Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای اهمیت حفظ اطلاعات شخصی و سازمانی در فضای بیکران مجازی گفت: اطلاعات در فضای‌ مجازی اصلی‌ترین موضوع مطرح و کاربردی می‌باشد. عملاً فضای‌مجازی بدون اطلاعات کاربران معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند این در حالیست که متاسفانه گاهی شاهد انتشار اطلاعات خصوصی کاربران فضای مجازی اعم از عکس، فیلم، اطلاعات‌بانکی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در فضای وب و یا برخی شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب می‌باشیم که این امر عموماً به دلیل عدم رعایت اصوال ایمنی از سوی کاربران رخ می‌دهد.

سرهنگ حسین صادقی در راستای حفظ اطلاعات کاربران در فضای وب اظهار کرد: با گسترش فناوری‌های نوین امروزه امورات مهم کاربران اعم از خریدهای اینترنتی، انتقال وجه، انتقال اطلاعات، اشتراک گذاری تصاویر خصوصی و ... از این بستر صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: فضای مجازی در کنار قابلیت‌های فراوان خود تهدید و چالش‌های زیادی نیز برای کاربران به دنبال دارد یکی از مهمترین چالش‌ها حفاظت از اطلاعات و داده‌ها در فضای مجازی می‌باشد که همواره دغدغه کاربران، شرکت‌های امنیتی در حوزه فناوری اطلاعات بوده و می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: حملات سایبری از سوی هکرها در کشورهای مختلف رو به افزایش می‌باشد و گاهی این حملات آسیب‌ها و خسارات جبران ناپذیری را به یک شرکت و یا کاربر وارد می‌نماید. هک شدن حساب‌های شخصی، انتشار اطلاعات مهم و خانوادگی و ... اخباری است که منتشر می‌گردد و این امر اهمیت امنیت اطلاعات در سازمان‌های دولتی، خصوص و کاربران شخصی را می‌رساند شاید بتوان گفت امنیت سایبری با میزان اطلاعات کاربران گره خورده و ارتباط مستقیم دارد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان خاطر نشان کرد: مجرمین سایبری با بهره‌گیری از هر فرصت و ابزاری برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌گیرند. بدافزارها و باج افزارها، نمونه‌هایی از ابزارهای مجرمین سایبری بوده که براساس اهداف و کد‌های نوشته شده به تجهیزات رایانه‌ای کاربر دسترسی پیدا می‌نمایند در این راستا همواره باید کاربران نکات امنیتی را مدنظر قرار دهند از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنند؛ از سیستم عامل‌های بروز استفاده کنند؛ رمزگذاری اطلاعات را انجام دهند؛ از آنتی ویروس‌های معتبر و بروز بهره بگیرند؛ از متخصصین امنیت و شبکه در سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی استفاده گردد؛ از نصب برنامه و یا اپلیکشن‌های آلوده جداً بپرهیزید.

سرهنگ صادقی در پایان افزود: حفظ اطلاعات و دیتا در فضای مجازی همواره به عنوان یک اصل مطرح می‌گردد که نادیده گرفتن آن منتج به سرقت اطلاعات و شکل گیری پرونده قضایی می‌گردد لذا کاربران فضای مجازی همواره اصول امنیتی حفظ اطلاعات در فضای مجازی را مدنظر قرار داده و با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir ضمن ارتقا دانش سایبری خود در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس فوق بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش خود را اعلام نمایند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید