Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@23:30:53 GMT

اضطراب، به حافظه کمک مي کند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۸۸۱۰

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ محققان علوم پزشکي در دانشگاه واترلو در کانادا اعلام کردند اضطراب ممکن است به افراد کمک کند خيلي از خاطرات خود را به ياد آورند.
مطالعه محققان بر روي هشتاد دانشجو نشان داد سطوح قابل کنترل اضطراب، به افراد کمک مي کند جزئيات وقايع قبلي را به ياد آورند.
اين مطالعه همچنين نشان داد هنگامي که سطح اضطراب خيلي بالا مي رود يا به قدري پايين مي آيد که به حس هراس نزديک مي شود، ممکن است حافظه دچار تغييراتي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر ميرا فرناندز استاد بخش روان شناسي دانشگاه واترلو مي گويد افرادي که اضطراب بالايي دارند، بايد مراقب باشند.
سطوح معمول اضطراب، به حافظه کمک مي کند ولي هنگامي سطح اضطراب، خيلي بالا رود افراد به نقطه بحراني مي رسند که ممکن است حافظه آنها دچار اختلال شود.
مطالعه اين محققان بر روي 80 دانشجو نشان داد کساني که اضطراب بالايي دارند، حساسيت بالاتري به نفوذ برخي عوامل هيجان زا در حافظه خود نشان مي دهند.
در واقع اين افراد، قادر بودند جزئيات خاطرات قبلي خود را به خاطر آورند.
به گزارش پايگاه خبري يورک الرت در اينترنت، دانشمندان مي گويند اين مطالعه، مسير را براي يافتن راه حل هاي جديدي در به ياد آوردن خاطرات هموار مي کند.
اضطراب احساسي طبيعي در انسان هاست، که هرکسي در شرايطي از زندگي آن را تجربه مي کند.
خيلي از افراد زماني که در کار دچار مشکل شده، قبل از امتحان دادن و يا قبل از گرفتن تصميم هاي حساس عصبي و مضطرب مي شوند.
با اين حال افراد مبتلا به اختلالات اضطراب ترس غيرمنطقي و نگراني بيش از حد نسبت به شرايط روزمره دارند. اين احساسات باعث اختلال در زندگي روزمره شده، بسختي کنترل مي شوند و براي مدت طولاني باقي مي مانند. اضطراب ممکن است از کودکي در افراد ظاهر شده و تا بزرگسالي آنها ادامه يابد.
انواع مختلفي از اختلالات اضطراب وجود داشته که بعضي از آنها اختلال هراس و ترس، اختلال وسواس جبري، اختلال تنش‌زاي پس از رويداد، اختلال اضطراب اجتماعي، فوبيا و اختلال اضطراب فراگير يا منتشر مي باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رازهای داشتن مغزی قوی: 3 تکنیک ساده که زندگی شما را متحول می‌کنند (فیلم)

دیگر خبرها

  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)
  • بهترین صندلی در هواپیما برای مسافرانی که از پرواز می‌ترسند
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب