Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد- ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد گفت: شهرستان هاي استان با توجه به ظرفيت هايي که دارند، هدفمند شود و در بخش هايي که قابليت هاي لازم وجود دارد، سرمايه گذاري و فرصت شغلي ايجاد کرد.

علي زيني وند، روز سه شنبه در حاشيه نشست کارگروه اشتغال و امهال وام هاي کشاورزي شهرستان خاتم به خبرنگار ايرنا افزود: يکي از آسيب ها و آفت هاي کشور تمرکز گرايي در تصميم گيري هاست که خوشبختانه دولت تدبير و اميد در اين زمينه خوب عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بر ايجاد مشاغل خرد و کوچک در خاتم با توجه به پتانسيل اين منطقه تاکيد کرد و افزود: با توجه به جمعيت روستايي شهرستان که حدود 40 درصد است، مي توان به يک نمونه آزمايشي (پايلوت) در زمينه مشاغل خرد و کوچک در نظر گرفت.
وي با اشاره به اينکه منابع مالي خوبي در اختيار بانک سينا، بنياد برکت، اداره هاي بهزيستي و کميته امداد قرار دارد از نماينده مجلس حوزه انتخابيه مهريز خواست تا نسبت به افزايش اعتبار به اين شهرستان تلاش کند.
زيني وند با توجه به تاکيد استاندار يزد که معاونان استانداري و مديران کل ملزم شدند تا به شهرستان ها سفر و از نزديک مشکلات مردم را رصد کنند، گفت: با تاکيد زماني قمي سفر مديران کل و معاونان و همچنين استاندار به خاتم جهت رفع مشکلات انجام خواهد شد.
زيني وند اظهار کرد: يکي از خواسته هاي کشاورزان بحث وام هايي بود که سال هاي گذشته از بانک کشاورزي و صادرات اخذ کردند و به دليل خشکسالي و مشکلات مالي در بازپرداخت وام با مشکل مواجهه اند.
وي يادآور شد: بانک ها بايد با کشاورزان تعامل کنند و بخشي از مردم که مي توانند، تسهيلات را به روز و تسويه حساب کنند، مسئولان بانک ها نيز در کوتاه ترين زمان ممکن وام جايگزين به آنها پرداخت کنند تا خللي در روند فعاليت کشاورزي پيش نيايد.
معاون استانداري يزد تصريح کرد: همچنين گروهي از کشاورزان که توان تسويه حساب و به روز کردن وام را ندارند، بانک هاي عامل نهايت همکاري را بکنند و با شرايط بانک و بخصوص وام هاي زير 500 ميليون ريال براي مدت يکسال با شرايط آسان استمهال کنند.
زيني وند يادآور شد: خواسته ديگر مردم که قانون مجلس هم هست و در بودجه 96 هم بود، « در مناطقي که با خشکسالي مواجهه بودند کمک هايي براي استمهال وام ها صورت گيرد» که در اين مصوبه خاتم جزو مناطقي است که خشکسالي شامل آن اعلام نشده است.
وي افزود: استاندار يزد در اين زمينه پيگيري هايي را انجام داد و نامه هايي نيز نوشت و در جلسه اي نيز مصوب شد، استانداري و نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي پيگيري کنند تا خاتم نيز جزو شهرستان هايي که در واقع کمک ها و تسهيلات خشکسالي به آنها تعلق گرفته است ، قرار گيرد.
در ادامه اين نشست فرماندار خاتم با توجه به اينکه در سال هاي اخير به دليل خشکسالي هاي پي در پي و افت سطح آب هاي زيرزميني، کشاورزان از بخش زراعت به سمت باغباني تمايل پيدا کردند، گفت: به همين دليل سطح زيرکشت باغباني افزايش يافت و درآمد حاصل از آن نيز زمان بر است.
فرجام فاضلي يادآور شد: خشکسالي موجب شد، توليدات کاهش يابد و وضعيت آب هاي شرب و کشاورزي از لحاظ کمي و کيفي نيز کاهش يابد.
وي يادآور شد: 40 درصد از جمعيت شهرستان در مناطق روستايي و 60 درصد در مناطق شهري زندگي مي کنند که روستاييان شهرستان با توجه به جمعيت نياز به حمايت دارند.
فاضلي در ادامه با اشاره به برخي از پتانسيل هاي شهرستان، توضيحاتي در اين خصوص ارائه کرد.
شهرستان خاتم قطب کشاورزي استان يزد است و با دارا بودن 64 هزار هکتار مناطق جنگلي، 22 درصد از مساحت آن تحت حفاظت اداره محيط زيست و منابع طبيعي است و خشکسالي و افت سطح سفره هاي آب زير زميني تاکنون خسارات جبران ناپذيري را به کشاورزان وارد کرده است.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7534/ 2047
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان