Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه آسیب شناسی پیرامون طلاق از موضوعات مهمی است که پژوهشگران باید به آن توجه کنند، گفت: باید به اعضای هیاتعلمی دانشگاه کمک کنیم و راهکاری برای کاهش طلاق پیدا کنیم. ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مرضیه فرشاد در همایش همایش ازدواج، طلاق و جامعه سالم در تالار شیخ بهایی شاهین شهر با اشاره به حضور جوانان در این همایش اظهار داشت: در برخی از برنامه‌ها مخاطب اصلی وجود ندارد اما در این برنامه همه جوانان مخاطبان اصلی برنامه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طلاق و کاهش ازدواج جزء موضوعات نگران کننده هستند، افزود: مراجعه در ثبت احوال و مقایسه در ابتدای سال 1396 کاهش خام طلاق را نشان می‌دهد و همه احساس می‌کنیم که اتفاقات خوبی در حال وقوع است؛ اما می‌بینیم که عملأ حالت مقایسه‌ای در 1395 نشان می‌دهد که این موضوع 2 بعد دارد و اگر ازدواجی اتفاق نیفتد طبیعتأ طلاقی هم اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری برای رسیدگی به 5 آسیب اجتماعی تاکید شده که طلاق یکی از آنها است.

وی با بیان اینکه استحکام خانواده در تمام مراحل از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: زوجیت بر فردیت ارجح است و این موضوعی است که به فراموشی سپرده شده است.

فرشاد گفت: جوانان در یک رفاه نسبی و فردی استنباطشان این است که چرا من ازدواج کنم من که کار دارم، از احترام و پایگاه اجتماعی هم برخوردارم اما این استنباط کاملأ اشتباه است و پژوهشگران باید به این موضوع توجه کنند.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی درباره طلاق از موضوعات مهمی است که پژوهشگران باید به آن توجه کنند، اظهار داشت: باید به اعضای هیات علمی دانشگاه کمک کنیم تا راهکاری برای کاهش طلاق پیدا کنیم، چراکه در این میان فرزندان آسیب پذیرترین افراد هستند.

مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: گاهی بین فرزندان هم جدایی به وجود می‌آید و بیش از 90 درصد فرزندانی که در خانه‌های سلامت هستند حاصل عدم مهارت ارتباطی هستند.

تشریفات و تجملات یکی از علت‌های اصلی تاخیر در ازدواج است

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام گرجی، کارشناس خانواده با بیان اینکه تشریفات و تجملات یکی از علت‌های اصلی تاخیر در ازدواج است، بیان کرد: شخصیت انسان‌ها به مدل ماشین و چیدمان خانه نیست.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: حضرت زهرا(س) مانند خورشیدی در خانه می‌درخشید و این نشان می‌دهد که ارزش زن در خانواده تا چه حد ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه سونامی طلاق در سراسر دنیا وجود دارد، گفت: در سفری که به آلمان داشتم از پژوهشگری درباره تعداد طلاق‌ها در آنجا پرسیدم و او گفت که از هر 10 ازدواج 4 تا 6 مورد به طلاق منجر می‌شود.

در ادامه این همایش فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: در این همایش باید موانع پیش روی ازدواج و کاهش طلاق مورد بررسی قرار گیرد.

علیرضا بصیری افزود: برای اصلاح جامعه باید فرهنگ مردم در موضوعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر موضوع اشتغال، دلایل دیگری بر تاخیر در ازدواج موثر است که باید پژوهشگران و محققان به آن توجه کنند، اظهار داشت: گاهی ارائه آمار غلط در رابطه با طلاق سبب تشویش اذهان می‌شود در صورتی که با ارائه آمار درست می‌توانیم راهکاری برای پیشگیری از این معضل پیدا کنیم.

توجه به الگوهای اجتماعی خاص در دانشگاه

در ادامه این همایش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر گفت: این دانشگاه با توجه به رشته‌های متفاوت و راه‌اندازی هسته‌های پژوهشی و مشاوره عمومی در حال تاسیس، سعی دارد به برنامه‌ها و همایش‌های متفاوت با زندگی اجتماعی و الگوهای اجتماعی توجه خاص کند تا رسالت‌های متعالی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و پژوهش‌های دانش بنیان زمینه‌ساز عرصه‌های علمی والاتر شود.

مسعود نصری بیان کرد: تعداد مقالات رسیده 62 مقاله بوده که 45 مقاله به صورت شفاهی و پوستری انتخاب شده است و برگزاری یگ کارگاه آموزشی از جمله ارائه‌های جنبی این همایش است.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار طلاق در کردستان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان از کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در سال گذشته در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهادر اسدی پیش‌ از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کاهش 2 درصدی آمار طلاق در سال گذشته در کردستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس اعلام آمار سازمان ثبت احوال از 5310 مورد طلاق سال 1401 در استان به 5205 مورد در سال 1402 کاهش یافته است. 

وی افزود: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.  

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، گفت: خوشبختانه با افتتاح 17 مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش 2 درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.  

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد. 

اسدی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضایی این استان خبر داد و عنوان کرد: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.    

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد و بیان کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.  

معاون دادگستری استان کردستان، بیان کرد: امیدواریم با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان