Web Analytics Made Easy - Statcounter

تازیان پایین یکی از پرجمعیت ترین شهرهای بخش مرکزی بندرعباس است که از کمبود آب رنج می برد و موضوع منابع آب به چالش مهمی در عرصه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این شهر تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ هر چند دولت برنامه هایی را برای حمایت از روستائیان و ساکنان روستاهایی که تبدیل به شهر شده اند را داشته تا آنها خدمات را در محل سکونت خود دریافت کنند اما این خدمات به خصوص در استان هرمزگان پاسخگوی نیازها مردم نبوده و نیاز است که باید توجه بیشتری به این بخش ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازیان پایین، شهری پرجمعیت در بخش مرکزی بندرعباس است که در بهمن ماه سال 91 به طور رسمی تبدیل به شهر شد که با توجه به جمعیت هشت هزار نفری آن تأمین بسیاری از امکانات رفاهی مورد نیاز ساکنان آن باید مورد توجه ویژه قرارگیرد.

شغل مردم شهر تازیان پایین کشاورزی و دامداری است که بادمجان کشت اصلی آنها بوده که سابقه ۱۰۰ ساله داره و هرساله به شهرهای دیگر ایران و کشورهای ترکیه ، عراق و آسیای میانه صادر می شود.

شهر تازیان پایین بندرعباس با وجود داشتن قابلیت های فراوان در زمینه کشاورزی از کمبود آب رنج می برد و موضوع منابع آب به چالش مهمی در عرصه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این شهر تبدیل شده است.   پرجمعیت ترین شهر بخش مرکزی بندرعباس از کمبود آب شرب رنج می برد   علی خلیلی، رئیس شورای شهر تازیان پایین بندرعباس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به ظرفیت های این شهر، اظهارکرد: بادمجان از محصولات مهم کشاورزی شهر تازیان پایین محسوب می شود که شغل اغلب مردم از این راه تامین می شود.

رئیس شورای شهر تازیان پایین با بیان اینکه مردم از کمبود آب رنج می برند، افزود: آب شرب این شهر از دو چاه می شود که نزدیک به دو هفته است پمپ یکی از چاه ها سوخته که در این راستا درخواستی برای تعویض پمپ آب نیز ارسال کردیم اما هنوز جوابی دریافت نکرده‌ ایم.

تازیان بی آب؛ مسولان در خواب/کم آبی احشام را تلف کرد

خلیلی بیان کرد: در حال حاضر آب شرب جمعیت هشت هزار نفری شهر تازیان پایین از یک چاه تامین می شود که این آب جوابگوی خیل عظیم این مردم نیست و نیاز است مسئولان توجه بیشتری به مشکلات این اهالی این شهر پر جمعیت بخش مرکزی بندرعباس داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به علت کم آبی دام های این اهالی تلف شده اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه شغل اهالی این شهر کشاورزی و دامداری است ولی با مشکل آب برخی دام ها تلف شده اند.

رئیس شورای شهر تازیان پایین،خواستار چاره‌ اندیشی مسئولان برای این موضوع بسیار مهم شد و تاکید کرد: اداره آب و فاضلاب شهری بندرعباس مشکل آب شهر تازیان پایین را جدی بگیرند تا شاهد رفع این مشکل باشیم و هرچه سریع تر نسبت به تامین آب شرب اهالی این شهر جهت جلوگیری از مهاجرت اقدام کنند.

خلیلی با گلایه از عدم ارائه خدمات ثبت احوال در دفتر پیشخوان تازیان، گفت: از متولیان امر در خواست داریم که این خدمات در این دفتر ارائه دهند تا مردم مجبور نباشند به شهر بندرعباس مراجعه کنند چرا که خطرات تصادفات جاده ای، ساکنان را تهدید می کند.

جاده تازیان به پاتل فاقد شانه و خط کشی

وی به وضعیت جاده ای شهر تازیان پایین اشاره کرد و افزود: جاده تازیان به پاتل به طول 20کیلومتر فاقد شانه ندارد و پر از چاله و دست انداز است که روزانه شاهد مرگ و میر در این مسیر هستیم.

رئیس شورای شهر تازیان پایین تصریح کرد: شهر تازیان پایین فاقد آب شیرین است و مجتمع گاوداری این منطقه فاقد آب است که مجبور هستیم آب «پاتل» را شب ها قطع کنیم و به گاوداری دهیم تا تلف نشوند.

وعده ای که روز زمین ماند!/ انتظار مردم برای واگذاری زمین   خلیلی به وعده 13 ساله بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: در سال 83 بنیاد مسکن مبلغ  270 هزار تومان جهت واگذاری زمین به جوانان این منطقه گرفت اما پس از گذشت 13 سال بنیاد مسکن جوابگوی مردم نیست.   وی با اشاره مدرسه تخریبی شهر تازیان پایین، افزود: شهر تازیان پایین دارای دو مدرسه ابتدایی که قدمت مدرسه ابتدایی پسرانه آن بیش از 40 سال است که در معرض تخریب قرار دارد که جان 80 دانش آموز را تهدید می کند.

رئیس شورای شهر تازیان پایین، نبود اورژانس بین جاده ای ، پزشک مقیم در درمانگاه، زمین ورزشی، زمین برای اسکان جوانان ،اشتغال مناسب برای جوانان و زمین خواری در منطقه را از سایر مشکلات شهر تازیان پایین عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ امروز استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با پیگیری خبر‌های سرکوب دانشجویان و استادان معترض به رژیم اشغالگر قدس در دانشگاه‌های آمریکا این سرکوب را نماد دورویی استکبار جهانی در ادعای پایبندی به حقوق بشر دانستند.

بیشتر بخوانید؛ راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
سیما رهگشای و الیاس پرورش دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفتند سرکوب دانشگاهیان آمریکایی با یورش پلیس از موضوعات پر بحث دانشجویان سر کلاس درس است.
حمید باقری دهبارز استادیار گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم به همراه شماری از دانشجویان این دانشگاه از اعتراض دانشگاهیان آمریکایی به رژیم اشغالگر قدس حمایت و حمله پلیس به آنان را محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند