Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:37:55 GMT

بن سلمان در حال آماده سازی یک دیکتاتوری مدرن

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۱۰۹۴

بن سلمان در حال آماده سازی یک دیکتاتوری مدرن

یک کارشناس مسائل خاورمیانه اتریشی با اشاره به «اصلاحات» گسترده‌ای که در عربستان در حال وقوع است این کشور را در مسیر دیکتاتوری مدرن دانست. ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری تسنیم، پادشاه عربستان سعودی دو شب قبل در حکمی تعدادی از فرماندهان رده‌بالای نظامی از جمله رئیس ستاد کل ارتش و نیز فرماندهان نیروهای زمینی و هوایی این کشور را از مقام خود برکنار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"گوردون هارر"، از کارشناسان مسائل خاورمیانه اتریشی در مصاحبه با "اس ار اف" سوئیس با اشاره به این مسئله و  برخی تحولات دیگر در عربستان گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاه عربستان در حال آماده سازی اوضاع برای تحویل گرفتن ارث خود است.

وی درباره دلایل برکناری برخی فرمانده هان و نظامیان رده بالا در عربستان گفت: دلایل کمی در این راستا وجود دارد. این فاکتورها می تواند در میان باشد که آیا این یک برکناری واقعی است، آیا کسی باید مجازات شود و آیا این یک جایگزینی معمولی است. این بار تصویر مخلوطی از این فاکتورها است. یک تغییر بزرگ در عربستان رخ می دهد.

 وزرا، فرماندهان و شهرداران شهرهای بزرگ جایگزین می شوند. این واقعا موضوع بزرگی است. در پس این اقدام یک بازسازی بزرگ سیستم وجود دارد. انسان هایی روی کار خواهند آمد که وفاداری روشن و آشکاری به ولیعهد و پادشاه عربستان را از خود نشان می دهند. دولت به گونه ای جهت دهی می کند تا برنامه های محمد بن سلمان را بتواند اجرایی کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه محمد بن سلمان خود را برای تحویل گرفتن تاج و تخت از پدرش آماده می کند، همچنین تاکید کرد که وی اصلاحات بزرگ و گسترده ای را در پیش گرفته است. محمد بن سلمان تنها در صورتی می تواند این اصلاحات را در پیش گیرد که همه جا افرادی در راس کار قرار گیرند که طرفدار او هستند. مسئله از بین بردن اختلافات در روند اصلاحات مد نظر او است و این کاملا واضح است.

گوردون هارر در پاسخ به این پرسش که آیا مخالفت ها و مقاومت هایی هم علیه این گونه اصلاحات در عربستان وجود دارد گفت: بله در جایی که برنده وجود دارد همچنین بازنده هم هست. آنچه که ما در عربستان سعودی می بینیم تغییر و تحول از یک نظام خانوادگی به یک سیستم دیکتاتوری تک نفره است. در سیستم خانوادگی قوانین این کشور با هماهنگی تمام خانواده سلطنتی تصویب می شد و با افراد مختلفی مذاکره می شد.

وی در ادامه گفت، اگر چه ما در حال حاضر با دو نفر یعنی شاهزاده و پادشاه در عربستان روبرو هستیم اما هدف از این اصلاحات گسترده یک دیکتاتوری یک نفره  است. ولیعهد عربستان در حال آماده سازی یک دیکتاتوری مدرن است.

هارر در ادامه با اشاره به اینکه محمد بن سلمان در این اصلاحات بر آزادی و به ویژه آزادی زنان تاکید دارد در عین حال گفت که اما این اصلاحات هیچ ربطی به آزادی ندارد.

انتهای پیام/      

R31356/P36447/S8,89,90/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" بن سلمان

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران،ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به سامانه book.icfi.ir نسبت به آماده سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها، تعداد کتاب‌های موجود و آماده‌سازی پنل پست کتاب خود اقدام کنند.

همچنین ناشران می‌توانند شماره تماس‌های مورد نیاز خریداران کتاب برای دریافت مشاوره یا برقراری ارتباط را در بخش تنظیمات پنل کاربری خود قرار دهند.

ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تماس بگیرند.

کد خبر 6095806 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • آماده سازی مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • تاریخ‌سازی فرعون در لیگ جزیره
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین
  • آماده باش اوسمار به ستاره جوان پرسپولیس
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان