Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@18:41:40 GMT

کاهش 65 درصدی سزارین

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۸۱۳۹

کاهش 65 درصدی سزارین

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مؤمنعلی دارابی گفت : از برنامه‌های طرح تحول سلامت ترویج زایمان طبیعی است که با رایگان شدن این روش توسط وزارت بهداشت برای حفظ و استمرار باروری و ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و بهسازی زایشگاه‌ها و تشویق مادران و پزشکان به انجام زایمان طبیعی در یک‌سال گذشته توانسته است میزان سزارین را به میزان 65درصد در نهاوند کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پوشش کامل طرح سلامت همواره سرلوحه کار دولت‌ها قرار داشته است، افزود: بعد از سرکار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم این امر تحقق کامل یافت و هم‌اکنون پس از چهار سال از اجرای طرح تحول سلامت بیش از 180 هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت رفته‌اند که سطح پوشش این بیمه از 88 درصد به 99 درصد رسیده است که خدمات پوششی آن برای شهروندان کم‌بهره و محروم به صورت رایگان انجام می‌شود.

دارابی ادامه داد: کاهش سهم پرداخت بیماران از هزینه‌های درمان در هنگام بستری در بیمارستان‌های دولتی نخستین برنامه طرح بود و این برنامه کاهش چشمگیر هزینه درمان بیماران را در پی داشت که این کاهش هزینه از طریق پرداخت ما به‌التفاوت هزینه‌های مورد تعهد بیمه‌های پایه، فراهم کردن خدمات، داروها و ملزمات مصرفی پزشکی و دیگر خدمات ضروری در بیمارستان‌ها بر پایه مصوب به دست آمد.

وی بیان کرد: بهینه‌سازی هتلینگ بیمارستانی، ارتقاء کیفیت خدمات اقامت بیمار، فضای بستری و ارائه خدمات در بیمارستان‌های دولتی شایسته برای شهروندان از دیگر محورهای برنامه بوده که در این راستا عملیات نوسازی طرح هتلینگ بیش از 6 هزار مترمربع در 18 بخش بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان و شهید حیدری با اعتبار 40 میلیارد ریال انجام شده است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند در پایان گفت: در قالب طرح تحول پوشش امداد هوایی برای راه فرعی و روستایی و نقاط سخت‌گذر صعب‌العبور و پرحادثه شهرستان طراحی شده است و در این زمینه پایگاه امداد هوایی در مواقع اضطرار سورت پروازی امکان ارائه خدمات به موقع به 30 مصدوم حوادث ترافیکی و بیماران اورژانسی را در شهرستان فراهم کرده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کاهش عوارض به صورت پلکانی در طول سال قابل پرداخت است، گفت: جهت رفاه حال شهروندان شیرازی ،عوارض و بهای خدمات نسبت به پرداخت نقدی تا ۳۲ درصد کاهش یافت که تا پایان سال این میزان به ۸ درصد می رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، افسانه خواست خدایی از تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز به شهروندان خوش حساب شیرازی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: با توجه اینکه کاهش عوارض شهرداری از چهار جنبه رقابت با بانک، تبدیل بازار مسکن شیراز به عنوان هدف سرمایه گذاران و سازندگان صنعت ساختمان و رقابت با سایر شهرها، فرهنگ اقتصادی و ثبات عمل، تقاضای مسکن شهر شیراز را تحریک می‌کند، پیشنهاد لایحه عوارض به صورت پلکانی در شورای اسلامی شهر شیراز ارائه و پس از بررسی به تصویب رسید.

وی افزود: کاهش عوارض در این سال‌ها نشان دهنده آن است که ثبات در رویه کاهش عوارض در طول ایام سال و پایبندی به آن در سال‌های یاد شده باعث گردیده که مؤدیان نسبت به پرداخت عوارض در همه ماه‌های دیگر سال نیز اقدام نمایند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در پایان خاطر نشان کرد: مودیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال می‌باشد، عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به صورت پلکانی از ۳ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر 745216

دیگر خبرها

  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های سلامت در ایران
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت