Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@20:13:11 GMT

حریری راهی عربستان شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۱۳۵۴

همزمان با اخباری ضد و نقیض از سفر «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان به عربستان، سایت روزنامه حزب المستقبل به ریاست سعد الحریری، سه‌شنبه شب (دیشب) از سفر او به ریاض خبر داد.

این سفر پس از آن انجام شد که اخیرا هیأتی سعودی به لبنان رفت و سعد الحریری را حدود چهار ماه پس از بازداشت او در ریاض، به عربستان دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ملحم ریاشی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان -که دیشب مهمان شبکه «المیادین» بود- گفت که سعد الحریری فردا (پنجشنبه) عازم عربستان خواهد شد.

روزنامه «الجمهوریه» هم ضمن اعلام اینکه الحریری عازم عربستان شده، در این خصوص نوشت؛ دیروز با رسیدن سعد الحریری به عربستان ، برگ جدیدی در روابط لبنانی-سعودی ورق خورد؛ سفری که پاسخ مثبت به دعوت مقامات عربستان بود و دعوت‌نامه توسط «نزار العلولا» مشاور دفتر پادشاهی عربستان طی سفر به بیروت تحویل الحریری شد؛ اکنون نخست‌وزیر لبنان با همین هیأت عربستانی که دو روز در بیروت بود و با مقامات لبنانی دیدار کرد (+)، عازم عربستان شد.

قرار است سعد الحریری در این سفر با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور دیدار کند. در سفر نخست‌وزیر لبنان به عربستان و دیدار با مقامات این کشور چهار پرونده مطرح خواهد بود: 1- گزینه‌های سیاسی سعد الحریری [برای آینده]، 2- انتخابات پارلمانی (در 16 اردیبهشت 1397)، 3- کنفرانس‌های بین‌المللی و حمایت از لبنان و 4- نیز موضوعات مالی مرتبط با شخص الحریری.

سفر سعد الحریری به عربستان در حالی صورت می‌گیرد که طی سفر قبلی‌ به این کشور در هشتم آبان ماه امسال، مجبور به استعفا و پس از آن بازداشت شد (جزئیات بیشتر) نخست‌وزیر لبنان بیست و سه روز بعد و  پس از وساطت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در یکم آذرماه به لبنان بازگشت.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «استفان سیجورنی» وزیر خارجه فرانسه امروز یکشنبه در لبنان به منظور کاهش تنش میان حزب الله لبنان و اشغالگران قدس در سخنانی اعلام کرد: همه گروه های لبنانی باید به مسئولیت های خود عمل کنند.

وزیر خارجه فرانسه در این ارتباط ادامه داد: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می کنیم. حفظ لبنان یکی از اولویت ها است و باید از آن جلوگیری کرد. باید مانع از جنگ منطقه‌ ای شویم.

«استفان سیجورنی» در ادامه افزود: ما به حمایت از ارتش لبنان ادامه خواهیم داد و بازگشت ثبات مستلزم استقرار مجدد ارتش لبنان در جنوب این کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: پیشنهاداتی درباره آرام شدن اوضاع در جنوب لبنان ارائه داده‌ ایم و نیازمند رسیدن به توافق (در این باره) هستیم.


این در حالیست که وزیر خارجه فرانسه روز گذشته وارد فرودگاه بین‌ المللی رفیق حریری در بیروت شده بود.

کد خبر 6091460

دیگر خبرها

  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد