Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@22:52:13 GMT

نوجوانی سردرگم در 16 سالگی / پدر و مادرها بخوانند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۸۰۴۵

حوادث رکنا: در 16سالگی هنوز نمی دانست دلیل اصلی افت تحصیلی اش خود بوده ، برای رسیدن به هدف اصلی اش باید سخت تلاش کند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، معدل پایان ترمش برخلاف کلاس سوم متوسطه اول که بالای 18بوده اکنون در سال دوم متوسطه دوم 13.5بود،روزی حدود 15 الی 20 دقیقه درس می خواند و این درحالی بود که روزانه دو ساعت بازی کلش انجام می داد، به کلاس موسیقی می رفت، پایان هفته از سر شب تا صبح فردا حدود ساعات 5 الی 6 صبح با دوستان بازی های آن لاین انجام داده و از این رقابت با اطرافیان و همسالان خود بی نهایت لذت می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نمره ریاضی پایین تر از همه بود، باور داشت که بعد از اینکه یکبار در درس ریاضی 17 شده و معلم بخاطر شیطنت وی و از روی لج و لج بازی ده نمره از نتیجه امتحان نهایی اش را کم کرده دیگر نسبت به ریاضی بی علاقه شده است.
و اکنون وی برای همیشه با ریاضی لج کرده بود، دوست داشت در آینده وکیل شود، احتمالا این هدف بخاطر ضعف در درس ریاضی و علوم تجربی انتخاب شده بود، مراجعه کننده در مصاحبه،خود بیان داشت که با این شیوه درس خواندن به هیچ وجه وکیل نخواهد شد،اما هدفش این بود، ولی ظاهرا برای هدف خود ارزشی قائل نبود.
باهوش به نظر می رسید ولی می گفت که از درس و تکالیف مدرسه بیزارم، چرا که معلمان با ما دانش آموزان لج و لجبازی می کنند، این موضوعی بود که مراجعه کننده بیان می داشت.
اما در جواب این پرسش که آیا کلاس شما افرادی را به خود دیده که معدل بالای 18 داشته باشند؟ دچار وقفه چند ثانیه ای شده و خود بیان داشت که نه ظاهرا من درس نمی خوانم و نمرات پایین من بخاطر کم کاری خودم است نه معلمان.
بعد از سه جلسه ارائه خدمات مشاوره ای و کسب هویتی معین و تقویت بخشی هدف برای نوجوان در کنار حذف محرک های مزاحم و کاهش برخی از آنها، نمراتش از زیر 15 به 18 و 19 طی تنها سه هفته تغییر کرد. این وضعیتی بود که والدین نوجوان را نیز غافلگیر کرده بود.

نظر کارشناس:
بسیاری از خیره سری ها،گستاخی ها،پرخاشگری ها،لج و لج بازی های دوران نوجوانی بخاطر سردرگمی آنها در پیدا کردن هدفی معین و به عبارتی پیدا نکردن هویتی مشخص از خود می باشد،بی توجهی به ارزش ها،باورها،فاصله گرفتن از هنجارها،نداشتن هدفی مشخص،ارزش قائل نبودن برای هدف خود،نداشتن انگیزه لازم منجر به سردرگمی نوجوان در این مرحله از رشد خواهد شد.
در این صورت فرد به سوی محرکهایی هدایت خواهد شد که برای وی لذت بخش بوده و وی را در حال خود قرار می دهد،بازی ها و سرگرمی Hobby های مهیج از این جمله محرکها می توانند باشند،گاهی سردرگمی ها منجر به هدایت نوجوان به سوی برخی از محرکهای کاذب و رفتارهای پرخطری مثل انحرافات جنسی،شرب خمر، مصرف مواد مخدر Drugs و یا دخانیات و مشروبات الکلی و ...می گردد.
این در صورتی است که انتخاب هدفی معین،تقویت انگیزه هایی که فرد را به هدفش رهنمون می دارد و همچنین شناخت محرکهای مزاحم برای نوجوان می تواند وی را در گام برداشتن به سوی هدف ویا مم شدن برای رسیدن به آن کمک شایانی نماید.
شناخت محرکهای مزاحم برای رسیدن به هدف نیز به نوجوان این امکان را می دهد تا برنامه ریزی مناسبی را با حذف آنها در دستور کار خود برای پیشرفت خود در نظر گرفته و با کم کردن مزاحمتها و یا از بین بردن محرکهای مزاحم ممارست خود را کیفی تر نماید.
معمولا محرکهای جنسی،تبلت و گوشی های تلفن همراه،تلویزیون،برنامه های بعضا مبتذل ماهواره ای،دوستان ناباب،و برخی از سرگرمی های غیرمعمول از جمله محرکهای مزاحمی می باشند که مانع پیشرفت تحصیلی نوجوانان امروزی می باشند.
این موضوع بهتر از بسیاری از برنامه ریزی های درسی می تواند باشد،چرا که نوجوان بیش از 90 درصد مسیر را خود انتخاب کرده و به سمت آن هدایت می شود،مابقی برنامه برای کیفی کردن کار لازم می باشد،اما با این وجود نیز امکان موفقیت نوجوان بسیار بالا خواهد بود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی آسمانی شد

ابوطالب اربابی پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی در سن ۸۷ سالگی به علت کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع پدر شهید علی اربابی امروز دوشنبه ساعت ۱۲ ظهر در  غسالخانه قاین و مراسم تدفین ساعت ۱۴ در روستای کرغند برگزار می‌شود.  

شهید علی اربابی در سال ۱۳۶۶ در ماووت در سن ۱۸ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی آسمانی شد
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • کلاف سردرگم فاضلاب شهر بندرعباس با عزم دولت سیزدهم باز شد
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • والدین دارای نوآموز بخوانند
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • عکس | علیرضا خمسه بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند