Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با شرکت بوئینگ برای ساخت دو فروند هواپیمای جدید «ایر فورس وان» (هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا) به توافق رسید.

براساس گزارش سی ان ان، ارزش این قرارداد که امروز (سه شنبه) در کاخ سفید نهایی شد، 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 میلیارد دلار است. رئیس جمهور آمریکا از مدیران اجرایی شرکت بوئینگ خواسته است این دو هواپیما را تا سال 2021 میلادی –نخستین سال دوره دوم ریاست جمهوری‌‌اش!– تحویل دهند. پیش‌تر قرار بود این دو فروند هواپیمای بوئینگ 747 تا سال 2024 میلادی تحویل داده شوند.

سی ان ان همچنین به نقل از یک منبع رسمی می‌افزاید: این دو هواپیمای بوئینگ 747 هم‌اکنون در کالیفرنیا قرار دارند و شرکت بوئینگ کار ارتقای آن ها را تا سال 2021 به اتمام خواهد رساند؛ اما پس از آن سه سال دیگر لازم است تا نیروی هوایی آمریکا آزمایش های لازم را بر روی این دو هواپیما انجام دهد.

هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید، می گوید به سبب مذاکراتی که ترامپ با مسئولان شرکت بوئینگ انجام داده است، طبق قرارداد غیررسمی منعقد شده امروز بیش از یک میلیارد دلار کمتر از جیب مالیات دهندگان آمریکایی برای ساخت این هواپیماهای جدید هزینه خواهد شد؛ زیرا برآورد ابتدایی ساخت این هواپیماها 5 میلیارد دلار بود. این در حالی است که براساس گزارش سی ان ان، صرفه جویی (ادعایی گیلدی) در هزینه ها کاملا مشخص نیست. ترامپ سال 2016 میلادی و مدت زمان کوتاهی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در توییتی نوشت هزینه ساخت این هواپیماها 4 میلیارد دلار خواهد بود و نه 5 میلیارد دلار.

انتهای پیام/

توافق نهایی ترامپ و بوئینگ برای ساخت هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این خرید بزرگ پس از آن انجام شد که قزاقستان به منظور ارتقای ناوگان هوایی خود، ۱۱۷ هواپیمای نظامی متعلق به دوران شوروی از جمله رهگیرهای میگ-۳۱، بمب‌افکن‌های جنگنده میگ-۲۷، جنگنده‌های میگ-۲۹ و بمب‌افکن‌های سوخو-۲۴ مربوط به دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به حراج گذاشت.

ارزش قرارداد فروش اعلام‌شده یک میلیارد تنگه قزاقستانی یا ۲.۲۶ میلیون دلار بوده که نرخ میانگین هر هواپیما را تنها به ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار می‌رساند.

هرچند انگیزه ایالات متحده از خرید این تعداد هواپیمای قدیمی و غیرقابل استفاده فاش نشده است با این حال کارشناسان می‌گویند امکان دارد آنها برای استفاده و مصرف در اوکراین، جایی که هواپیماهای مشابه در حال خدمت هستند، خریداری شده باشند.

با توجه به اتکای اوکراین به تسلیحات دوران شوروی، این هواپیماها می‌توانند به عنوان منبع قطعات یدکی یا به صورت استراتژیک به عنوان طعمه در فرودگاه‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی