Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@15:27:20 GMT

اولین شهری که ناوگان عمومی آن کیسه زباله دارد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۷۹۲۶

اولین شهری که ناوگان عمومی آن کیسه زباله دارد

پاوه اولین شهرستان کشور است که با هدف حفظ محیط زیست، سلامت عمومی و توسعه گردشگری تمام خودروهای حمل و نقل عمومی آن کیسه زباله دارد.پاوه در استان کرمانشاه اولین شهرستان کشور است که با هدف حفظ محیط زیست، سلامت عمومی و توسعه گردشگری تمام خودروهای حمل و نقل عمومی آن کیسه زباله دارد.

جمعی از فعالان محیط زیست شهرستان پاوه به منظور کاهش زباله‌های کنار جاده‌ای و پیشگیری از عوارض خطرناک و منفی آنها بر سلامت عمومی و محیط زیست اقدام به اجرای طرحی با عنوان عنوان تهیه و توزیع کیسه زباله مخصوص خودرو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر برهان ولدبیگی مجری این طرح با بیان اهداف پروژه و اشاره به عواقب زباله های کنار جاده ای و معابر عمومی از همه رانندگان تاکسی شهر پاوه درخواست کرد تا به عنوان یک شهروند مسئول، این کیسه ها را در جای مناسب در خودرو نصب و از آن به صورت مداوم استفاده کنند.
وی افزود:برای دستیابی به هدف های زیست محیطی و سلامت شهروندان و نیز جلب مشارکت شهروندان در حل مشکلات محیط زندگی خود و فراهم آوردن زمینه توسعه گردشگری پایدار به هر کدام از رانندگان تاکسی پاوه یک عدد از این کیسه های زباله اهدا شد.
ولدبیگی اضافه کرد: سه هزار کیسه زباله داخل خودرو تهیه و در بین ناوگان حمل و نقل عمومی، دهیاران و تعدادی از ادارات شهرستان پاوه توزیع شده است.
وی هزینه هر عدد کیسه زباله را ۳۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: هزینه تهیه این کیسه ها حدود ۷۰ میلیون ریال است که بخشی از آن را شهرداری و شورای اسلامی شهر پاوه و بخشی را تعدای از مسئولان و مردم تامین کرده اند.
ولدبیگی افزود: در نظر داریم که این طرح را در شهرستان های همجوار، استان کرمانشاه و نهایتا در کل کشور در صورت امکان اجرا کنیم.
این فعال زیست محیطی افزود: برنامه ویژه دیگری که در دستور کار داریم این است که به کارخانه های سازنده خودرو پیشنهاد بدهیم تا در صورت امکان گزینه ای را در این ارتباط به عنوان کیسه زباله خودرو به هنگام ساخت تعبیه کنند.
شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در ۱۳۰کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس دستور العمل کاهش مصرف پلاستیک و شیوه‌ نامه اجرایی ماده سه مصوبه هیئت وزیران مقرر شد از این هفته ارائه کیسه پلاستیک در فروشگاه‌های سراسر استان همزمان با کشور رایگان نباشد تا مصرف آن کمتر شود.
یوسفی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این فکر دولت کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در جهت حذف مصرف آن است، ادامه داد: ۱۰ تا ۱۲ درصد پسماند‌های شهری و خانگی پلاستیک‌هایی هستند که قابلیت چند بار استفاده دارند یا می‌توان کمتر از آنها استفاده کرد.
او بدون اشاره امکان بازیافت پلاستیک در صورت مدیریت پسماند افزود: آلایندگی‌هایی که این پلاستیک‌ها با ورود به طبیعت ایجاد می‌کنند برای محیط زیست، سلامت و خاک بسیار مضر است.
یوسفی افزود: از سوم تا نهم اردیبهشت ماه هفته زمین پاک است که شعار آن «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک» و «نجات زمین» طراحی شده که در زمینه کاهش مصرف پلاستیک پویش «مسیر سبز، ایران پاک» اجرا شده و تاکنون ۱۰ هزار پاکت زباله از پلاستیک‌های رهاشده در طبیعت با مجموع وزن ۴۰ تن جمع‌آوری شده است.

دیگر خبرها

  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست