Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ الکساندر ياکوونکو سفير روسيه در انگليس در مصاحبه با شبکه تلويزيوني راشا تودي گفت:به تمام تلاش خود براي آزادي سوريه از دست تروريست ها ادامه خواهيم داد.
ياکوونکو در پاسخ به اين سوال مجري شبکه که پرسيد: در ديدار با همتايان خود در انگليس چه مواردي مطرح شد،گفت موضوعي که مطرح شد اجرايي شدن قطعنامه شماره دو هزار و چهارصد و يک شوراي امنيت سازمان ملل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما البته بايد بگوييم که بيانيه بوريس جانسون وزير خارجه انگليس ما را نااميد کرد.او در بيانيه ديروز خود روسيه را به خاطر وضعيت انساني درسوريه سرزنش کرد.
وي افزود:مسئله کليدي به وضعيت ميداني در سوريه مربوط مي شود.قطعنامه تصويب شده است و موضوعي که باقي مانده است به اجرايي شدن آن مربوط مي شود.اگر شما نگاهي به غوطه شرقي داشته باشيد ما شاهد هفتاد حمله از اين منطقه به دمشق بوده ايم که در اين حملات سي نفر کشته و دويست نفر هم زخمي شدند.
سفير روسيه در ادامه گفت:سازمان ملل منتظر است که کمک هاي امدادي را به غوطه شرقي بفرستد.اما بايد ببينيم که اين کمک ها چگونه بايد به آنجا برسند.همانطور که مي دانيد مسيرها مملو از مين هستند.تروريست ها از غيرنظاميان به عنوان سپرهاي انساني استفاده مي کنند و اجازه خروج آنها را نمي دهند.روسيه و دولت سوريه تلاش مي کنند که مسيرهايي امن بين غوطه شرقي و دمشق ايجاد کنند. ما در ديدار با انگليسي ها تلاش کرديم که بدانيم که آنها چه اقداماتي در عمل براي حمايت از اين قطعنامه مي توانند ،انجام دهند و چه پيام هايي مي توانند به شبه نظاميان برسانند.
ياکوونکو گفت:من بايد به شما بگويم که اين يک گفتگوي عمل گرايانه بود. ما در ديدار با انگليسي ها درباره مسائلي کليدي گفتگو کرديم.اين نخستين ديدار مقامات ارشد روسيه و انگليس و از زمان ديدار ماه دسامبر بوريس جانسون وزير خارجه انگليس و سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه در سال گذشته بود.به نظرم هم اکنون زمان تعامل نزديک فرارسيده است.من خوشحالم که در اين ديدار نماينده ويژه سوريه در وزارت خارجه انگليس حضور داشت.ما تصميم گرفتيم که به گفتگوهاي عمل گرايانه خود ادامه دهيم.آنها پيام ما را شنيدند و پيام ما اين بود که آنچه که مهم است اين است که آنها اقدامي عملي انجام دهند زيرا بدون وجود راه حلي ميداني نمي توان به آتش بس درست دست پيدا کرد.ما به آنها اعلام کرديم که نگران وضعيت موجود در رقه هستيم.ما هيچ دسترسي به رقه نداريم.سازمان ملل بايد تيمي را به آنجا بفرستد تا ارزيابي لازم را براي ارائه کمک هاي بشردوستانه انجام دهد.
وي در پايان گفت:امروز سرگئي لاوروف در ديدار با همتاي فرانسوي خود در مسکو اعلام کرد که ما بايد کميته اي بشردوستانه از سازمان ملل را براي ارزيابي وضعيت موجود در رقه و شهر التنف اعزام کنيم.ما همچنين بايد به درعا و ديگر مناطق هم دسترسي داشته باشيم.من بايد بگويم که گفتگوهاي مفيدي داشتيم.ما انتظار نداريم که در برخي بيانيه ها روسيه مقصر وضعيت انساني در سوريه نشان داده شود.ما تمام تلاش خود را براي آزادي سوريه از دست تروريست ها انجام خواهيم داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد

علی اکبر صالحی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران در حاشیه اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای دیدار کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • روبن آموریم: در اسپورتینگ لیسبون می‌مانم؛ می‌خواهیم برای کسب سومین قهرمانی تلاش کنیم
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • نکونام: می دانیم کجای کار هستیم و چه می خواهیم
  • نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه