Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-29@02:31:55 GMT

به ۶ دلیل بیش از اندازه عرق می‌کنید

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۰۰۰۱

اگر در محیطی با دمای عادی و متوسط حضور دارید، اما همچنان به شدت عرق می‌کنید ممکن است افت قند خون مقصر اصلی این شرایط باشد. تعریق می‌تواند نشانه‌ای از افت قند خون خفیف، زمانی که قند خون به زیر ۷۰ میلی گرم در هر دسی لیتر رسیده است، باشد.به گزارش بلاغ، تعریق می‌تواند در برخی موارد از مشکلات خاص بهداشتی حکایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از بیتوته اینکه میزان تعرق بدن تان تا چه اندازه‌ای است، اگرچه به عواملی، چون میزان فعالیت و سوخت و ساز بدن مرتبط است، با این حال می‌تواند در مورد وضعیت سلامتی پیام‌هایی را داشته باشد:

افت قند خون:

اگر در محیطی با دمای عادی و متوسط حضور دارید، اما همچنان به شدت عرق می‌کنید ممکن است افت قند خون مقصر اصلی این شرایط باشد. تعریق می‌تواند نشانه‌ای از افت قند خون خفیف، زمانی که قند خون به زیر ۷۰ میلی گرم در هر دسی لیتر رسیده است، باشد. هنگامی که قند خون افت می‌کند، تعریق بیشتر مواقع در پشت گردن و خط مو صورت می‌گیرد. به این شرایط هنگام شب باید توجه داشته باشید، زیرا فرد ممکن است در خواب به شدت عرق کند و متوجه آن نباشد که این شرایط به نام هیپوگلیسمی شبانه نیز شناخته می‌شود.

نیاز به سدیم بیشتر:

اینکه عرق مقادیری نمک را در خود دارد سبب می‌شود که ما با از دست دادن آن به سدیم بیشتری احتیاج داشته باشیم. در مواقعی که عرق کردن سبب ایجاد سوزش چشم ها، خراشیدگی‌ها یا زخم‌های موجود بر روی سطح پوست شود، احساس بدی را روی پوست بدن تان به وجود آورد و یا لکه‌های سفیدی را روی لباس تان باقی گذارد، این درست زمانی است که شما به مصرف بیشتر سدیم احتیاج دارید.

بارداری یا یائسگی:

هورمون‌های ترشح شده در طی بارداری و افزایش سوخت و ساز بدن می‌تواند باعث تحریک غدد عرق و افزایش تعریق می‌گردد. در طی یائسگی نیز، ترشح کم هورمون استروژن بر هیپوتالاموس و دمای بدن اثر می‌گذارد و باعث گرگرفتگی زنان یائسه می‌شود. برای دفع گرمای اضافی، رگ‌های خونی در پوست گشاد می‌شوند و غدد عرق را وادار به فعالیت می‌کنند. با این کار احساس برافروختگی کم می‌شود.

استرس:

استرس، عصبانیت و خجالت می‌تواند دلیلی برای عرق کردن باشد. فشار روحی باعث فعالیت غدد عرق در کف دست‌ها و پا‌ها می‌شود. به این دلیل است که هنگام عصبی بودن، دست‌ها می‌لرزند.

مبارزه با یک بیماری:

زمانی که بیمار می‌شوید یا در شرف ابتلا به یک بیماری هستید، بدن برای مبارزه با عفونت‌هایی که بدان راه یافته، شروع به مبارزه می‌کند که یکی از نتایج این مبارزه تعریق است. البته در این زمان عرق ممکن است بوی بدتری نسبت به حالت معمول آن داشته باشد. در نتیجه زمانی که بیش از اندازه و با بوی متفاوتی عرق می‌کنید این امکان وجود دارد که در حال ابتلا به یک بیماری واگیر دار باشید.

عوارض جانبی برخی داروها:

تعریق یکی از عوارض جانبی دارو‌ها است، از جمله: دارو‌های ضد افسردگی، دارو‌های غیراستروئیدی ضد التهاب، دارو‌های فشار خون، دارو‌های سرطان و برخی دارو‌های دیابت.

کد مطلب: 352301  

تحقق شعار «غذای سالم، زندگی سالم» با تولید محصولات ارگانیک/ رونق کشاورزی بدون کود شیمیایی

رودخانه‌ها، شریان حیاتی توسعه پایدار شهری در مازندران/یک دست صدا ندارد!

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

جویبار خشک می‌شود/ کشاورزان جویباری سال زراعی سختی را در پیش دارند

سیمرغ هرگز مادر خود را فراموش نمی‌کند

وتو شدن دستور حسین‌زادگان در روابط عمومی استانداری مازندران

    ۱۴ روش افزایش متابولیسم به ۶ دلیل بیش از اندازه عرق می‌کنید زنگ جدایی و خطر طلاق در گلوگاه را جدی بگیریم افسردگی بلندمدت به ساختار مغز آسیب می رساند تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز چهارشنبه، 9 اسفند جزئیات4خبر ویژه امروز چهارشنبه نهم اسفندماه 1396 مونسان استعفای نامور مطلق را پذیرفت آزادراه تهران - شمال بعداز 17 سال کِی بهره‌برداری می‌شود؟ عدم ابلاغ طرح ترافیک ۹۷ به فرمانداری انتقال پیکرهای هواپیمای یاسوج به چه زمانی موکول شد؟ زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر آذربایجان را لرزاند کشف جسد مرد ۴۵ ساله در کانال پمپاژ آب هفت‌تپه شوش مهار حریق در کارگاه ساختمانی «ایران‌مال» در حوالی چیتگر سوءاستفاده جنسی در قبال اعطای غذا آخرین وضعیت پرونده پلاسکو تشریح شد واکنش رییس‌ پلیس تهران به برخورد یک مامور با دختر کشف‌حجاب‌ کرده خبر خوش برای مسافران شمال کنترل داروخانه‌های هلال‌احمر آنلاین می‌شود قطع دست یک دانش آموز در اثر انفجار نارنجک دستی اخراج ۱۰ هزار نیرو از بهشت فقط با یک دستور  

حاشیه‌های یک انتصاب سیاسی در مازندران

وجدان داشته باشید، حزب‌اللهی‌ها خون بدهند و شما پز؟!

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

سلمان چرا عزیز محمد (ص) شد؟

فیلبند روستایی زیبا بر فراز ابر‌ها

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

بهترین روغن‌های گیاهی برای درمان تبخال

ساماندهی70 هزار خادمیار آستان قدس رضوی برای خدمت به محرومین و مستضعفان

برترین روش برای از بین بردن سوسک کابینت

۱۰ اشتباهی که بدخوابتان می‌کند

 

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ساعت گلکسی واچ 7 قادر خواهد بود سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌های منتشر شده در مورد ساعت‌های گلکسی واچ ۷ نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدیدی در زمینه ردیابی سلامتی ارائه خواهد کرد؛ برای نمونه، انتظار می‌رود که سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند، این قابلیت به افراد مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که درگیر دیابت نیستند کمک می‌کند که سبک زندگی سالمی را دنبال کنند.

اندازه‌گیری سطح قند خون با استفاده از ساعت هوشمند به روش غیرتهاجمی است و نیاز به سوراخ کردن پوست و استخراج خون نیست، بنابراین افراد می‌توانند آسان‌تر سطح قند خون خود را اندازه‌گیری کنند، به طور کلی انتظار می‌رود که اغلب گجت‌های پوشیدنی در آینده از این قابلیت پشتیبانی کنند.

شرکت سامسونگ هنوز به قابلیت اندازه‌گیری سطح قند خون توسط گلکسی واچ ۷ اشاره نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که به حسگر اندازه‌گیری قند خون مجهز شود، البته هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم نظارت بر قند خون فاش نشده است؛ انتظار می‌رود که ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ در تاریخ هفتم جولای همراه با گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ عرضه شود.

ممکن است ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ به تراشه جدید Exynos W940 عرضه شود که ۵۰ درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود است و تا ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد.

کد خبر 748222

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر