Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید روحی گفت: برگزیدگان مسابقه کشوری کتابخوانی «مهمان امام(ع)» که با محوریت امام رضا(ع) همزمان با ایام دهه کرامت شروع شد و در دهه آخر ماه صفر به پایان رسیده بود، مشخص شدند.

علی اکبر روحی مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید روحی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: در مسابقه بزرگ کتابخوانی مهمان امام(ع) که به همت کانون فرهنگی هنری شهید روحی مشهد و حمایت های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ۸۰۸ برگزیده این مسابقه در بخش‌ها و قالب‌های مختلف مشخص و اسامی این افراد از طریق سایت m-ketab.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir و کانال تلگرامی مسابقه به آدرس @mehmaneemam اعلام شده است.

روحی بیان کرد: هشت هزینه سفر به کربلای معلی هر یک به ارزش ۱۵ میلیون ریال، سه کمک خرید جهیزیه ایرانی هریک به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال، ۸۸ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هر یک به ارزش چهار میلیون ریال، هشت قالیچه متبرک حرم مطهر رضوی هر یک به ارزش ۳۰ میلیون ریال، هشت نفر حضور در آیین غبارروبی روضه منوره رضوی، ۸۸ کارت مهمانسرای حضرت و ۶۰۵ بسته فرهنگی به عنوان جوایز این مسابقه در نظر گرفته شده بود که بخشی از این موارد بصورت قرعه کشی و برخی دیگر به آثار برگزیده در بخش محتوایی مسابقه اختصاص یافت که البته در برخی از بخش ها به دلیل به حدنصاب نرسیدن کیفیت آثار برگزیده‌ای مشخص نشد.

مدیر کانون شهید روحی با بیان این که این مسابقه به سفارش سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و به‌ نشر و با همکاری سایر مجموعه‌های آستان قدس رضوی به ویژه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی، توسط کانون شهید روحی برگزار شد، خاطرنشان کرد: مراحل داوری و قرعه‌کشی این مسابقه نیز با همکاری اداره امور فرهنگی حرم مطهر رضوی و با حضور نماینده بازرسی آستان قدس رضوی انجام گرفت.

روحی با تأکید بر این که تأخیر اعلام نتایج به دلیل بررسی بهتر و بیشتر آثار توسط داوران بود، گفت: تعداد بالای آثار رسیده و شرکت‌کنندگان زمان بررسی آثار و اعلام نتایج را افزایش داد که بدینوسیله از شرکت‌کنندگان محترم عذرخواهی می‌شود.

مدیر کانون شهید روحی همچنین با اشاره به این که اهدای جوایز برگزیدگان به تناوب آغاز می‌شود، بیان کرد: برگزیدگان این مسابقه از شهرهای استان‌های مختلف کشور هستند و به همین دلیل ارسال جوایز نیازمند زمان مناسبی است.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ کتابخوانی اعلام کرد و با بیان این که این مسابقه در دو بخش تستی و محتوایی برگزار شد، افزود: نقاشی از کتاب(ویژه گروه سنی کودک)، خوانش بخش‎هایی از کتاب(ویژه گروه سنی نوجوان)، داستان‌نویسی از کتاب(ویژه گروه سنی جوان) و عکس با کتاب(ویژه گروه سنی عموم) بخش های مختلف قسمت محتوایی مسابقه بوده است.

روحی کتاب «یک ُقمقُمه دریا»(۱۰۰ قصه و نکته از زندگی امام رضا(ع)) نوشته «محمدهادی زاهدی» و «بر مدار آفتاب» اثر «محمدحسین پورامینی» را به عنوان برخی از منابع شرکت در مسابقه مهمان امام(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: «نگاهی به زندگی حضرت معصومه(س)» به قلم «غلامرضا حیدری ابهری»، «آفتاب خراسان» نوشته «مرتضی دانشمند»، «مثل امام رضا(ع) باش» اثر «حسین میرزایی»، «میهمان امام رضا(ع)» به قلم «مرتضی دانشمند»، «اعترافات غلامان» نوشته «حمیدرضا شاه‌آبادی» و «زندگی به سبک دخترانه» اثر «امیرحسین بانکی‌پور و فاطمه مالکی» از دیگر منابع مسابقه بودند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: در این کارگاه آموزشی ۱۴۰ نفر از مربیان فعال کانون‌های تربیت محور مساجد گیلان آموزش‌های لازم را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد را از اساتید فرا گرفتند.
حجت الاسلام رضا حاجتی افزود: تفاوت کارفرهنگی با کارتربیتی، فرآیند جذب و حفظ نوجوان، رفتار شناسی، اختلال دوران نوجوانی، آشنایی با مسائل نوجوان، بازی، بازوی تربیت و برنامه سازی و قالب‌های تربیتی از موضوعات این کارگاه آموزشی یک روزه است. 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان فرهنگ و دین را هدف قرار داده اند تصریح کرد: همه ما باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد با این ترفند‌ها و توطئه‌ها مقابله کنیم. 
وی با تاکید براینکه در مقابله با جنگ نرم جوانان و نوجوانان بایدآموزش‌های لازم را فرا گیرند افزود: از ظرفیت‌های مساجد در راستای تربیت درست نسل جدید باید بیش از پیش بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه مضمار به معنی میدان و عرصه است گفت: امروز همه ما باید در میدان جنگ نرم حضور داشته باشیم و با برپایی فعالیت‌های فرهنگی گسترده جوانان را بیش از پیش در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه کنیم.
وی افزود: طراحی بازی، تدوین قالب‌های تربیتی و برنامه سازی تربیتی از دیگر برنامه‌های است که در این کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به رویداد فرهنگی و هنری هزار مشعل اشاره و تصریح کرد: در میدان جنگ تمدنی نیازمندیم که مشعل‌های فراوان در همه مناطق داشته باشیم، و کارگاه آموزشی و تربیتی یک روزه مضمار در راستای این رویداد در استان اجرا شده است.
رحیم شوقی شهردار رشت هم در این کارگاه آموزشی گفت: امروز دشمنان در فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه دین اسلام و نظام دارند و ما باید طرح‌های گسترده تری در مقابله با این ترفنده‌های دشمنان تدوین و اجرایی کنیم. 
وی با تاکید براینکه از ظرفیت‌های مساجد بهره گرفته شود افزود: کانون‌های مساجد امروز خط مقدم مقابله با این توطئه های دشمنان در فضای مجازی هستند. 
محمد حسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های جوان پسند در مساجد برگزار شود، گفت: با برنامه‌ها و طرح‌های مسجد محور و تربیتی زمینه‌ی حضور مردم و جوانان را در مساجد افزایش دهیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد برگزار شد
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر
  • تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب