Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمد اله یاری، معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به ۱۷ اسفند ماه سالروز تأسیس کتابخانه های عمومی گفت: طرح کتابخانه‌گردی امسال برای اولین بار روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه، مصادف با شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر کشور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۴۶۷ کتابخانه میزبان مسئولان سراسر کشور از جمله فرمانداران، استانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای شهر و روستا، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ائمه محترم جمعه و جماعت، اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها و گروه‌های مرجع و نخبگان خواهند بود.

اله یاری با اشاره به کتابخانه های مشارکت کننده در طرح کتابخانه گردی به تفکیک هر استان اضافه کرد: در استان های آذربایجان شرقی ۲۳، آذربایجان غربی ۱۷، اردبیل ۱۰، اصفهان ۲۵، البرز ۵، ایلام ۱۰، بوشهر ۱۰، تهران ۲۸، چهارمحال و بختیاری ۱۱، خراسان جنوبی ۱۱، خراسان رضوی ۳۰، خراسان شمالی ۸، خوزستان ۲۷، زنجان ۱۲، سمنان ۹، سیستان و بلوچستان ۲۰، فارس ۳۵، قزوین ۶، قم ۱، کردستان ۱۰، کرمان ۲۴، کرمانشاه ۱۴، کهکیلویه و بویراحمد ۸، گلستان ۱۴، گیلان ۱۹، لرستان ۱۳، مازندران ۲۳، مرکزی ۱۲، هرمزگان ۱۲، همدان ۱۰ و یزد ۱۰ کتابخانه آماده پذیرایی از علاقه مندان خواهند بود و لیست کتابخانه ها به تفکیک هر استان در پایگاه اطلاع رسانی نهاد به آدرس www.iranpl.ir در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه موضوع آسیب های اجتماعی یکی از موضوعات مورد توجه دست اندرکاران و سیاست گذاران است، تأکید کرد: از آنجا که کتابخانه ها در دسترس مردم قرار داشته و خدمات فنی و فرهنگی مختلفی ارائه می دهند و ارتباط کتابداران با مخاطبان منفک از مسائل اجتماعی نیست، کارکرد دیگری هم در یک سال گذشته برای کتابخانه ها تعریف شده و آن کمک به کاهش مسائل در حوزه آسیب های اجتماعی است. به همین دلیل طیف متنوعی از فعالیت های آگاهی بخش و آگاهی افزا برای مواجهه با آسیب های اجتماعی برای کتابخانه طراحی شده که این کارکرد جدید موجب افزایش مراجعه به کتابخانه افزایش شده است.

وی افزود: از آنجا که نهاد کتابخانه ها به عنوان دستگاهی که در حوزه ترویج کتابخوانی نقش پررنگی در تحقق این سند دارد، طرح های مختلفی را پیشنهاد و اجرا و کرده که طرح کتابخانه گردی یکی از آنها است. بعد از تصویب این موضوع در نهاد، به همه استان ها ابلاغ شده و از استانداران، فرمانداران، اعضای شورای های اسلامی شهر و روستا، شهرداران، نمایندگی ولی فقیه در استان ها، مدیران استان ها دعوت شده است تا در کتابخانه ها حاضر شده و با خدمات کتابخانه ای آشنا شوند.

الهیاری اضافه کرد: در این روز همه کسانی که علاقه مند به عضویت در کتابخانه ها باشند، کارت عضویت رایگان کتابخانه را دریافت خواهند کرد. در گذشته عمده خدماتی که به مردم ارائه می کردند، خدمات فنی و محدود به امانت کتاب بود. اما در چند سال گذشته برنامه هایی که به کتاب خوان شدن مردم کمک می کند در نهاد کتابخانه ها موضوعیت پیدا کرده و باعث شده توجه قشر بیشتری از مردم به کتابخانه ها جلب شود که موضوع کتابخانه گردی نیز موجب افزایش توجه بیشتر به کتابخانه های عمومی و خدمات مختلف فرهنگی آنها خواهد بود.

معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور خاطرنشان کرد: در سال های گذشته سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی محدود به برگزاری یک مراسم با حضور کتابداران بود که امسال با طرح کتابخانه گردی، این امکان فراهم شده است تا جامعه کتابخوان و افرادی که در غوغای کارهای روزمره فرصتی برای توجه به کتاب و کتابخوانی ندارند سری هم به کتابخانه بزنند.

502

معاون توسعه محمد اله یاری طرح کتابخانه‌گردی ترویج کتابخوانی میلاد حضرت فاطمه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابوطالب قاسمی گفت: تعیین و ابلاغ سرفصل‌های دوره توان‌افزایی و توانمندسازی بهره‌برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف افزایش توانمندی بهره‌برداران شاغل در واحدهای اقامتگاه‌های بوم‌گردی انجام شد.

وی افزود: عدم برخورداری برخی شاغلان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سطوح عالی تحصیلاتی و نوع خدمت میزبانی در این واحدها که در مواردی به صورت خانوادگی، بومی و محلی انجام می‌شود، ضرورت داشت دوره‌های آموزشی موجود به عنوان یک مطالبه جدی مورد بازنگری قرار گیرد و متناسب با این قشر، دوره‌ای جدید با همکاری و نظارت جامعه تخصصی بوم‌گردی و برخی از اساتید و متخصصین این حوزه بر اساس نظرات مدیران حوزه‌های تخصصی معاونت گردشگری طراحی و ابلاغ شود.

قاسمی با بیان اینکه این موضوع با استقبال گسترده علاقمندان به این حوزه مواجه شده است، افزود: بر اساس ضوابط اجرایی، مؤسسات آموزشی موظف هستند از تاریخ ابلاغ بخشنامه، دوره‌های توانمندسازی متقاضیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی را بر اساس دروس و سرفصل‌های تعیین شده اجرا کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری خاطرنشان کرد: دوره‌های الزامی صرفاً از طریق مؤسسات آموزشی دارای مجوز از این معاونت برگزار و مدرسین هر دوره با معرفی مؤسسات مربوطه در چارچوب دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی صورت می‌گیرد.

به گفته وی صدور گواهینامه دوره‌های تشویقی توسط استان انجام می‌شود و امکان برگزاری دوره‌های تشویقی در رویداد آموزشی جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز وجود دارد.

قاسمی گفت: سرفصل‌های اختصاصی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به مدت ۹۵ ساعت در دو بخش ۵۵ ساعت اصلی و ۴۰ ساعت تشویقی تعریف شده است. بخش اصلی شامل آشنایی با اصول و مفاهیم مهمان‌نوازی، قوانین و مقررات، خدمات ایمنی و پایداری حفظ محیط‌زیست و بخش تشویقی در برگیرنده اطلاعات حرفه‌ای پیشرفته ویژه افرادی با سطح تحصیلات بالاتر که تمایل به افزایش مهارت و آگاهی دارند، است.

کد خبر 6097054 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • فرهنگیان سراسر کشور به سبلان صعود می کنند
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز