Web Analytics Made Easy - Statcounter

بادام که منبع چربی‌های سالم، پروتئین و مواد مغذی است، تاثیرات زیادی بر روی سلامت پوست می‌گذارد. بادام سرشار از منیزیم ضد استرس است که به شل شدن عضلات، آرامش سیستم عصبی و محافظت از سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.به گزارش بلاغ، تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین اصول سالم ماندن جسمی و روحی است. در این مقاله به نقل از سیمرغ ۷ غذا که هر متخصص تغذیه خوردن آن را سفارش می‌کند معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ۷ غذا را متخصصین تغذیه در یخچال خود دارند


خرید میوه ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. من یک متخصص تغذیه هستم و همیشه در مورد مواردی که در لیست خرید من وجود دارد سوالاتی پرسیده می‌شود. بخشی از کار من این است که به مراجعین خود در خرید مواد غذایی کمک کنم تا یک رژیم غذایی سالم داشته باشند. در ادامه مواد غذایی را معرفی می‌کنم که بهتر است حتما در یخچال خود داشته باشید.

۱. اسفناج


این سبزی مغذی و دارای برگ سبز سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی و فیبر زیادی است – از جمله کاروتنوئید‌ها و فلاونوئید‌ها که از بدن در مقابل آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافطت می‌کنند. فیبر با افزایش احساس سیری به تنظیم وزن کمک می‌کند.

به علاوه اسفناج یکی از غذا‌های مربوط به زیبایی است. اسفناج حاوی مقدار زیادی ویتامین C. است که برای تولید کلاژن نیاز است و همچنین ویتامین A. که به جوانی پوست و تقویت مو‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این دو ویتامین ضروری اسفناج دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگری است که عبارتند از:

ویتامین K. که برای داشتن استخوان‌های سالم و سلامت دستگاه گوارش ضروری است

• منیزیم که برای واکنش‌های شیمیایی در بدن ضروری است

• حاوی آهن غیر هِم non-heme است

آهن غیر هِم آهنی است که زمانی که با غذا‌های حاوی ویتامین C. ترکیب می‌شود، جذب آن بهبود پیدا می‌کند؛ بنابراین دفعه بعد که اسفناج پخته می‌خورید، بهتر است کمی آب لیمو در آن بچکانید تا جذب آهن آن بهبود پیدا کند.

۲. آووکادو

همه چربی‌ها مثل هم نیستند. آووکادو سرشار از چربی‌های غیر اشباع تکی است که به بهبود سلامت مغز و قلب کمک می‌کند. این چربی‌های مفید همراه با فیبر بالایی که در آووکادو وجود دارد، به کاهش کلسترول بد خون LDL کمک کرده، سطح قند خون را تثبیت می‌کند و به مدیریت وزن کمک می‌کند. به خاطر وجود مقدار زیاد ویتامین K، C، E. و A. و انواع ویتامین‌های B. و پتاسیم، در آووکادو خوردن این میوه به طور منظم به بهبود سلامت پوست، عملکرد سیستم ایمنی و تعادل هورمون‌های تولید مثل کمک می‌کند.

توصیه می‌شود آووکادو را در رژیم غذایی خود قرار دهید، به ویژه اگر سعی دارید تعادل هورمونی داشته باشید یا به دنبال بهبود تولید مثل هستید. آووکادو حاوی چربی‌هایی است که برای تولید هورمون‌های جنسی نیاز هستند؛ همچنین وجود اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ و آمینواسید‌های ضروری که بدن نمی‌تواند تولید کند، باعث شده آووکادو منبع خوبی از پروتئین برای داشتن عضلات قوی باشد.

۳. شیر بادام


بادام که منبع چربی‌های سالم، پروتئین و مواد مغذی است، تاثیرات زیادی بر روی سلامت پوست می‌گذارد. بادام سرشار از منیزیم ضد استرس است که به شل شدن عضلات، آرامش سیستم عصبی و محافظت از سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. خوردن بادام بدن را تشویق می‌کند تا از خود در مقابل رادیکال‌های آزاد مضر محافظت کند، رادیکال‌های آزاد باعث التهاب و بیماری می‌شوند.

زمانی که تصمیم به درست کردن شیر بادام دارید، ابتدا مغز‌های بادام را خیس کنید تا مواد مغذی آن در دسترس قرار گرفته و فرایند هضم آن آسانتر شود. اگر وقت درست کردن شیر بادام ندارید، می‌توانید بادام خام را به طور کامل میل کنید. بادام یک میان وعده کاملا مناسب غذایی محسوب می‌شود.

۴. لیمو


من هر صبح روز خود را با کمی آب گرم و آب لیمو شروع می‌کنم تا به دستگاه گوارش خود کمک کنم و همچنین روز خود را با آنتی اکسیدان و وتامین C. که ارتقا دهنده سیستم ایمنی است، شروع کنم. گرچه لیمو حاوی اسید‌های طبیعی است که به محافظت از دستگاه گوارش کمک می‌کند، اما محیط قلیایی نیز ایجاد می‌کند. زمانی که این اسید‌ها وارد فرایند هضم می‌شوند، مانند یک عامل پاک کننده عمل می‌کنند و به خروج سموم از سیستم کمک می‌کنند. دیگر مواد مغذی موجود در لیمو عبارتند از::

ویتامین‌ها (E و B)
مواد معدنی (منیزیم و پتاسیم)
آنتی اکسیدان‌ها (بتاکاروتن)
بسیاری از آنتی اکسیدان‌های موجود در لیمو در پوست زرد آن هستند، بنابراین زمانی که آب لیمو را به آب آشامیدنی خود اضافه می‌کنید، پوست لیمو را نیز استفاده کنید.

۵. انواع توت‌های طبیعی


همه توت‌ها مفید هستند، اما زغال اخته آبی یا بلوبری میوه مورد علاقه من است. زغال اخته آبی حاوی مقدار کمی قند است و فیبر زیادی دارد، به علاوه این میوه مغذی سرشار از ویتامین A، C. و E. و دارای خواص ضد التهابی است. به علاوه زغال اخته یکی از میوه‌هایی است که بیشترین میزان آنتی اکسیدان را در خود دارد. در حقیقت یکی از علل آبی بودن این میوه وجود آنتی اکسیدان موجود در آن است.

خیلی مهم است از نوع طبیعی این میوه استفاده کنید، چرا که نوع غیر طبیعی آن حاوی آفت کش‌هایی هستند که برای سلامت مضر هستند، به ویژه اینکه این میوه با پوست خورده می‌شود.

۶. کلم کیل

این کلم حاوی مواد مغذی و سم زداست. کلم کیل برای پوست، چشم ها، سیستم ایمنی، استخوان‌ها و بخش‌های دیگر بدن مفید است. این کلم حاوی آمینو اسید، ویتامین A، C. و K. و همچنین مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و کلسیم است. این کلم را نیز می‌توانید به شکل خام یا پخته استفاده کنید.

۷. تخم مرغ محلی و طبیعی


تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین حیوانی است. تنها یک تخم مرغ حاوی ۷ گرم پروتئین با کیفیت بالاست. به علاوه یک تخم مرغ کامل می‌تواند می‌تواند تمام آمینو اسید‌های ضروری را به بدن برساند، حاوی ۵ گرم چربی سالم است و تعداد زیادی ویتامین و مواد معدنی در آن وجود دارد، از جمله آهن، کولین یا همان ویتامین B۴، ویتامین B۱۲ و ویتامین D.

به یاد داشته باشید همیشه تخم مرغ را کامل بخورید، زرده تخم مرغ مقوی‌ترین بخش تخم مرغ است که اکثر ویتامین‌ها و مواد معدنی مربوط به تخم مرغ و همچنین ۴۰ درصد پروتئین آن در زرده تخم مرغ موجود است.

کد مطلب: 352293  

تحقق شعار «غذای سالم، زندگی سالم» با تولید محصولات ارگانیک/ رونق کشاورزی بدون کود شیمیایی

رودخانه‌ها، شریان حیاتی توسعه پایدار شهری در مازندران/یک دست صدا ندارد!

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

جویبار خشک می‌شود/ کشاورزان جویباری سال زراعی سختی را در پیش دارند

سیمرغ هرگز مادر خود را فراموش نمی‌کند

وتو شدن دستور حسین‌زادگان در روابط عمومی استانداری مازندران

    این ۷ غذا را متخصصین تغذیه در یخچال خود دارند سرطان این بیماری خانمان سوز ۶ دلیل پنهانی تغییر رنگ پوست ۱۴ روش افزایش متابولیسم به ۶ دلیل بیش از اندازه عرق می‌کنید زنگ جدایی و خطر طلاق در گلوگاه را جدی بگیریم افسردگی بلندمدت به ساختار مغز آسیب می رساند تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز چهارشنبه، 9 اسفند جزئیات4خبر ویژه امروز چهارشنبه نهم اسفندماه 1396 مونسان استعفای نامور مطلق را پذیرفت آزادراه تهران - شمال بعداز 17 سال کِی بهره‌برداری می‌شود؟ عدم ابلاغ طرح ترافیک ۹۷ به فرمانداری انتقال پیکرهای هواپیمای یاسوج به چه زمانی موکول شد؟ زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر آذربایجان را لرزاند کشف جسد مرد ۴۵ ساله در کانال پمپاژ آب هفت‌تپه شوش مهار حریق در کارگاه ساختمانی «ایران‌مال» در حوالی چیتگر سوءاستفاده جنسی در قبال اعطای غذا آخرین وضعیت پرونده پلاسکو تشریح شد واکنش رییس‌ پلیس تهران به برخورد یک مامور با دختر کشف‌حجاب‌ کرده خبر خوش برای مسافران شمال  

حاشیه‌های یک انتصاب سیاسی در مازندران

وجدان داشته باشید، حزب‌اللهی‌ها خون بدهند و شما پز؟!

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

سلمان چرا عزیز محمد (ص) شد؟

فیلبند روستایی زیبا بر فراز ابر‌ها

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

بهترین روغن‌های گیاهی برای درمان تبخال

ساماندهی70 هزار خادمیار آستان قدس رضوی برای خدمت به محرومین و مستضعفان

برترین روش برای از بین بردن سوسک کابینت

۱۰ اشتباهی که بدخوابتان می‌کند

 

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، محمد ثابت اقلیدی در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام شهر دژکرد گفت: با توجه به ثبت ملی مهارت کیسه بافی شهر دژکرد به عنوان میراث ناملموس در سال ۱۴۰۰ و همچنین حمایت معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتخاب دژکرد به عنوان شهر ملی کیسه بافی، مقدمات این ثبت فراهم شده و دژکرد به زودی شهر ملی کیسه بافی شود.
وی با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان گفت: شهر دژکرد با داشتن جاذبه های طبیعی فراوان در مسیر این آزادراه قرار دارد و با توجه به آینده این شهر برنامه ریزی می‌کنیم زیرساخت‌های گردشگری برای جذب گرشگر در منطقه نیز تقویت شود.
در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه خوانی به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد.
همچنین از افرادی که در تهیه و تکمیل پرونده ثبت ملی مهارت کیسه بافی و شاهنامه خوانی کمک کردند تقدیر شد.
جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام با هدف معرفی بادام دژ کرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری توریستی، معرفی صنایع‌دستی، تولید محصولات کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار درزمینهٔ‌های صنایع‌دستی و تبدیلی و گردشگری برگزار شد.
بازی‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی محلی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، نمایش آداب‌ و رسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات کشاورزی از برنامه‌های این جشنواره بود.
شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، چشمه‌سار‌های چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و باغ های بادام، گردو، سیب، هلو، آلو و گیاهان دارویی از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

دیگر خبرها

  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند