Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این مراسم ضمن تبریک روز مهندس گفت: کشور ایران سومین کشور دنیا به لحاظ تعداد فارغ التحصیل رشته مهندسی است ولیکن به عنوان دغدغه در چند سال آینده وضعیت اینچنین نخواهد بود.

وی افزود: مهندسان جامعه را به سمت رشد و تعالی هدایت می کنند و این نگرانی وجود دارد که  با گرایش دانش آموزان به سمت رشته تجربی در آینده  با خلاء وجود مهندسین در جامعه مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در آموزش و پرورش طرح توسعه متوازن و هدایت تحصیلی برای برقراری توازن بین رشته های تحصیلی به اجرا در آمده است ولیکن هنوز گرایش به سمت رشته ریاضی و رشته های فنی کم است و در واقع توسعه رشته ها  هنوز نامتوازن است.

حسینی، دوره آموزش ابتدایی و متوسطه اول را دوره تقاضا محور دانست و اظهار داشت: دوره متوسطه دوم دوره آموزش پایه است و دوره دانشگاه نیز دوره آموزش تخصصی است.

وی افزود: در دوره آموزش پایه و دوره آموزش تخصصی علاوه بر استعداد و انگیزه انسانها، نیاز جامعه برای رشته ها نیز باید لحاظ شود ولیکن این امر در متوسطه و دانشگاه لحاظ نمی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در متوسطه دوم بدلیل مسائل مختلف گرایش به سمت رشته تجربی زیاد شده است و اگر برای این امر چاره اندیشی نشود در آینده هرم نیروی کار جامعه دچار آسیب خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: افلاطون در مدینه فاضله خود می‌گوید "من آرزو دارم که فرمانروای مطلق العنان جهان شوم و قدرت داشته باشم همه مردم جهان را در نقطه ای گرد آورم و به آنان بگویم هر چه دارید را در پای تعلیم و تربیت بریزید زیرا  ساختن جامعه از طریق تعلیم و تربیت و نظام آموزشی میسر است

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت

خبرنگار تسنیم در استان چهارمحال و بختیاری به پای صحبت معلم نمونه کشوری می‌نشیند، معلمی که دانش‌آموزان را مانند فرزندان خود دوست دارد و شور و شوق عجیبی برای تعلیم و تربیت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، معلمان مظهر شکوفایی و  تجلی‌گر اسرار نهفته در قعر ناشناخته‌های جهان هستی می‌باشند، عاشقانی که با وجود مشقت و سختی بسیار، از آسودگی به آسانی می‌گذرند.

اما گذر ازمشقت و سختی حاکم در راه رسیدن به مقام بزرگ آموزگاری برایشان دشوار است چرا که علم آموزی همان رسالت انبیا و پیغمبران الهی است.

معلم پیش از اینکه یک معلم باشد دانش آموزِ آموزگاری از جنس محبت بوده است، آموزگاری که تقدس حرفه دبیری را در جای جای ذهن دانش آموز خویش حک کرده است و این تقدس ماندگار در ذهن دانش آموز است که او را  در مسیر معلمی و آموزگار شدن قرار داده است.

پای گفت گو با معلمی می‌نشینیم که بیست و چهار سال از عمر گرانقدر خویش را به آموزگاری وتدریس در مدرسه عشق و ارادت مشغول بوده است.

جعفر عالی‌پور، دبیر استان چهارمحال وبختیاری است که به عنوان معلم نمونه استان انتخاب و پس از آن نیز به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد، فردی که  به دنبال علاقه خویش در حوزه آموزگاری به حرفه شریف معلمی پا گذاشت وهم‌اکنون به علم آموزی در مدرسه خیام، تیزهوشان و فرهنگیان شهرکرد مشغول  است.

شور و اشتیاق عجیب معلم نمونه استان برای تدریس

خبرنگار تسنیم پای گفت‌وگو با این معلمنمونه می‌نشیند، واژه‌ها و کلمات از زبان معلم نمونه چهارمحال وبختیاری با شور و اشتیاق عجیبی بیان می‌شوند و کلمات جاری از زبانش  بیانگر عشق وعلاقه او در حرفه  معلمی است.

فهم و یادگیری دانش‌آموزان از هر چیز دیگر برایش مهم‌تر و در اولویت است و برای یادگیری موثر دانش آموزان خویش، در حین تدریس از روش‌های نوین یادگیری همچون کاوشگری استفاده می‌کند و با  بهره‌گیری از انیمیشن‌های آموزشی، دروس تحصیلی را با زاویه و دید بهتری به نمایش می‌گذارد و موجبات آموزش بهتر و یادگیری بیشتر دانش آموزان را فراهم می‌آورد.

عالی‌پور با تاکید بر نقش معلمان در جامعه و تاثیر بسیار آموزگاران در تربیت دانش آموزان و آینده سازان کشور  عنوان کرد: معلمان نه تنها دانش و مهارت‌های آموزشی را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه ارزش‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی را نیز به آن‌ها آموزش می‌دهند که تأثیر بسیار زیادی بر جامعه دارد.

دانش‌آموزان را مثل فرزندان خود دوست دارم

وی ادامه داد: معلمان با تأثیرگذاری در دیدگاه‌های دانش آموزان و هدایت درست آن‌ها می‌توانند به رشد بهتر جامعه کمک کنند. معلمان با آموزش ارزش‌های اجتماعی، تفکر انتقادی و همدلی،  می‌توانند به ایجاد یک جامعه پویا و پیشرو کمک کنند و نقش مهمی در ترویج دانش و فرهنگ  ایفا کنند.

معلم نمونه استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: آموزگاران با ارائه مطالب و درس‌های متنوع، دانش‌آموزان را به دنیای پیرامون خود آشنا می‌کنند و علاقه آن‌ها را به یادگیری و تحقیقات عمیق‌تر تقویت می‌کنند و نقشی بزرگ در شکل‌دهی به روابط اجتماعی دانش‌آموزان دارند.

وی دانش آموزان خود را ارزشمند و عزیز و موفقیت آنان را دلیلی برای خوشحالی خود دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانم همچون فرزندان خودم هستند و مانند فرزندان خود آن‌ها دوست دارم و از موفقیت آن‌ها بسیار خوشحال می‌شوم.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • ادعای معاون آموزش و پرورش درباره شیطنت مافیای کنکور
  • دولت سیزدهم همیشه در کنار آموزش و پرورش بوده است
  • احداث بیش از ۲ هزار کلاس درس با همراهی خیران در اردبیل
  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش