Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-01@05:27:13 GMT

مرگ جنجالی پسر جوان در لردگان پس از تزریق آمپول

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۹۳۳۳

انتشار خبر مرگ جنجالی پسر ۲۸ ساله اهل «آلونی» از توابع شهرستان لردگان که بر اثر تزریق آمپول جان باخته است، رئیس بیمارستان را به واکنش واداشت.

به گزارش شریان نیوز،عبدالرسول لایقی، رئیس بیمارستان شهدای لردگان استان چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: جوانی به نام پوریا رستمی، حدود یک ماه پیش درحالت مرگ مغزی در بیمارستان لردگان پذیرش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بررسی‌های تخصصی مشخص شد این بیمار که از درد گوش رنج می‌برده با تهیه آمپول «آرتان» که فقط در مراکز دولتی و آن هم در اتاق عمل برای انجام بیهوشی استفاده می‌شود، به درمانگاه آلونی مراجعه و با اصرار خواستار تزریق آمپول شده است.

درحالی که مسئول تزریقات ابتدا از تزریق این آمپول امتناع کرده بود، اما وقتی با اصرار‌های بیمار روبه‌رو شد در نهایت تزریق را انجام داد، اما بلافاصله پس از این تزریق پسر جوان دچار ایست تنفسی شد و به کما رفت، زمانی که بیمار درحالت مرگ مغزی در بیمارستان پذیرش شد با همه امکانات و تجهیزات موجود تلاش‌های بسیاری برای احیای او انجام گرفت، اما تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و در نهایت فوت کرد. اینکه بیمار چگونه به این آمپول دست پیدا کرده ونیز روند مرگش در دست بررسی قرار دارد، بی‌شک پس از بررسی‌های تکمیلی می‌توان ابعاد مختلف این اتفاق ناگوار را مشخص کرد.

این اظهارات در حالی بیان شده که خانواده پسر جوان مدعی هستند درمانگاه آلونی تزریق را بدرستی انجام نداده و همین امر باعث مرگ بیمار شده است.

خواهر پسر جوان که در زمان تزریق آمپول حضور داشته گفت: «این آمپول از سوی پزشک درمانگاه آلونی به صورت شفاهی تأیید شده (آمپول بدون نسخه پزشک بوده است) و درحالی که مسئول تزریقات باید با کپسول هوا این آمپول را تزریق می‌کرد، اما به‌خاطر بی‌اطلاعی، چنین اقدامی را انجام نداده و همین امر منجر به فوت برادرم شد. مسئول تزریقات درحالی که اطلاع و دانش کافی در خصوص تزریق آمپول نداشته نباید عمل تزریق را انجام می‌داد.»

پس ازاعلام مرگ پسرجوان، شایعاتی از قبیل: تزریق اشتباهی آمپول و حساسیت بیمار به آن نیز در منطقه منتشر شده است. همچنین در پیگیری‌ها مشخص شد که بخش تزریقات درمانگاه آلونی زیرنظر بخش خصوصی است.

 

منبع:فردا

برچسب هابیمارستانمرگ مغزیتزریقمرگآمپولاشتباهبیمار مطالب مرتبط اینم بیمارستان گوسفندی!
وضو گرفتن متفاوت بیمار آلزایمری در بیمارستان +فیلم
آسانسور دستی؛ ۸۹ سال پیش
خارج کردن تومور 13 کیلویی از شکم یک بیمار
ماجرای جابجایی نوزادان در بیمارستان میناب

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شب گذشته پیکر خون‌آلود جوانی حدود ۳۷ ساله به بیمارستان طالقانی مشهد انتقال یافت که هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود، اما معاینات اولیه پزشکان نشان داد که جوان مذکور علائم حیاتی ندارد و بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان باخته است.

بیشتر بخوانید: ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر

کادر درمانی بلافاصله ماجرا را به عوامل انتظامی مستقر در بیمارستان اطلاع دادند و لحظاتی بعد قاضی ویژه قتل عمد مشهد در جریان جنایت مسلحانه قرار گرفت. با توجه به اهمیت موضوع، قاضی دکتر صادق صفری که احتمال می‌داد انتقال‌دهندگان مجروح به مرکز درمانی نقشی در وقوع حادثه داشته باشند، بی‌درنگ دستور بازداشت افراد مظنون را تلفنی صادر کرد و سپس برای انجام تحقیقات میدانی عازم بیمارستان شد.

دقایقی بعد، با حضور قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب در مرکز درمانی، مشخص شد ضارب برادر مقتول و جوان ۳۱ ساله‌ای است که مجروح را به مرکز درمانی رسانده بود و قبل از آنکه در جریان مرگ برادر بزرگ‌ترش قرار گیرد، با دستور تلفنی مقام قضایی توسط نیروهای کلانتری قاسم‌آباد بازداشت شده بود.

طولی نکشید که با کشف ده‌ها میلیارد چک خون‌آلود در جیب مقتول، بررسی‌های تخصصی آغاز و سلاح ضارب نیز کشف شد.

در همین حال شب گذشته قاضی دکتر صفری با تایید دستگیری ضارب مسلح در مرکز درمانی گفت: بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.

وی افزود: تحقیقات پلیسی توسط گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ محمد مرادی (افسر پرونده) ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228982 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان