Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@20:52:24 GMT

تلاوت مداوم غنوی به صدا آسیب می‌زند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۱۰۱۳

تلاوت مداوم غنوی به صدا آسیب می‌زند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی،‌ چهاردهمین جلسه تخصصی آموزش قرآن حضرت سیدالشهدا(ع)، یادبود پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدمهدی عبادی، امام جمعه فقید مشهد زیر نظر مختار دهقان، نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در سال 97، شب گذشته، نهم اسفندماه در مشهد برگزار شد.

بنابر این گزارش،‌ اهالی کوی رضائیه در بلوار ولایت هر هفته در حسینیه سیدالشهدا(ع) با حضور اساتید، قاریان، حافظان و علاقه‌مندان قرآنی دور هم جمع می‌شوند و به تلاوت و استماع آیات کلام الله مجید و فراگیری علوم و فنون قرائت قرآن و مفاهیم آن می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه نورانی، مختار دهقان به ارائه نکات آموزشی قرائت پرداخت و به نقل از استاد سیدمرتضی سادات‌فاطمی که بیان کرده است «تا به حال به آیه‌ای فرود نیامده‌ام که آیه عذاب باشد»، گفت: شایسته است که آغاز تلاوت قرآن با شروع یک موضوع و پایان تلاوت نیز با پایان آن موضوع همراه باشد که این ذوق و سلیقه قاری را می‌رساند.

ویژگی سبک استاد منشاوی

دهقان در ادامه این جلسه و پس از تلاوت تقلیدی یکی از حاضران در مجلس به سبک منشاوی، عنوان کرد: اشتباهی که در این سبک بسیار متداول و مرسوم است این است که مقلدان سبک منشاوی، اکثرا صوت استاد را تقلید می کنند و از این رو سعی دارند، غنوی قرائت کنند، حال آنکه این کار به مرور زمان لطمه جدی به صدا وارد می کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سبک مرحوم منشاوی، سهلِ ممتنع است یعنی ساده به نظر می رسد اما به سادگی انجام شدنی نیست، تصریح کرد: تلاوت‌های استاد منشاوی به علت حزن و سادگی لحن، جزو تلاوت‌های مناسب شأن قرآن به شمار می‌رود.

گفتنی است، در این جلسه جعفر عرفانیان، محمدعلی صادقی و مجید خفتان، از پیشکسوتان قرآنی به تلاوت کلام وحی پرداختند و ابوالفضل مروی‌زاده، حافظ سه جزء از قرآن نیز به سوالات حاضران پاسخ گفت و اسماعیل عابدیان، پیشکسوت قرآنی نیز دعای ختم مجلس را قرائت کرد.

یادآور می ‌شود، جلسه تخصصی آموزش قرآن حضرت سیدالشهدا(ع) هر سه‌شنبه شب، از ساعت ۱۹ در حسینیه سیدالشهدا(ع) مشهد دایر است و از عموم علاقه‌‌مندان به یادگیری تخصصی قرائت قرآن دعوت می‌شود که در این جلسات شرکت کنند.


ابراهیم الهی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود، در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی رهبر انقلاب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقه‌مند به قرآن کریم فرمودند: «مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت میبرم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جز از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

کد خبر 747941

دیگر خبرها

  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا