Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@11:32:04 GMT

قیمت‌های نفت افت کرد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۹۱۹۶

قیمت‌های نفت افت کرد

در پایان معاملات روز سه‌شنبه درحالی که پیش‌بینی می‌شد میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا بالا رفته است، قیمت‌های نفت افت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در پایان معاملات روز سه‌شنبه درحالی که پیش‌بینی می‌شد میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا بالا رفته است، قیمت‌های نفت افت کرد. هرچند اعتماد سرمایه‌گذاران به توانایی اوپک برای محدود نگاه داشتن تولید نفت، باعث شد قیمت‌ها زیاد پایین نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت برنت ۶ سنت کاهش یافت و در ساعت ۲۱:۱۰ به وقت تهران به ۶۷.۴۴ دلار برای هر بشکه رسید. قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱۲ سنت افت کرد و به ۶۳.۷۹ دلار برای هر بشکه رسید.

در اواخر روز سه‌شنبه به وقت آمریکا، موسسه سوخت آمریکا، ای‌پی‌آی، داده‌های خود در مورد میزان ذخایر نفت خام انبارهای آمریکا را اعلام خواهد کرد. طبق پیش‌بینی اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، در هفته‌ای که گذشت ذخایر آمریکا ۲.۷ میلیون بشکه افزایش یافته است.

در ۱۲ ماه گذشته ذخایر انبارهای نفت آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه، یا یک چهارم، کاهش یافتند و به پایین‌ترین میزان ۳ ساله خود رسیدند.  اما معمولا در ۳ ماه اول سال میزان ذخایر بالا می‌رود.

از سوی دیگر فتح بیرول، رییس سازمان بین‌المللی انرژی، روز سه‌شنبه گفت که تا سال ۲۰۱۹ آمریکا از روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان پیشی می‌گیرد.

او به رویترز گفت: رشد تولید نفت شیل آمریکا بسیار قدرتمند است و از سرعت بالایی برخوردار است. ایالات متحده خیلی زود به تولیدکننده شماره ۱ جهان تبدیل می‌شود.

طبق اعلام داده‌های دولتی روز پنج‌شنبه، تولید آمریکا روزانه ۱۰.۲۷ میلیون بشکه است که از آخرین سطح تولید اعلام شده عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده جهان، بالاتر است و تنها اندکی با تولید روسیه فاصله دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

امتداد - هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در معاملات امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۱هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۵۷ تومان است.

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به نشانی www.ice.ir مراجعه کنید.


 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • قیمت نفت نزولی شد