Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:08:11 GMT

اجرای ترور نافرجام در نگارستان

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۱۲۴۳

اجرای ترور نافرجام در نگارستان

نمایش "ترور نافرجام" به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی عمادی از هشتم اسفندماه در نگارستان امام خمینی (ره) به روی صحنه می‌رود.

کارگردان این نمایش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشنامۀ "ترور نافرجام" ترکیبی از دو داستان واقعی است و همان‌طور که از نام آن برمی‌آید به ماجرای یک ترور نافرجام اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این داستان، فردی که مأموریت ترور امام خمینی (ره) را بر عهده دارد به فرانسه سفر می‌کند و آن جا با دختری آشنا می‌شود که از قضا خبرنگار امام در نوفل لوشاتو است. عدم موفقیت این مرد در پروژۀ ترور امام، او را در تنگنا قرار می دهد تا حدی که مجبور می شود برای فاش نشدن هویت خود آن دختر فرانسوی را به قتل برساند اما... 

محمدعلی عمادی با اشاره به مدت زمان تمرین این نمایش گفت: نمایش "ترور نافرجام" برای شرکت در نخستین جشنوارۀ تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله آماده و بیش از دو ماه نیز برای اجرای آن تمرین شده است. اجرای عمومی این نمایش از امشب در سالن نگارستان امام خمینی آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: علی عابدی و پگاه نورگستر بازیگران نمایش "ترور نافرجام" هستند و ستاره کاظمی نیز طراحی دکور آن را برعهده داشته است. علاقمندان برای دیدن این نمایش از هشتم تا ۱۶ اسفند ماه فرصت دارند با تهیه بلیت از سایت پارتاک تیکت، هر شب رأس ساعت ۱۸:۳۰ به نگارستان امام خمینی واقع در میدان فیض مراجعه کنند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی چطور جلوی انحلال ارتش را گرفت؟

همشهری آنلاین: این شخص خاص امام‌خمینی(ره) بود که در دوران پر تب و تاب بعد از انقلاب، به امرای مومن ارتش و بدنه آن اعتماد کرد و جلوی انحلال این نهاد را گرفت. بعد از انقلاب، فضای عمومی در کشور چندان به نفع ارتش نبود و به‌خصوص گروه‌های چپ به‌دنبال انحلال ارتش بودند. این گروه‌ها صحبت از تشکیل «ارتش خلق» و «ارتش بی‌طبقه توحیدی» می‎کردند. این صحبت‌ها البته در حالی مطرح بود که نیروهای ارتش در کردستان و گنبد(ترکمن‌صحرا) درگیر ناآرامی‌ها بودند. رابطه سرلشکر محمدولی قرنی که از سوی امام به‌ ریاست ستاد ارتش منصوب شده بود، با دولت موقت شکرآب بود، تا جایی که قرنی مجبور به استعفا شد. بعد از انتصاب یک ژنرال نزدیک به دولت، اوضاع کمی آرام شد، اما همچنان فریاد انحلال ارتش در جامعه به گوش می‌رسید.

در این شرایط، امرای ارتش به ملاقات امام رفتند و از او خواستند فرماندهی خود بر نیروهای مسلح را دوباره اعلام کند تا ارتش از تهدیدها دور شود. امام هم در پیامی تاریخی، 29فروردین را روز ارتش اعلام کرد و چنان با صراحت از این نهاد حمایت کرد که بقای آن تضمین شد. در این پیام که در 28فروردین منتشر شد، آمده است: «روز چهارشنبه 29فروردین روز ارتش اعلام می‌شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان‌های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند.»

احتمالا گروه‌های خاصی با این پیام مخالف بودند و چه‌بسا این تصور در جامعه ایجاد شده بود که حتی اگر امام از ارتش چنین قاطعانه حمایت نمی‌کرد، اتفاق خاصی نمی‌افتاد. اما کمی بیش از یک سال بعد، با شروع جنگ تحمیلی، پیامدهای این تصمیم امام به‌خوبی نمایان شد و حالا امروز نمی‌توان تصور کرد که اگر ارتش در جنگ تحمیلی وجود نداشت و در کنار سپاه و نیروهای مردمی از خاک وطن دفاع نمی‌کرد، جنگ چه سرنوشتی پیدا می‌کرد.

از آن سال تا امروز، همه‌ساله نیروهای ارتش «در شهرستان‌های بزرگ با ساز و برگ به رژه» می‌پردازند و نه‌تنها حمایت خود را از جمهوری اسلامی و ملت ایران نشان می‌دهند، بلکه به‌نوعی بقای خود را هم جشن می‌گیرند.

کد خبر 845007 برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی تاریخ عمومی ایران

دیگر خبرها

  • حال و هوای مصلای امام خمینی دامغان پیش از دیدار مردمی رییس جمهور
  • گزارش سفر رئیسی به دامغان / دیدار با مردم در مصلای امام خمینی (ره)
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شده است
  • تعلیق فوری پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره)
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • بصیرت و آینده نگری امام خمینی (ره) برای برای جلوگیری از انحلال ارتش + فیلم
  • نمایشگاه تصاویر تاریخی بهشت بقیع/ آخرین عکس نویافته از بقیع در قم به نمایش در می‌آید
  • امام خمینی چطور جلوی انحلال ارتش را گرفت؟