Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، طرح روستاتعاون از مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود، اجرای طرح‌هایی با میزان اشتغالزایی بالا و زمان کوتاه بازدهی، اشتغال پایدار و توانمند کردن مناطق روستایی از اهداف مهم این طرح است.
در کشور بیش از 92 هزار تعاونی فعال وجود دارد که سهم استان سمنان در تشکیل تعاونی‌ها 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد است.
اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز چهارشنبه درباره روند اجرای این طرح و چگونگی پرداخت تسهیلات در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در استان سمنان طی دو سال 35 روستا هدف‌گذاری شده که در سال اول هدف‌گذاری شامل 17 روستا بوده است.
وی افزود: اکنون در قالب بحث توسعه و اشتغال مناطق روستایی و عشایری سود تسهیلات برای سرمایه‌گذاری 6 درصد و برای سرمایه در گردش در شهرهای زیر 10 هزار نفر و نواحی صنعتی روستایی 10 درصد است.
غنیان با بیان اینکه این تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال پایدار و به افراد توانمند ارایه می‌شود، اضافه کرد: کمیته فنی کارشناسی قوی در این ارتباط تشکیل شده که با شناخت کلیه فعالیت‌های اقتصادی موجود در مناطق روستایی طرح‌هایی را تایید می‌کنند تا منجر به اشتغال و توسعه پایدار شود.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: کل تسهیلات ابلاغی در مرحله اول 9 هزار و 240 میلیارد ریال بوده و مرحله دوم نیز در حال ابلاغ است که رقم آن نیز مشابه مرحله اول است .
وی، به یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح برای راه اندازی فعالیت 2 سال فرصت اجرا، یک سال تنفس و 6 سال نیز برای بازپرداخت در نظر گرفته شد و تسهیلات 6 درصدی به مدت 9 سال زمان بازپرداخت دارد.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: در طرح اشتغال فراگیر و روستایی، اولویت پرداخت تسهیلات با رسته فعالیت‌هایی است که هدف آنان توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار است.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان بیش از یک هزار و 100 تعاونی در بخش‌های مختلف فعالیت دارد، بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می‌کنند.
م ع /6103
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اقدامی جهادی و در راستای تداوم ارائه خدمات به مناطق محروم و دور افتاده، با اجرای خط انتقال جدید و اصلاح شبکه داخلی روستای دره دول بخش ماژین شهرستان دره شهر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

وی افزود: برای آبرسانی به این روستا خط انتقالی بطول ۳۵۰۰ متر، لوله سایز ۶۳ اجرا و همچنین شبکه داخلی روستا بطول ۵۰۰ با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شرکت اجرا گردید.

وی اظهار داشت: همچنین یک باب مخزن ۵۰ مترمکعبی توسط بسیج سازندگی و با همکاری فرمانداری با هزینه بالغ ۱۷۰ میلیون تومان احداث گردید.

مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه این پروژه در یک مسیر بسیار سخت و صعب العبور با کمک بخشداری، دهیاری و نیروهای مردمی اجرا گردید، تصریح کرد: خدمت بی منت افتخار ماست که موجب رضایتمندی مردم شد.

کد خبر 6096787

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند