Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران(تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 8 اسفند ماه 96 با افزایش 2 واحدی روی رقم 98 هزار و 100 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 14 واحدی عدد 17 هزار و 568 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 110 واحدی به رقم  105 هزار و 381 واحد دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 45 واحدی به رقم 69 هزار و 739 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 222 واحدی عدد  208 هزار و 614 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش دو واحدی روی رقم یک هزار و 91 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت اصفهان با 32 واحد ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 31 واحد و پالایش نفت تهران با 29 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 105 واحد، فولاد خوزستان با 35 واحد و همراه اول با 25 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 193 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 958 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 65 هزار و 490 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه گلستان، حق‌تقدم خرید سهام سیمان سپاهان، بیمه دانا، باما، اوراق اختیار خرید و فروش تبعی فولاد خوزستان، رینگ‌سازی مشهد، قند شیرین خراسان، داروسازی امین، فولاد خوزستان، پاکسان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی امین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، فولاد خوزستان، بورس اوراق بهادار تهران، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، بسته‌بندی ایران، زنگان، مجتمع سیمان غرب آسیا، لیزینگ آریا دانا، نیروکلر، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سیمان مازندران، صنایع ریخته‌گری ایران، متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه 90.8 درصد سهام کنترلی شرکت سرمایه‌گذاری سبحان وابسته به سازمان اقتصادی کوثر به قیمت پایه کل 280 میلیارد و 581 میلیون و 607 هزار تومان برای فردا چهارشنبه آگهی شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 25 میلیون سهم گروه سرمایه‌گذاری توسعه ملی به ارزش کمتر از 5.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

همچنین بیش از 15 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش 7 میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در لیزینگ ایرانیان نیز 12 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم روبرو بود.

کمتر از 10.5 میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان اما به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان کدبه‌کد شد و 8 میلیون سهم سرمایه‌گذاری ملی ایران به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد تقویت حجم معاملات نسبت به روز گذشته هم‌زمان با تحرک معامله‌گران اغلب حقیقی در گروه پیشرو فلزات اساسی بود که معامله‌گران حقوقی از فرصت برای عرضه سهام استفاده کردند. با این‌همه همچنان سهم‌های بازار پایه فرابورس که از هفته آینده شاهد جابه‌جایی اغلب نمادهای معاملاتی بازار پایه ب به بازار پایه ج خواهد بود، در کانون توجه بورس‌بازها قرار گرفته است.

در گروه قندی‌ها نیز تک‌سهم‌های این گروه در حالی با معاملات دوطرفه و درون‌گروهی روی مدار مثبت قرار گرفتند که قند شیرین خراسان با خبرهای جدیدی در مورد دارایی‌های ثابت خود مواجه شده است.

امروز همچنین با وجود افزایش قیمت کالایی‌ها در بازار جهانی تک‌سهم‌های گروه فلزات اساسی به‌ویژه در گروه آلومینیوم و سرب و روی با اقبال معامله‌گران اغلب حقیقی روبرو شد.

همچنین در گروه استخراج کانه‌های فلزی با توجه به پیش‌بینی‌های مثبت از دورنمای سنگ آهن در بازارهای جهانی دوقلوهای سنگ‌آهنی در کنار هلدینگ‌های آنها و تک‌سهم‌های این گروه با اقبال خریداران روبرو شده است.

در گروه فلزات اساسی نماد لوله و ماشین‌سازی ایران با توجه به انتشار خبرهایی مبنی بر موضوع به‌دست‌گیری بزرگ‌ترین پروژه کشور در کلانشهر تهران و همچنین واگذاری املاک مسکونی و اداری این شرکت در منطقه چهاردانگه امروز با صف خرید بیش از یک میلیون سهمی به کار خود پایان داد.

به گزارش فارس، با نزدیک شدن به آخرین روزهای پایانی سال بنا به سنت همیشگی بازار سهام حقیقی‌ها در حالی مهار بازار سهام را حتی پس از آغاز نخستین روز از آغاز معاملات در سال جدید طی تعطیلات نوروزی به‌دست خواهند گرفت که انتظار می‌رود با توجه به تورم انتظاری سال آینده و درعین‌حال عقب‌نشینی بانک مرکزی از نرخ‌شکنی سود در بازار، بستری برای حضور پرتحرک نوسان‌گیران در تالار شیشه‌ای فراهم شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار