Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@03:02:39 GMT

ثبت وقف در تربت جام با نیت کمک به ایتام

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۰۱۵۰

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،این نیکوکار به نام رمضان ابطحی کاسب  در سن 90 سالگی یک باب منزل مسکونی و یک  واحد مغازه تجاری خود را به ارزش  7 میلیارد ریال وقف امور خیر کرد.

این نیکوکار که فرزندی ندارد منزل مسکونی خود را برای بهره مندی ایتام تربت جام  و واحد تجاری خود را با اهداد هئیت ابوالفضلی تربت جام برای عزاداری امام حسین (ع) و ائمه اطهار  وقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضان ابطحی کاسب  که شغل اصلی  او دوچرخه فروشی است گفت: امور خیر باعث ماندگاری خواهد شد و نام نیک هرگز فراموش شدنی نیست.

 او گفت : این املاک را با زحمت و تلاش بدست آوردم و تا زنده هستم در کار خیر حضور خواهم یافت وازاین کار پشیمان نخواهم شد.

هم اکنون تنها سرگرمی  این پیرمرد سرکشی به خانه ایتام و هیئت ابوالفضلی تربت جام است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه ۱۰۰ کیلوواتی نیروگاه خورشیدی منطقه تربت‌حیدریه افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: آیین افتتاح فاز اول پروژه ۱۰۰ کیلوواتی نیروگاه خورشیدی منطقه تربت‌حیدریه در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت برگزار شد.

جواد بلندی ۲۸ اسفند در این مراسم اظهار کرد: اولین نیروگاه خورشیدی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه، به مناسبت گرامیداشت سالروز ملی شدن صنعت نفت با توان ۲۶ کیلووات افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با بهره‌گیری از تخصص نیروهای جوان و متخصص شرکت دانش‌بنیان احداث شد و فاز اول پروژه با توان ۲۶ کیلووات امروز به مناسبت گرامیداشت ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت به بهره‌برداری رسید.

بلندی تصریح کرد: منطقه تربت‌حیدریه، به عنوان اولین منطقه کشور در استقرار مدیریت انرژی (ایزو ۵۰۰۰۱) ضمن انجام ممیزی‌های مراقبتی در دو سال گذشته امسال نیز با اجرای فاز اول این پروژه و تعویض کلیه لامپ‌ها و پروژکتورهای پرمصرف در راستای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدام لازم معمول نمود.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: این فاز از نیروگاه با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر پروژه این شرکت فن‌آور و عضو پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی در این مراسم گفت: با احداث این نیروگاه بالغ‌بر ۴۰ هزار کیلووات ساعت انرژی تجمعی تأمین می‌شود که نقش بسزایی در کاهش بار و کیفیت توان شبکه ایفا می‌کند.

علی مشارموحد با بیان اینکه با استفاده از این نیروگاه عمر تجهیزات تأسیسات و کیفیت شبکه منطقه همجوار افزایش می‌یابد، افزود: هدف از راه‌اندازی این نیروگاه‌ها در کشور کمک به تأمین منابع انرژی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش آلودگی زیست‌محیطی، بهینه‌سازی مصرف انرژی در سطوح انتقال و توزیع و کمک به تنوع‌بخشی منابع انرژی با هدف توسعه پایدار و پدافند غیرعامل است.

این مراسم با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان و جمعی از مقامات عالی شهرستان برگزار شد.

منطقه تربت‌حیدریه دارای ۶۵ باب جایگاه عرضه سوخت مایع، ۲ فروشندگی سکودار و ۱۲ فروشندگی فرآورده‌های نفتی معمولی و همچنین ۳۳ باب جایگاه عرضه گاز طبیعی با ۱۴۳ نازل فعال و ناوگان حمل و نقل منطقه ، دارای ۳۱۴ نفتکش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه ۱۰۰ کیلوواتی نیروگاه خورشیدی منطقه تربت‌حیدریه افتتاح شد
  • حمایت ۲۷ هزار حامی از فرزندان ایتام در خراسان شمالی
  • ۲۷ هزار حامی از فرزندان ایتام در خراسان شمالی حمایت می‌کنند
  • کمک حامیان به ایتام زنجانی ماهیانه قریب به ۲ میلیون تومان است
  • طرح اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در دستور کار کمیته امداد سیستان و بلوچستان
  • اهدای تسبیح تربت امام حسین(ع) به خواننده کره‌ای در برنامه محفل
  • اهدا تسبیح تربت امام حسین(ع) به خواننده کره‌ای در برنامه محفل
  • صحت انتخابات تاکنون در کدام حوزه‌ها تایید شده است؟
  • جذب ۲۰۱۴ حامی جدید در ۵ روز ابتدایی ماه مبارک رمضان
  • کمک اهالی ورزش به ایتام