاط ماشین بچسبد بهتر است حاشیه‌های سطح مورد نظر برای رنگ کردن را با استفاده از روزنامه و یا پلاستیک و چسب خوب مهر وموم کنید، تا رنگ به جز نقطه مورد نظر پاشیده نشود. یک نکته بسیار مهم در هنگام رنگ زدن با اسپری فاصله پاشنده اسپری با سطح مورد نظر برای رنگ کردن است در چنین شرایطی معمولا روی قوطی اسپری، فاصله مورد نیاز برای رنگ کردن را درج کرده اند چرا که اگر شما اسپری را از فاصله دورتر به سطح مورد نظر بپاشید ممکن است عمل رنگ آمیزی به خوبی انجام نشود و مقداره زیادی از رنگ به هدر برود البته فاصله کم در هنگام اسپری کردن نیز ممکن است منجر به راه افتادن رنگ به صورت قطره روی سطوح می‌شود. این کار هم می‌تواند کیفیت نقطه رنگ آمیزی شده را پایین بیاورد.
از تهویه هوای مورد نظر اطمینان حاصل کنید
یک نکته بسیار مهم در هنگام استفاده از مواد شیمیایی این است که حتما کار با چنین موادی در فضای صورت گیرد که از تهویه مطبوع برخوردار باشد. علاوه بر این تهویه مطبوع در زودتر خشک شدن رنگ نیز کمک بسیار زیادی می‌کند. از یاد نبرید استفاده از اسپری رنگ در یک محیط بسته می‌تواند باعث آسیب به ریه‌های شما شود. در هر صورت بهترین مکان برای رنگ زدن جایی است که از تهویه مطبوع برخوردار باشد چرا که محیط خیلی باز ممکن است روی کیفیت رنگ زدن شما تاثیر منفی بگذارد به طور مثال؛ رنگ زدن در هوای بارانی و یا بادی اصلا کار عاقلانه‌ای نیست چرا که باد می‌تواند گرد و خاک محیط را روی سطح در حال رنگ شدن بچسباند، این عمل روی کیفیت نقاشی شما تاثیر بسیار نامطلوب خواهد گذاشت.
در هنگام رنگ زدن از ماسک و عینک محافظ استفاده کنید
از آنجایی که ذرات ریز منتشر شده از اسپری رنگ می‌توانند وارد چشم‌ها و ریه شوند، توصیه می‌شود حتما قبل از اسپری کردن از یک ماسک استاندارد و یک عینک محافظ استفاده شود. شما با این کار با خیال راحت‌تر می‌توانید از این ماده شیمیایی استفاده کنید.   کد مطلب: 352273 مرجع : فردا 

رودخانه‌ها، شریان حیاتی توسعه پایدار شهری در مازندران/یک دست صدا ندارد!

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون

از سند آمایش سرزمینی در مازندران چه خبر

عشق در نگاه اول

کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه بودند

    رنگ پریدگی خودرویتان را در خانه بر طرف کنید مالزی ترکیبی از جذابیت‌های مدرنیته و سنت چگونه قند را در رژیم غذایی محدود کنیم؟ ۴ روش راحت و جدید گرفتن تلخی بادمجان چاقی بیشترین نقش در ابتلا به فشارخون را دارد یک کاکتوس خاص پرورش دهید ترفندی تضمینی برای ترک اعتیاد به موبایل با این ۶ حرکت ظروف چدنی کهنه را براق و زیبا کنید ۱۵ نکته کلیدی در مسافرت به ۶ دلیل بیش از اندازه عرق می‌کنید خوراکی‌هایی که مغزتان را نابود می کنند ۶ دلیل پنهانی تغییر رنگ پوست ۱۴ روش افزایش متابولیسم این ۷ غذا را متخصصین تغذیه در یخچال خود دارند افراد مستعد ابتلا به عفونت ویروس مغز یک جزیره اختصاصی فقط برای استفاده بانوان به بهره‌برداری می‌رسد تفاوت تحمل سرما در خانم‌ها و آقایان ۸ گزینه غذایی موثر دندان پسند علت مرگ زودهنگام مردان ایرانی چیست؟ مردان بیشتر به فکر سلامتی خودشان باشند  

اندر احوالات مشکل انحراف بینی

۱۶ باور نادرست گوارشی

درمان کبد چرب با تغییری کوچک در سبک زندگی

ستاره زمینی پرورش دهید

توصیه پیامبر در مورد مصرف نمک

۱۰ تاثیر شگفت انگیز زردچوبه بر پوست

۷ روش شکوفایی بذر خلاقیت

خوراک گوشت بره یک شام لذیذ

۵ مرحله تقویت موثر اراده

چگونه از شر یک آدم آزاردهنده خلاص شوید

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخوردها به صورت جدی انجام شده است و کارهای جدید تری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی افزود: به زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودروهایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این ترددها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جاهایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان شاء الله یک نظم خاص و روان سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز به ماشین‌آلات راهسازی برای بازگشایی راه‌های نیکشهر
  • (ویدئو) رانندگی فوق‌العاده مجری زن صدا و سیما با ماشین شاسی‌بلندش
  • بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل در نقاط سیل زده کشور
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • ماجرای ماشین آب‌پاش در رژه روز ارتش مشهد چه بود؟
  • نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی + فیلم
  • پلاک گذاری ۵۴۵ دستگاه تراکتور در محمودآباد
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران