Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: در مرحله اول اجرای طرح جایگزینی پاکت های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی پاکت های پارچه ای تهیه شده از سوی واحد فوریت های سلامت دانشکده علوم پزشکی و با آرم این دانشکده به صورت رایگان در اختیار 800 خانوار قرار گرفته تاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: با این کار و تشویق مردم به استفاده از این روش برای جمع آوری و حمل نان به خانه و نیز اجباری بودن طرح برای بسته بندی نان توسط نانوایان لواش پز ، فرهنگ استفاده از این پاکت ها به جای کیسه های نایلونی سرطان زا در بین مردم ترویج می شود.
وی اظهار کرد: پیش از اجرای این طرح هشدارهای مختلف و لازم از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال در عواقب بهداشتی استفاده از کیسه های نایلونی برای بسته بندی نان به نانوایان و مصرف کنندگان نان لواش داده شده ولی این هشدارها بی نتیجه بوده است.
رئیس کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال همچنین از حذف جوش شیرین برای تهیه خمیر نان در بیشتر نانوایی های این شهرستان خبر داد و افزود: از 150 مورد نمونه برداری جوش شیرین از نانوایی ها توسط دانشکده علوم پزشکی خلخال تنها چهار مورد مثبت تشخیص داده شد.
او تشریح کرد: با هدف پیشگیری از ادامه این کار و برخورد قاطع با نانوایان متخلف چهار نانوایی واقع در روستاهای لنبر و شال و نیز شهرهای خلخال و هشجین پلمپ و تعطیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه در هیچ شرایطی موافق با کاهش تعداد نانوایی های شهرستان نیستیم، گفت: در حال حاضر پخت نان بصورت رقابتی مورد قبول عموم مردم بوده و با توجه به اینکه رعایت قانون حدود و فاصله صنفی کسب و کار در راه اندازی نانوایی ها در مناطق مختلف شهری و روستایی حذف شده، آن دسته از نانوایانی که قادر به پخت نان مرغوب نبوده و توان رقابت با نانوایان توانمند را ندارند از چرخه تولید نان خارج خواهند شد.
وی اظهار کرد: با هدف تامین نان گرم میهمانان و مسافران نوروزی تعدادی از نانوایان واقع در مسیر عبور گردشگران و مسافران در تعطیلات نوروز بدون تعطیلی در پخت نان فعالیت خواهند داشت.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد

حمید مطهری مدیرکل استاندارد استان یزد در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرای استاندارد گفت: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه وفروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.

افزود: این ۳ واحدمذکور به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده، که انواع سیبک، چراغ، لنت ترمز و آیینه از جمله این قطعات با برندهای، شیدکو، کوژ، سی پارت، موج، ژیکو، اوژن موتورو آساپارت هستند که این اقلام پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شده اند. 

وی تصریح کرد: نشانه گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم یدکی خودرو و بسته بندی آنها الزامی است. ضمن این که درج کدرهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته بندی لوازم یدکی به منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.

مطهری ادامه داد: همشهریان عزیز می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان ملی استاندارد ایران به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و یا بسته بندی مربوطه اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران